Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlaten pand 2!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verlaten pand 2!

    Een oude weegschaal achtergelaten in een verlaten drukkerij.
    Gr Tantine

    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

  • #2
    Re: Verlaten pand 2!

    Mooie foto, mooie kleuren, mooi licht. En toch ontbreekt er iets. De foto vertelt niet veel.
    Ik weet dat je er in je reeks van de drukkerij beter hebt zitten!

    Gr. Paul.

    Comment


    • #3
      Re: Verlaten pand 2!

      mooi belicht die oude Bascule.
      (staat ie er nog?)
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Verlaten pand 2!

        Heel mooi kleurenpallet en mooi licht
        Groetjes Hilde
        http://hildeg.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Bascule ?

          Hoe ging dat weer met een bascule ? Was dat x 10 ? Het is gvd bijna 50 jaar geleden dat ik er nog ene van dichtbij zag. Vroeger had "haast iedereen" (in mijn herinnering, dan) er ene. 5 Kg op het plateautje betekende dat de last 50 kg woog. Is dat juist of lagen die verhoudingen anders (een mens vergeet toch snel & veel) ?

          Comment


          • #6
            Re: Verlaten pand 2!

            Alleen al voor het kleurenpalet....

            Comment


            • #7
              Re: Verlaten pand 2!

              We hebben niet goed opgelet, maar onopgemerkt zijn die dingen uit ons leven verdwenen,
              terwijl ik toch vaak genoeg met die gewichten heb gesjouwd om een zakje aardappelen bij
              boer Reggers af te wegen... Ik weet het wel, er zijn andere, belangrijke dingen voor in de
              plaats gekomen. Toch zie ik hem graag terug, die bascule en de wereld die daar ooit achter
              verscholen ging.

              Comment


              • #8
                Re: Verlaten pand 2!

                Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                Hoe ging dat weer met een bascule ? Was dat x 10 ? Het is gvd bijna 50 jaar geleden dat ik er nog ene van dichtbij zag. Vroeger had "haast iedereen" (in mijn herinnering, dan) er ene. 5 Kg op het plateautje betekende dat de last 50 kg woog. Is dat juist of lagen die verhoudingen anders (een mens vergeet toch snel & veel) ?
                Vraag mij niet hoe dit werkt.....50 jaar geleden.....was toen nog niet geboren

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                We hebben niet goed opgelet, maar onopgemerkt zijn die dingen uit ons leven verdwenen,
                terwijl ik toch vaak genoeg met die gewichten heb gesjouwd om een zakje aardappelen bij
                boer Reggers af te wegen... Ik weet het wel, er zijn andere, belangrijke dingen voor in de
                plaats gekomen. Toch zie ik hem graag terug, die bascule en de wereld die daar ooit achter
                verscholen ging.
                Ze zeggen altijd.....vroeger....da was de goede oude tijd!! Is eigenlijk wel leuk dat jij daarmee nog gewerkt hebt en op die manier de herinneringen van vroeger weer ophaalt!

                Bedankt voor jullie reacties!!
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Verlaten pand 2!

                  Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                  Vraag mij niet hoe dit werkt.....50 jaar geleden.....was toen nog niet geboren


                  Ze zeggen altijd.....vroeger....da was de goede oude tijd!! Is eigenlijk wel leuk dat jij daarmee nog gewerkt hebt en op die manier de herinneringen van vroeger weer ophaalt!

                  Bedankt voor jullie reacties!!
                  Vind deze tijd veel beter
                  Knappe opname vooral van belichting
                  grt.hogteneer
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verlaten pand 2!

                    Persoonlijk vind ik deze foto iets te registrerend. Ik denk dat er qua compositie meer mogelijkheden in zitten. Even langs het onderwerp lopen en verschillende standpunten proberen. Plat op de buik, door de knieen e.d. Nu lijkt het er teveel op dat de foto even gauw in het voorbijgaan gemaakt is. Gewoon staand recht toe recht aan. De kleuren en het licht vind ik daarentegen wel mooi.
                    If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verlaten pand 2!

                      Die kleuren zijn zalig .

                      peter
                      www.peterlaurent.be

                      Comment

                      Working...
                      X