Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook mijn foto's zijn klaar...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook mijn foto's zijn klaar...

    Om te beginnen zeggen dat ik een week niet thuis geweest ben en dat het daarom tot nu heeft geduurd.
    Ik heb uiteraard enkel foto's in de studio met moto.

    http://www.photo.net/photodb/folder.tcl?folder_id=350940

    Heb me beperkt tot die opnamen die ikzelf de beste vond, maar die opname met Tom, Stef en Chantay, die mocht niet ontbreken natuurlijk.

    Wat betreft mijn opnamen:
    Meestal een stopje meer gekozen dan wat de lichtmeter ons voorhield.
    Kleurbalans is zoals uit de camera - custom WB gebruikt -(m.u.v. 1 achtergrond), enkel saturatie verhoogd omdat ik in studio met laagste in camera verzadiging werk.
    Hier en daar zijn de foto's wel nabewerkt, de ene al wat meer dan de andere.

    Laat maar horen wat jullie ervan vinden!

    Jos
    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

  • #2
    Knap album Jos met mooie fotografie!

    ... en bedankt voor de tip ivm de histogrammen op het LCD-schermpje... 'k heb ar al erg veel nut van gehad!
    eMJeke
    website

    Comment


    • #3
      Hehehe Jos,

      Er rekening mee houdend dat het bij momenten nogal hectisch was daar in "onze" studio heb je weer puik werk afgeleverd.....
      Persoonlijk vind ik die background beter tot zijn recht komend in low-key, maar da's persoonlijke smaak of course...

      Heb dat al per email gedaan, waar ik wil je hier toch ook nog eens in de bloemetjes zetten om me de hele dag bij te staan in de studio...dank zij jou kon ik ook eens af en toe buitenglippen en de sfeer op de andere locaties en aan de bar gaan opsnuiven...

      sinds jouw uitleg maak ik er een gewoonte van om iedere histogram eens te checken op over - en onderbelichtingen...

      bedankt Jos !

      Stef

      Comment


      • #4
        Die van Yentle (749) vind ik zeer geslaagd.
        En uiteraard dat vreemde trio .
        Heb je bij de eerste foto de achtergrond wazig gemaakt of was die zo? Vind het wel goed gelukt (in beide gevallen ).
        Meer foto's op Mukblog

        Comment


        • #5
          Hallo Jos,

          Je illustreert met je verhaal en foto's nog maar eens dat foto's maken een heel persoonlijke keuze is. Natuurlijk jouw foto's zijn net zo'n lust voor het oog als menig ander die ik inmiddels heb bekeken. Wat ik wel leuk vind bij de foto's met Chantay/Tom/Stef is dat je als kijker nog het gevoel hebt dat er sprake is van enige spontaniteit. Wat betreft de eerste foto heb ik het gevoel dat het PS-werk niet helemaal optimaal is gelet op de rechterhand (voor mij als kijker) van Daineries.

          Fijn deze dag in de gelegenheid te zijn geweest om persoonlijk kennis te maken met je.

          mvg,

          Jan
          You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Verbluffend!

            De 4e foto, van Carmen, en de 7e, van Yentle spreken
            me persoonlijk nog het meeste aan.

            En de andere foto's op je website... wauw!

            Truely amazed,
            Brabo.

            Comment


            • #7
              Hallo Jos,

              De foto van Yentle is ook deze die mij het meeste aanspreekt, omwille van het warm gevoel. Dit betekent echter niet dat de rest minderwaardig zou zijn. Allemaal apart (Jenny), met evenwichtige belichting, en als ik een kleine persoonlijke opmerking mag geven: vind wel de achtergrond soms een beetje teveel aanwezig: op de Carmen foto is dit vrij homogeen en passend, op de laatste Chantay foto geeft de te prominente achtergrond imo een vrij kille sfeer.
              Voor de rest puik werk natuurlijk.


              Saluti,

              Pascal

              Comment


              • #8
                Bedankt aan iedereen die gereageerd heeft.
                Jacki: Bij die eerste foto heb ik inderdaad de achtergrond gesoft.
                Jamonadap: Goed gezien, ik had het zelf niet gezien. Ik heb aan die hand niets gedaan, maar eigenlijk kan die wel enig opknapwerk gebruiken.
                De foto van Yentle heb ik omgekleurd omdat ik in deze opname de kleurbalans tussen gezicht en de rest van het lichaam niet goed vond.
                Wat betreft de achtergronden, alles blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar bij de meeste van de foto's heb ik de helderheidsbalans naar eigen smaak bijgesteld.
                Verder wil ik mij excuseren omdat ik de laatste weken vrijwel niet ben thuis geweest en het dus ook wel even heeft geduurd vooraleer ik gereageerd heb.
                Groetjes aan iedereen die ik die dag weer heb kunnen ontmoeten, de modellen waarvan ik deze foto's heb mogen nemen en natuurlijk ook aan Stef waarmee ik samen de studio heb bemand.
                Jos
                http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                Comment


                • #9
                  Jos,

                  Die foto's van dat bizarre trio, zijn dat de enige ?
                  Ik meen mij te herinneren dat jij toch meer fotokes aan het nemen was ?

                  Wat betreft de rest, als mede 'mentor/raadgever' op die SD was ik redelijk benieuwd naar jouw album. Was blijkbaar wel het wachten waard

                  Comment

                  Working...
                  X