Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vasteschijfstation

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vasteschijfstation

    Hoi.

    Ik had een vraagje:

    Gisteren morgen is mijn laptop gecrasht!
    En ik heb hem kunnen terug opstarten via windows opnieuw te installeren.
    Maar ik had geen back up gemaakt, dus ik heb alleen het volledige windows systeem terug geinstalleerd wat je via meegeleverde CD-ROMS hebt meegekregen bij de aankoop.

    Maar nu mijn vraag:
    Ik zie dat mijn Vasteschijfstation niet leeg is, maar nog even vol is als voor de crash.
    Maar ik kan alleen niet aan de inhoud.
    Is er ergens toch een mogelijkheid om eraan te kunnen?

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Nicky

  • #2
    Re: Vasteschijfstation

    Bedoel je één en dezelfde partitie of een laptop met verschillende partities ?
    In dat laatste geval kan je proberen opnieuw eigenaar te worden van die bestanden via de security opties.

    Comment


    • #3
      Re: Vasteschijfstation

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Bedoel je één en dezelfde partitie of een laptop met verschillende partities ?
      In dat laatste geval kan je proberen opnieuw eigenaar te worden van die bestanden via de security opties.
      Wat is een partitie?

      Ik heb 2 schijven als je dat bedoeld.
      Maar alles stond op de hoofd schijf. Maar beide schijven bevatten nog gegevens.
      Want ze blijven beide even vol als voor de crash. Maar ik kan er niet bij alleen.

      Valt het dan ook nog te redden?

      Comment


      • #4
        Re: Vasteschijfstation

        Moet kunnen, maar ik zou dar niet gelijk wie of gelijk wat op los laten, want hoe meer je schrijft op je huidige schijven, hoe meer je overschrijft, je moet kunnen recupereren naar een externe schijf.

        Comment


        • #5
          Re: Vasteschijfstation

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Moet kunnen, maar ik zou dar niet gelijk wie of gelijk wat op los laten, want hoe meer je schrijft op je huidige schijven, hoe meer je overschrijft, je moet kunnen recupereren naar een externe schijf.
          Dat geldt enkel voor "lege" schijven. Dan overschrijf je inderdaad de niet gebruikte ruimte.
          Als je besturingssysteem "weet" dat er gegevens zijn (zelfs al zijn ze niet meer toegankelijk door security instellingen), worden deze niet overschreven.

          Het klopt inderdaad dat gegevens bij een nieuwe windows installatie niet meer toegankelijk zijn. Dat komt omdat de users niet meer dezelfde zijn (ze mogen zelf dezelfde naam hebben).
          Je kan daar terug aan daar je opnieuw "eigenaar" te maken (zoals hier al aangegeven).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Vasteschijfstation

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Het klopt inderdaad dat gegevens bij een nieuwe windows installatie niet meer toegankelijk zijn. Dat komt omdat de users niet meer dezelfde zijn (ze mogen zelf dezelfde naam hebben).
            Je kan daar terug aan daar je opnieuw "eigenaar" te maken (zoals hier al aangegeven).
            Voor standaard pc's thuis zijn die gegevens normaal gezien wel toegankelijk, tenzij je daar encryptie op losgelaten hebt ooit, dan heb je een probleem ...

            Comment


            • #7
              Re: Vasteschijfstation

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              t omdat de users niet meer dezelfde zijn (ze mogen zelf dezelfde naam hebben).
              Je kan daar terug aan daar je opnieuw "eigenaar" te maken (zoals hier al aangegeven).
              Hoe doe je dat?

              Dus je kan dus de gegevens nog ophalen?
              De volle 100% nog?

              Alvast bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Vasteschijfstation

                Ik vrees dus eerder dat je dit aan de hand hebt ...
                http://support.microsoft.com/kb/308993

                Comment


                • #9
                  Re: Vasteschijfstation

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Ik vrees dus eerder dat je dit aan de hand hebt ...
                  http://support.microsoft.com/kb/308993
                  Ik heb Windows Vista, dus ik denk dat ik dit niet heb.
                  Ik had ingegeven op de Vista support site, en dat bovenstaand probleem is het blijkbaar niet.

                  Maar hoe moet je je terug eigenaar laten worden?
                  Iemand die mij nog verder kan helpen?
                  Bedankt!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vasteschijfstation

                    ********
                    Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 09:26. Reden: ***********

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vasteschijfstation

                      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      maak een xp usb stick, boot je laptop met usb, en je kan alles zien, en bv. kopieeren naar een andere schijf, daarna stick eruit, en je vista terug opstarten, en de bestanden terug naar je laptop copieeren.
                      hoe?
                      Xp op usb
                      Ik had vista en heb vista terug erop gezet.
                      Sorry, mss dat dit niet duidelijk was...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vasteschijfstation

                        Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                        Hoe doe je dat?

                        Dus je kan dus de gegevens nog ophalen?
                        De volle 100% nog?

                        Alvast bedankt!
                        Als het gewoon aan de security-instellingen ligt, dan kan je ze inderdaad nog allemaal ophalen. Je krijgt de inhoud van de mappen niet meer te zien, omdat je het recht niet hebt om de inhoud te bekijken...

                        Neem de eigenschappen van de map waar je niet meer in kan, tapblad beveiliging.
                        Je krijgt daar een lijst met de users die iets in die map kunnen doen, onderaan de lijst met wat ze kunnen doen.
                        Rechts onderaan heb je een knopje "geavanceerd". Kies dan tapblad "eigenaar", onderaan knopje "bewerken". Dan kan je de eigenaar wijzigen. Het kan gebeuren dat je eerst dat lijstje moet aanvullen met "andere gebruikers en groepen" (en daar dan een bijkomende "eigenaar" toevoegen).
                        Klik onderaan nog een vakje "eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen" (hierdoor worden ook onderliggende mappen van dezelfde machtigingen voorzien)

                        Het is mogelijk dat je daarna de gewone machtigingen ook nog eens moet controleren...

                        Ik moet wel zeggen : voor een gebruiker die niet weet wat een partitie is, zou ik hier niet mee beginnen brielen, want je kan er wel het een en ander mee om zeep helpen ook. Het is bv geen goed idee om bv. van je C: schijf daar ook eens te zitten aan prutsen.
                        Heb je nergens in je omgeving iemand rondlopen die nog met die machtigingen gespeeld heeft (een netwerkbeheerder op het werk of zo ?).
                        Als je weet hoe het werkt is het niet zo moeilijk, maar dat is van alles zo hé...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vasteschijfstation

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Voor standaard pc's thuis zijn die gegevens normaal gezien wel toegankelijk, tenzij je daar encryptie op losgelaten hebt ooit, dan heb je een probleem ...
                          Met die encryptie heb je zeker prijs. Maar ik heb bv. nog iemand gehad die z'n windows verknoeid had, het terug installeert en niet meer in zijn "mijn documenten" kon. De reden zat in die machtigingen. (de nieuwe windows heeft andere users dan de oude). De naam mag daarbij dezelfde zijn : bv. "administrator" is niet meer dezelfde, en dus kan hij er niet meer in ondanks (ondanks dat hij als administrator was aangelogd).
                          NTFS heeft z'n voordelen (maar je moet het wel juist gebruiken).
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vasteschijfstation

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Als het gewoon aan de security-instellingen ligt, dan kan je ze inderdaad nog allemaal ophalen. Je krijgt de inhoud van de mappen niet meer te zien, omdat je het recht niet hebt om de inhoud te bekijken...

                            Neem de eigenschappen van de map waar je niet meer in kan, tapblad beveiliging.
                            Je krijgt daar een lijst met de users die iets in die map kunnen doen, onderaan de lijst met wat ze kunnen doen.
                            Rechts onderaan heb je een knopje "geavanceerd". Kies dan tapblad "eigenaar", onderaan knopje "bewerken". Dan kan je de eigenaar wijzigen. Het kan gebeuren dat je eerst dat lijstje moet aanvullen met "andere gebruikers en groepen" (en daar dan een bijkomende "eigenaar" toevoegen).
                            Klik onderaan nog een vakje "eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen" (hierdoor worden ook onderliggende mappen van dezelfde machtigingen voorzien)

                            Het is mogelijk dat je daarna de gewone machtigingen ook nog eens moet controleren...

                            Ik moet wel zeggen : voor een gebruiker die niet weet wat een partitie is, zou ik hier niet mee beginnen brielen, want je kan er wel het een en ander mee om zeep helpen ook. Het is bv geen goed idee om bv. van je C: schijf daar ook eens te zitten aan prutsen.
                            Heb je nergens in je omgeving iemand rondlopen die nog met die machtigingen gespeeld heeft (een netwerkbeheerder op het werk of zo ?).
                            Als je weet hoe het werkt is het niet zo moeilijk, maar dat is van alles zo hé...
                            Bedankt!
                            Het is gelukt!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vasteschijfstation

                              Dan is het nu tijd om PH te spelen.

                              En...wat ebben wij vandaoh heleert :

                              jen. altit ne bakup moaken...

                              Nee serieus, maak een backup, maak er een op verschillende media (dvd, harddisk...).

                              Comment

                              Working...
                              X