Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!



    of http://www.youtube.com/watch?v=D8fas...layer_embedded
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

    das geen treinspotter hoor, maar gewoon een dom iemand.
    treinspotters weten wel beter.
    maar wel een leuk filmpje.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

      Die zijn engelbewaarder ligt met een infarct in de kliniek..
      Mens , hoe dom kan een mens zijn.
      Imac en Canon... de max

      Comment


      • #4
        Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

        In principe mogen zelfs Nmbs-medewerkers niet op spoorwegterrein of de sporen komen als ze er niet moeten zijn voor t werk, laat staan buitenstaanders... maar ik zondig er ook wel eens tegen.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

          Ik denk dat die man niet beseft waar hij aan ontsnapt is !

          Een voorbijrijdende trein heeft een 'aanzuigeffect'.

          Eigenlijk zou men bij stoomtreinevents op het naastliggende spoor geen gewone treinen mogen laten rijden. Of toch meer toezichtspersoneel gebruiken.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Ik denk dat die man niet beseft waar hij aan ontsnapt is !

            Een voorbijrijdende trein heeft een 'aanzuigeffect'.
            Inderdaad, stond eens oor een schoolopdracht op het perron te fotograferen op meer dan 1 meter van de sporen, wanneer de trein passeerde voelde ik duidelijk het aanzuig effect, was toch even schrikken.
            Die heeft dus inderdaad veeeeeeeeel geluk gehad.
            I love my D500

            Comment


            • #7
              Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

              Had die man flaporen gehad hij had er onder gelegen.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                In principe mogen zelfs Nmbs-medewerkers niet op spoorwegterrein of de sporen komen als ze er niet moeten zijn voor t werk, laat staan buitenstaanders... maar ik zondig er ook wel eens tegen.
                Dacht dat het bij wet verboden is, maar soit 't is maar één woord.

                Had die kerel zo dicht gestaan op het Belgische od Spaanse spoor dan was hij eraan, gelukkig heeft het Engelse spoor een kleiner vrije ruimte profiel.

                Vraagske Johan, is het nog altijd zo dat men zonder schriftelijke toestemming niet mag fotograferen/filmen op het grondgebied van de NMBS?
                Ben al een tijdje op rust en dat zou wellicht gewijzigd kunnen zijn, alhoewel, het paraplu systeem verandert men niet snel bij de NMBS.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

                  Beide linken werken hier niet
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Dacht dat het bij wet verboden is, maar soit 't is maar één woord.

                    Had die kerel zo dicht gestaan op het Belgische od Spaanse spoor dan was hij eraan, gelukkig heeft het Engelse spoor een kleiner vrije ruimte profiel.

                    Vraagske Johan, is het nog altijd zo dat men zonder schriftelijke toestemming niet mag fotograferen/filmen op het grondgebied van de NMBS?
                    Ben al een tijdje op rust en dat zou wellicht gewijzigd kunnen zijn, alhoewel, het paraplu systeem verandert men niet snel bij de NMBS.

                    Grtz, RF
                    Ik ben hier in Herentals al dikwijls treinen gaan fotograferen, geen enkel probleem zolang je maar op het perron blijft, nog nooit heeft iemand die daar werkt een opmerking gemaakt.

                    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    Beide linken werken hier niet
                    Juist nog eens geprobeerd hier, geen enkel probleem, beide werken perfect . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Vraagske Johan, is het nog altijd zo dat men zonder schriftelijke toestemming niet mag fotograferen/filmen op het grondgebied van de NMBS?
                      Ben al een tijdje op rust en dat zou wellicht gewijzigd kunnen zijn, alhoewel, het paraplu systeem verandert men niet snel bij de NMBS.

                      Grtz, RF
                      In principe mag je niks van de Belgische spoorwegen fotograferen. Zo een beetje als je geen militaire domeinen mag fotograferen.

                      Nu is dat een wet uit de jaren stilletjes en er zijn steeds minder collega's die er iets op zeggen (van mij mag je gerust in Blankenberge fotograferen, als je het niet te zot maakt natuurlijk).

                      Maar (er is altijd een maar ), der zijn er altijd die er nog iets gaan opzeggen. Zo zit er iemand in mn avondles die door de spoorwegpolitie "buitengezet" is omdat hij binnen foto's nam.


                      Ik zie het maar al te vaak, mensen die te dicht bij de sporen staan, die sporen oversteken. De nieuwste loc's maken bijna geen lawaai meer. Vroeger hoorde je een trein van een grote afstand afkomen. Nu hoor je ze als ze naast je rijden en dan zie je veel reizigers wegspringen (gelukkig in de juiste richting) van het verschot.
                      Last edited by Nick-; 15 mei 2010, 11:02.
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Had die man flaporen gehad hij had er onder gelegen.
                        Denk dat ze nu toch wel zullen geflapperd hebben
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Een voorbijrijdende trein heeft een 'aanzuigeffect'.
                          Dat is een mythe die een paar weken geleden werd ontkracht door Mythbusters.
                          In het ergste geval wordt je van de trein weggeblazen door de luchtverplaatsing.
                          Maar ik ga dit toch nooit uitproberen hoor
                          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                            Dat is een mythe die een paar weken geleden werd ontkracht door Mythbusters.
                            In het ergste geval wordt je van de trein weggeblazen door de luchtverplaatsing.
                            Maar ik ga dit toch nooit uitproberen hoor
                            Hangt ook van hoe snel de trein rijdt, en welk materiaal. Ik stond eens op een perron in Leuven, aangezien de Thalys hier niet stopt rijdt deze aan 160km/u door het station (apart spoor weliswaar ). Ik had al een afstandje genomen (werk zelf bij de nmbs, ze hebben de risico's er genoeg in gestampt ) en toch kon ik niet ter plekke blijven staan. Een aanzuigeffect ga ik niet zeggen, er is toch een serieuze luchtverplaatsing.
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Treinspotten kan gevaarlijk zijn!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                              Dat is een mythe die een paar weken geleden werd ontkracht door Mythbusters.
                              In het ergste geval wordt je van de trein weggeblazen door de luchtverplaatsing.
                              Maar ik ga dit toch nooit uitproberen hoor
                              Zeg dat tegen een vriendin van mij, wiens broertje (12j) al fietsend naast het spoor is meegezogen en verder meegesleurd door een voorbijrijdende trein terwijl zijn tweelingsbroer stond te kijken. Hij heeft het niet overleefd. Ik kan mij de stilstaande trein nog zo voor de geest halen toen ik thuis kwam van school (gebeurde op 500m van mijn ouderlijk huis, vlak naast spoorweg)
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X