Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lamellenkunst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lamellenkunst

    Door de reflexie op glaslamellen ontstaat dit kunstwerk.


    Ik zag het maar zien jullie er iets in ?
    Groetjes hogteneer.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Lamellenkunst

    ik moet direct aan een indiaanse totem denken...of heb ik teveel fantasie?
    goed gezien!

    groetjes
    hilde
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: Lamellenkunst

      Het kan zo'n 30 jaar geleden zijn dat je bij een braderie druppeltjes verf kon laten vallen op een snel ronddraaiende ondergrond. Door de middelpuntvliedende kracht liepen de druppels uit en na een minuut was een 'kunstwerk' geboren.
      Het zal duidelijk zijn dat ik bij deze posting wat huiverig sta tegenover de termen 'lamellenkunst' en 'kunstwerk'.

      Mij zegt het niet zoveel meer dan een heldere vastlegging van wat de fotograaf zag door de zoeker. Maar elke positiewijziging van de fotograaf had weer een verschillend beeld opgeleverd.

      Ik betwist niet de plaatsing in SC maar 'Beoordeling' had ons tenminste 3 verschillende verbeeldingen kunnen laten zien.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Lamellenkunst

        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Het kan zo'n 30 jaar geleden zijn dat je bij een braderie druppeltjes verf kon laten vallen op een snel ronddraaiende ondergrond. Door de middelpuntvliedende kracht liepen de druppels uit en na een minuut was een 'kunstwerk' geboren.
        Het zal duidelijk zijn dat ik bij deze posting wat huiverig sta tegenover de termen 'lamellenkunst' en 'kunstwerk'.

        Mij zegt het niet zoveel meer dan een heldere vastlegging van wat de fotograaf zag door de zoeker. Maar elke positiewijziging van de fotograaf had weer een verschillend beeld opgeleverd.

        Ik betwist niet de plaatsing in SC maar 'Beoordeling' had ons tenminste 3 verschillende verbeeldingen kunnen laten zien.
        Wat het één hier met het andere te maken heeft is mij een raadsel. Een fotograaf kijkt toch door de lens als hij iets ziet, interessant vind en vastlegt in een door zijn bepaald standpunt. Jij bent blijkbaar geen liefhebber van "kunst". Als je de essentie van de uitbeelding niet snapt (met alle respect en je moet niet alles begrijpen) dan is dat jou probleem. En waarom 3 verschillende beelden ? Fotografie is voor mij geen kwisspel hoor. Bedank voor je reactie zo leren we elkaar beter kennen
        Groetjes hogteneer
        Last edited by G.R.; 13 mei 2010, 22:58.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Lamellenkunst

          Weinig belangstelling. Waarschijnlijk geschrokken van de commentaren
          Het is nochtans een gewone dagdagelijkse opname te vinden langs straten, pleinen en in gebouwen zoals hier, met een kleine nabewerking en crop.
          "Als je het niet lust moet je het niet opeten" zei mijn wijze moeder altijd. Dus begrijpbaar. Toch bedankt aan de 2 reacties en de X 44 andere bezoekers
          Mvg.hogteneer
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Lamellenkunst

            Oorspronkelijk geplaatst door hogteneer Bekijk bericht
            Weinig belangstelling. Waarschijnlijk geschrokken van de commentaren
            Het is nochtans een gewone dagdagelijkse opname te vinden langs straten, pleinen en in gebouwen zoals hier, met een kleine nabewerking en crop.
            "Als je het niet lust moet je het niet opeten" zei mijn wijze moeder altijd. Dus begrijpbaar. Toch bedankt aan de 2 reacties en de X 44 andere bezoekers
            Mvg.hogteneer
            Mijn commentaar is niet om te doen afschrikken hoor, maar wellicht was ik onvoldoende duidelijk. Nog een poging:
            1. Het woord kunst past naar mijn mening niet.
            2. Ik had meer - en verschillende - foto's verwacht van iets dat er zo wisselend kan uitzien. Een fotograaf is daarnaar toch ook nieuwsgierig?
            3. Mijn moeder zei: Opeten, het is goed voor je.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Lamellenkunst

              Oké plaatwerker, dat is al veel duidelijker De titel is natuurlijk suggestief vanwege de reflectie in het glas en de vervorming die daarin ontstaan is. Er ontstond in mijn ogen een soort kunstwerk in het glas maar de opname is uiteraard geen kunstwerk. Ben zeer tevreden met je reactie en nu zou alle misverstanden moeten opgehelderd zijn
              Met vriendelijke groeten, hogteneer
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Lamellenkunst

                Ik zie er zeker iets in.
                Een ster uit een reeks kerstversiering bijvoorbeeld.
                Goed opgemerkt en vastgelegd.

                groetjes

                moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

                A picture paints a thousand words

                Comment


                • #9
                  Re: Lamellenkunst

                  is eens iets anders, in ieder geval knap gedaan en gezien,

                  gr Luc
                  http://luc-danneels.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lamellenkunst

                    kan je vanalles in zien he, en ik zie een hond met een baard

                    frans
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lamellenkunst

                      Mag misschien wel gek klinken, maar ik zie hier duidelijk iemand in die spijt heeft, gene
                      zelfs over wellicht een heel banale leugen en die zich nu het liefst in zijn schulp zou willen
                      terugtrekken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lamellenkunst

                        Knap gezien, het lijkt wel zo'n beeld van een kaleidoscoop waar ik vroeger als kind doorheen keek. Een foto die een herinnering oproept, leuk.
                        If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                        Comment

                        Working...
                        X