Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roofvlieg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roofvlieg

    Nog eentje van vorige week vrijdag. Bij deze foto werd de compositie zodanig gekozen dat de witte bloem op de achtergrond een soort van natuurlijke vignette creëert.

    www.elwee.net

  • #2
    Re: Roofvlieg

    heel knap en scherp!
    misschien was het nog mooier zonder die bloem achter zijn kontje zodat de vignettering
    van die wazige bloem goed uitkwam, maar prachtig gedaan hoor!

    groetjes
    hilde
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: Roofvlieg

      Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
      heel knap en scherp!
      misschien was het nog mooier zonder die bloem achter zijn kontje zodat de vignettering
      van die wazige bloem goed uitkwam, maar prachtig gedaan hoor!

      groetjes
      hilde
      Ook mijn gedacht
      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
      Grtjs, Jacky

      Comment


      • #4
        Re: Roofvlieg

        Mooie compo, mooie kleuren,... proficiat. Enkel die bloem achter zijn achterlijf vind ik ietwat storend. Maar goed, je kan niet alles perfect doen.
        Toch nog een opmerking: Zou het kunnen dat je het insect zelf ietwat te grof verscherpt hebt en een beetje te contrastrijk hebt gemaakt? Ik ken niet voldoende van PS om er de vinger exact op te leggen, maar er is iets dat me stoort in het insect (scherpte, contrast,..., weet het niet juist).
        Het insect is iets te hard in vergelijking met de zachte voor- en achtergrond.

        Comment


        • #5
          Re: Roofvlieg

          Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
          Mooie compo, mooie kleuren,... proficiat. Enkel die bloem achter zijn achterlijf vind ik ietwat storend. Maar goed, je kan niet alles perfect doen.
          Toch nog een opmerking: Zou het kunnen dat je het insect zelf ietwat te grof verscherpt hebt en een beetje te contrastrijk hebt gemaakt? Ik ken niet voldoende van PS om er de vinger exact op te leggen, maar er is iets dat me stoort in het insect (scherpte, contrast,..., weet het niet juist).
          Het insect is iets te hard in vergelijking met de zachte voor- en achtergrond.
          appendix, aan het contrast zal het wel niet gelegen zijn, want 't plaatje komt - op een lichte crop na - zo uit het toestel. De canon 100mm macro is nu eenmaal bijzonder scherp. Hetgeen je misschien stoort is het stuifmeel dat op de vlieg hangt, maar in het origineel is dat ook zo. Ter illustratie hier een onbewerkte 100% uitsnede uit de originele foto.
          www.elwee.net

          Comment


          • #6
            Re: Roofvlieg

            elwee, wat gebruik jij om je foto's hier te plaatsen? Ik zie ze namelijk niet...

            Groetjes,
            Jolien
            Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

            Comment


            • #7
              Re: Roofvlieg

              Gek, niemand anders klaagt hierover. Ik gebruik mijn webspace bij Belgacom. De URL van foto waarover dit topic gaat is http://users.skynet.be/fa527782/foto..._verkleind.jpg.
              www.elwee.net

              Comment


              • #8
                Re: Roofvlieg

                Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk bericht
                Gek, niemand anders klaagt hierover. Ik gebruik mijn webspace bij Belgacom. De URL van foto waarover dit topic gaat is http://users.skynet.be/fa527782/foto..._verkleind.jpg.
                Dankje, ik moet blijkbaar ergens per ongeluk afbeeldingen van skynet geblokkeerd... nu zie ik je plaatje. Mooi!

                Groetjes,
                Jolien
                Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                Comment

                Working...
                X