Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

    post verwijderd
    Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:00.

  • #2
    Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

    Voor mij is dat de beste start dat je kan denken !
    vooral omdat je start met een professioneel merk en alle reflectoren blijven passen, mocht je in de toekomst overgaan op de BX of de RX modellen.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

      Heb zelf die set en zeer tevreden over. Ik betaalde net geen 600euro voor de set alleen, rol papier kost ook 70euro en trigger heb ik geen idee. Maar als dat je ding is zeker doen.
      Portretten zijn zeker geen probleem en volledige personen ook niet. Grote groepen +4 mensen heb ik nog niet geprobeerd maar vermoed dat je dan wel iets zwaarder moet hebben en natuurlijk ook de plaats.
      Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
      Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

        post verwijderd
        Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:00.

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

          Kan ik dan met mijn D700 alles aansturen ??

          Die twee softboxen EN mijn twee SB900's ? Tegelijk ?
          Yep, dat kan.

          De D-lites stuur je (en kan je van op afstand instellen) via de skyport triggers.
          De SB900 moet je dan in optische slave zetten (SU-4) en het vermogen lokaal op de flits instellen.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
            Yep, dat kan.

            De D-lites stuur je (en kan je van op afstand instellen) via de skyport triggers.
            De SB900 moet je dan in optische slave zetten (SU-4) en het vermogen lokaal op de flits instellen.
            Let op : de power kan je niet remote instellen op de D-Lite ! Dit kan wel op de BX500Ri bvb, maar niet op het instapmodel, enkel triggering via de ECO trigger en de ingebouwde Skyport ontvanger !

            Dit is zeker een goede set, maar ik zou toch voor de 400 Watt versie opteren.

            Alles hangt een beetje af van de grootte van je studio (of living/garage ...) waarin je ze gebruikt, en ik kan mij prima voorstellen dat 200 Watt voldoende is ... maar als ik de prijzen bij Studio73 bekijk is de 200 watt to go set 579 en de 400 watt to go set net 100 euro duurder ... dan zou ik de 400 watt versie kopen.

            Zorg wel dat je de 'IT' (intelligent triggering) versie koopt, dit is de laatste nieuwe met een veel steviger houder voor het statief, temperatuur bestuurde koeling ... en héél belangrijk : ingebouwde Skyport receiver, een ECO trigger zit in de set inbegrepen nu.

            Als het hier om de nieuwe 200 Watt D-Lite IT to go set gaat is het wel een mooie prijs, een rol papier voor 21 euro dus (ik veronderstel dat de achtergrond houder er niet bij zit ... anders is het een héél mooie prijs, maar vergewis je ervan dat het zeker de nieuwe IT versie is, niet de oude)

            De SB's kan je perfect als achtergrond verlichting gebruiken (heb dit met 580EX II ook gedaan samen met studio flitsers).

            Nu vrees ik dat je met de 66cm vierkante softboxen die erbij zitten niet echt een volledige persoon kan uitlichten ... dan moet je een groter model hebben, en dan kan je misschien toch net wat power te kort komen.

            Probeer voor 100 euro extra de 400 D-Lite IT to go te krijgen en koop dan nog een octagon van 150cm of 170cm bij Foto-Walser (goedkoper dan van Elinchrom zelf !) ... dan ben je helemaal gesteld

            Mark
            Last edited by LamboCars; 11 mei 2010, 20:21.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

              post verwijderd
              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:00. Reden: Prijs bijgezet

              Comment


              • #8
                Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

                post verwijderd
                Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:00.

                Comment


                • #9
                  Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                  Het blijkt allesbehalve makkelijk te zijn
                  workshop volgen?
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Het blijkt allesbehalve makkelijk te zijn
                    Wat is je probleem?

                    Voor je een studioset aanschaft lijkt het me inderdaad wel raadzaam ergens een 'cursus' te volgen, al is het via een vriend-fotograaf die er wel iets van kent...
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

                      Of bekijk de 3 of 4 video's eens die Madmax gemaakt heeft die zullen je misschien ook al wat vooruit helpen.
                      Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                      Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

                        Ik heb toen ik mijn studioset gekocht zowat héél Youtube bekeken denk ik

                        Daar kan je echt alles vinden over hoe je moet werken met een dergelijke set, geen enkel probleem ... ik had uiteindelijk een standbeeld (mijn schoonvader zaliger was kunstenaar) opgesteld en dan met allerhande instellingen van de flitsers, plu, softbox, bare ... alles geprobeerd ... en dan nog eens het licht gaan verplaatsen ... een echt model heeft al lang de moed opgegeven dan, je kan ook eens op ebay kijken naar een paspop

                        Zoveel mogelijk opnames maken, het is toch digitaal ... en dan nakijken op computer wat het beste resultaat geeft, meestal op 1/125 of 1/160 werken, iso 100 en f-waarde op 8.0 of meer (afhankelijk van het effect dat je wilt)

                        Je hebt al het materiaal dat je nodig hebt (flitsers, statieven, softbox, achtergrond en houder) dus je moet gewoon goede resultaten kunnen krijgen

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                          Of bekijk de 3 of 4 video's eens die Madmax gemaakt heeft die zullen je misschien ook al wat vooruit helpen.
                          Inderdaad en zoals Lambocars op youtube ook hopen informatie te vinden.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

                            post verwijderd
                            Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:00.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Elinchrome d-lite 200watt set, is dat goed ??

                              post verwijderd
                              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:00.

                              Comment

                              Working...
                              X