Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jouw favoriete boeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jouw favoriete boeken

    Suske en Wiske

    Arendsoog

    Biggles

    Heidi in de Bergen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Jouw favoriete boeken

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Suske en Wiske

    Arendsoog

    Biggles

    Heidi in de Bergen

    Mijn favoriet boek is nog altijd "1984" van George Orwell .
    Als het over strips moet gaan : alles van Edgar Pierre Jacobs ( auteur van ondermeer de Blake en Mortimer reeks )
    Ook Enki Bilal en Milo Manara komen in het vizier .
    In een andere stijl : "Het wereldje" van Claire Bretecher, meesterlijk hoe zij , in vol hippietijdperk , de alternativo's ontmaskerde als bourgeois met een aparte garderobe .
    En vergeten we niet de onsterfelijke " Vieze vetzak" van Reiser , alsook het vroege werk van Kamagurka .


    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Jouw favoriete boeken

      Wacht! Wacht!: van Terry Pratchet
      Het Parfum : van Patrick Sueskind
      De kanonnen van augustus: Barbara Tuchman

      Schieten me zo te binnen
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Jouw favoriete boeken

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Suske en Wiske
        Arendsoog
        Biggles
        Heidi in de Bergen
        Is dat laatste ook kinderlectuur of moet ik me daar iets totaal anders bij voorstellen?
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Jouw favoriete boeken

          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
          Is dat laatste ook kinderlectuur of moet ik me daar iets totaal anders bij voorstellen?
          Haha.

          Heidi op de boerderij, bestaat ook.

          Na het 'middelbaar', heb ik geen boek meer gekocht of geleend en gelezen.
          Van computers was er toen nog geen sprake.
          Maar ik was wel iemand die vroeger niks anders deed dan lezen.

          Op het internet vind je nu genoeg leesvoer.

          De jeugd raad ik wel aan om te lezen en vanaf zo vroeg mogelijk.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Jouw favoriete boeken

            De beste zijn diegene die je na jaaaren nog onthoudt.
            Deze staan alvast in m'n geheugen gegrift :

            The Cider House Rules - John Irving
            Killing Floor - Lee Child
            Green River Rising - Tim WIllocks
            The Bourne Identity - Robert Ludlum

            Comment


            • #7
              Re: Jouw favoriete boeken

              Je noemt daar Lee Child. Die man heeft nogal een lichtjes "geweldige" held verzonnen, ik heb een aantal van zijn boeken écht verslonden (ik geloof dat ik er 5 of 6 bezit), vooral dan de eerste waaruit bleek dat uit veel kleintjes één groot kwam. Schitterende boeken al stoort die "love interest" mij altijd mateloos.

              Een andere absolute aanrader is The Black Dahlia, een van de allerbeste thrillers die ik ooit las. Van de hand van James Ellroy. Helaas schrijft hij verschrikkelijk dikke pillen en van de 7 boeken die ik van die man bezit heb ik er maar een stuk of 4 gelezen.

              Nog een absolute aanrader is Jim Thompson. Ik heb slechts 4 boeken van die mens en ik weet niet of er meer verkrijgbaar zijn maar ze zijn groots in hun eenvoud !

              Nog een aanrader : Gerald Seymour. Ik geloof dat ik al zijn boeken bezit én gelezen heb. De scherpschutter (of iets van die strekking) vond ik super.

              Nog een schrijver van een aantal klassiekers : Frederick Forsyth. Allemaal gelezen en hérlezen. Hij heeft velen het vak geleerd, denk ik.

              Vergeet "In het niets" niet, van Robert Goddard. De eerste 40-50 bladzijden zijn ongelooflijk. Jammer dat zijn ander werk nooit meer de kwaliteiten van dat boek maar benaderen.

              Onlangs ontdekt : Robert L Duncan. De boeken zijn wat gedateerd maar die mens kent er iets van. De strafste vond ik "De koerier" alleen al om die "truc" met die ontvoering. Ge moet er gvd maar opkomen !

              En dan heb je nog de geestelijke vader van Philippe Marlowe (naam ontschiet me, alle boeken verschillende keren verfilmd). In elk geval iemand met een naam die begint met een C of een D of eventueel een E want ze staan in mijn eerste boekenrek, ik kan er zo mijn hand naar uitsteken...

              En vergeet "De Da Vinci - Code" niet, nooit een straffere page turner gelezen al (herhaling) storen de clichés natuurlijk. Knappe ongehuwde prof, knappe en "vrij" medewerkster, love intrest, de vriend blijkt de vijand, etc. Hierdoor verliest een verhaal veel van zijn pluimen maar ja, een schrijver is ook commerçant. Zonder love intrest valt misschien al 1/4e van de lezers weg, etc. En verder is het nog eens een prachtig verhaal, al heeft hij wel een beetje gestolen van die 2 anderen die éérst waren met hun Holy Grail. Pas op : ik heb het niet over de film want ik heb die heel bewust gemeden.

              Intussen "opgezocht" : de geestelijke vader van Philippe Marlowe heet natuurlijk RAYMOND CHANDLER. Tju toch, hoe ouder je wordt hoe meer je vergeet (snif)...

              Comment


              • #8
                Re: Jouw favoriete boeken

                Varen en Vechten, bij K.Norel.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X