Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bijverdienste als fotografe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bijverdienste als fotografe

    Hallo allemaal,

    Ik ben net terug van een reis naar Normandië.
    Ik heb daar de camera van een vriend (een Canon Eos 400D) mogen gebruiken om wat foto's te maken. Wat ik heel leuk vond!

    Nu zit ik met de gedachte om in het weekend als bijverdienste als fotografe te gaan werken aangezien ik het toch al een zeer leuke hobby vind. Ik zou dan op communiefeesten en dergelijke feesten gaan.

    Nu weet ik niet goed wat ik hiervoor het allemaal moet doen.
    Eerst en vooral: wat soort camera zou goed zijn om te kunnen beginnen (ik werk nog niet en ben nog steeds student).
    Waar zou ik de regels van het vak gemakkelijk kunnen vinden?
    Ik ben nog amateur, maar ik leer graag bij, zou ik dan beter wat cursussen volgen ofzo?

    Met andere woorden, alle raad is welkom!

  • #2
    Re: bijverdienste als fotografe

    Ik zou willen beginnen met je de beste raad te geven in dit geval : hou er rekening mee dat als het 'moet' de 'fun' van je hobby er snel af is hoor.

    Je spreekt over feesten ... en met ons Belgisch weertje zal het wel eens regenen ... hoe ga je daar mee om ? Een camera en lens die tegen enkele druppels kunnen kost al direct redelijk wat centjes, je spreekt dan over een investering van duizenden euro's hoor ... op welke periode denk je dit terug te verdienen ?