Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Das Rotes Rathaus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Das Rotes Rathaus

    Graag jullie meningen


    Zo nu zelf even gephotshopt wat vinde jullie van de verbeterde versie... nog geen perfecte foto maar...

    Last edited by Twannie; 24 juli 2010, 18:33. Reden: Nieuwe bewerkte foto erbij gezet
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

  • #2
    Re: Das Rotes Rathaus

    Vind je het zelf niet een beetje luidruchtig achteroverleunen?

    Comment


    • #3
      Re: Das Rotes Rathaus

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Vind je het zelf niet een beetje luidruchtig achteroverleunen?
      mee eens, dit is geen gezicht zo.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Das Rotes Rathaus

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mee eens, dit is geen gezicht zo.
        grt,bouk.
        Maarhet zal wel moeten want er is te weinig lucht om het perspectief te corrigeren.
        De enige verdienste is dat het hele huis er nu op staat met mensen die omvallen.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Das Rotes Rathaus

          Ik ben normaal gezien niet tegen enige perspectiefvertekening, maar hier is het toch ook voor mij een beetje té.

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Maar het zal wel moeten want er is te weinig lucht om het perspectief te corrigeren.
          Op zich nog niet onoverkomelijk, aangezien de lucht nogal effen is moet het te doen zijn om wat lucht 'bij te maken'.
          Zo wordt het wel een heel bewerkelijke opname natuurlijk, ik weet niet of ze dat echt waard is, want ook de belichting zit niet perfect: ene gevel en de toren wat te licht, op de andere flinke schaduwvlekken.
          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
          vroeger op dit forum bekend als wAckO

          Comment


          • #6
            Re: Das Rotes Rathaus

            Ok thnx voor de opmerkingen

            Nou is de foto in photoshop en light room roder als nadat ik hem heb ge upload weet iemand hoe dit komt?
            Greetz Twan

            http://500px.com/TwanGroenen

            Comment


            • #7
              Re: Das Rotes Rathaus

              Staat de originele foto in Adobe Rgb en plaats je hem zo op het net, dan kan je kleurverschil krijgen. Eerst omzetten in sRgb.
              Als dat het niet is, weet ik het ook niet meteen.

              Comment


              • #8
                Re: Das Rotes Rathaus

                Hoort meer thuis op ander forum, en minder in showcase, wil helemaal niet beledigen hoor, als je al vragen hebt hoe het komt dat hij roder is dan op je eigen scherm, misschien beter in beginnershoek te starten. Om op je vraag dan te antwoorden, een schermkalibratie kan wonderen doen.
                Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                Comment


                • #9
                  Re: Das Rotes Rathaus

                  Ik ga me niet uitspreken of dit SC waardig is of niet. Maar zo'n extreem vervormde foto moet toch kunnen ? Ik heb er geen probleem mee.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Das Rotes Rathaus

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                    Hoort meer thuis op ander forum, en minder in showcase, wil helemaal niet beledigen hoor, als je al vragen hebt hoe het komt dat hij roder is dan op je eigen scherm, misschien beter in beginnershoek te starten. Om op je vraag dan te antwoorden, een schermkalibratie kan wonderen doen.
                    Nou dat was de vraag dus niet...

                    Ik bekijk dan ook photoshop en lightroom en dit forum allemaal op hetzelfde scherm dus calibratie lijkt me niet het probleem !

                    Naar mijn kennis is dit ook niet het probleem of waar zetten jullie dit om want waar ik kijk staat srgb.

                    Staat de originele foto in Adobe Rgb en plaats je hem zo op het net, dan kan je kleurverschil krijgen. Eerst omzetten in sRgb.
                    Als dat het niet is, weet ik het ook niet meteen.
                    Last edited by Twannie; 25 mei 2010, 17:15.
                    Greetz Twan

                    http://500px.com/TwanGroenen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Das Rotes Rathaus

                      Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                      Nou dat was de vraag dus niet...

                      Ik bekijk dan ook photoshop en lightroom en dit forum allemaal op hetzelfde scherm dus calibratie lijkt me niet het probleem !

                      Naar mijn kennis is dit ook niet het probleem of waar zetten jullie dit om want waar ik kijk staat srgb.

                      Staat de originele foto in Adobe Rgb en plaats je hem zo op het net, dan kan je kleurverschil krijgen. Eerst omzetten in sRgb.
                      Als dat het niet is, weet ik het ook niet meteen.
                      klopt als een bus wat je zegt, heb tevlug commentaar gegeven, mijn excuses daarvoor beste Twannie.
                      Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Das Rotes Rathaus

                        Met de eerst geposte foto als basis kan men toch tot dit resultaat komen.
                        Gezien het uur was m'n consentratie ver zoek en heb ik niet teveel gelet op details.
                        Vertrekkend van een RAW bestand zou het eindresultaat nog veel beter moeten zijn.

                        Twannie, als ik de foto moet verwijderen dan hoor ik het graag.



                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Das Rotes Rathaus

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                          klopt als een bus wat je zegt, heb tevlug commentaar gegeven, mijn excuses daarvoor beste Twannie.

                          Geeft niks hoor !

                          En de foto mag gerust blijven staan ik vind het knap!

                          En ga het zelf toch nog is een x proberen maar ik ben nog een erge leek met photoshop!
                          Greetz Twan

                          http://500px.com/TwanGroenen

                          Comment

                          Working...
                          X