Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boekhouding programmaatje gezocht

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boekhouding programmaatje gezocht

    Dag allemaal

    Ik ben fotografe in bijberoep, en zoek een goed boekhoudprogrammaatje om mijn eenvoudige boekhouding te kunnen doen. Ik moet onkosten en inkomsten gemakkelijk kunnen ingeven want ik ben een leek in boekhouden...

    Iemand tips?

    ALVAST BEDANKT!

  • #2
    Re: boekhouding programmaatje gezocht

    Hi Fie,


    Ik heb in het begin een klein excel 'progje' gebruikt.
    Opgedeeld in tabblad: klanten, producten, factuur, overzicht.
    Vond dit wel handig.

    Heb sinds enkele jaren een klein progje: factureren pro.
    (http://www.osirius.nl/facturerenpro)

    greetz

    Comment


    • #3
      Re: boekhouding programmaatje gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door videe Bekijk bericht
      Hi Fie,


      Ik heb in het begin een klein excel 'progje' gebruikt.
      Opgedeeld in tabblad: klanten, producten, factuur, overzicht.
      Vond dit wel handig.

      Heb sinds enkele jaren een klein progje: factureren pro.
      (http://www.osirius.nl/facturerenpro)

      greetz
      Kun je met dat programma enkel factureren, of ook je boekhouding mee doen?
      SKurt.be
      www.SKurt.be

      Comment


      • #4
        Re: boekhouding programmaatje gezocht

        boekhouden mbt inkoop is simpel , inkomende facturen nummeren , en voor de rest naar de boekhouder , als leek weet jij niet alle aftrekposten , btw regelingen , wat wel en niet kan worden ingebracht , zoek een goeie boekhouder , deze betaalt zichzelf terug.
        mvg Dewiene
        ( heb hier ook een gratis programmatje liggen : factureren in Exell , in Syntra Roeselare gaven ze daar ééndagscursussen over)
        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

        Comment


        • #5
          Re: boekhouding programmaatje gezocht

          Hi , krijg net een nieuwe nieuwsbrief van http//www.microsoft.com/netherlands/artikelen/financien/exel_verkoopfactuur.aspx

          Ga daar maar eens kijken , lijkt ok te zijn en die Nederlanders werken daar constant aan verbeteringen ervan , je vind er gemakkelijk veel uitleg om je op weg te helpen , en het is gratis
          mvg Dewiene
          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

          Comment


          • #6
            Re: boekhouding programmaatje gezocht

            Zoals al aangegeven ... gewoon naar de boekhouder brengen, die weet veel beter dan ik wat er met afschrijvingen en dergelijke moet gebeuren ... en wat je aan hem (of haar) betaald zijn ook onkosten, dus die breng je dan ook onmiddellijk in

            Zorg wel dat je een goede boekhouder vindt waar je je goed bij voelt ... is heel belangrijk. Ik zie mijn boekhouder maar één keer per kwartaal, al de rest handelt hij voor mij af ... betaal gewoon per uur omdat hij niet veel werk heeft met mijn boekhouding, komt voordeliger uit dan een forfait per kwartaal te betalen ... en hij vult gelijk ook onze gewone personenbelasting in ... alles klaar

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: boekhouding programmaatje gezocht

              Als het voor mac mag zijn: http://www.grandtotal.biz/GrandTotal/
              Binnenkort publiceer ik hiervan een review

              Comment


              • #8
                Re: boekhouding programmaatje gezocht

                Grandtotal, zeker en vast, ben daar superblij mee op Mac, import oude data export en backup functie, overzichtelijk, gebruiksvriendelijk, te koppelen met iPhone en een extra prog voor uurregistratie.

                Comment


                • #9
                  Re: boekhouding programmaatje gezocht

                  een deftig boekhoudprogramma kost u geld, een goede boekhouder brengt u geld op...
                  http://www.mimoza.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: boekhouding programmaatje gezocht

                    Zoals beloofd, mijn review hier op BD

                    Comment


                    • #11
                      Re: boekhouding programmaatje gezocht

                      Nog iemand een suggestie om boekhouding van een fotograaf in bijberoep zelf te kunnen doen?

                      Ik vind het heel goed dat men adviseert om een goeie boekhouder onder de arm te nemen, maar de onze vraagt meer dan 17% van wat we bruto hebben binnengekregen dit jaar en van het grootste deel kunnen we nog geen BTW aftrekken omdat we pas in oktober over die BTW-grens zijn gegaan.
                      Ik ga ook even rondkijken naar een andere boekhouder, by the way Maar ik zou het graag grotendeels ZELF doen. Moet er alleen een keer mee kunnen beginnen en daar heb ik hulp bij nodig, daarna kan het toch niet meer zo moeilijk zijn he.. het is altijd hetzelfde wat factureren betreft.
                      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                      Comment


                      • #12
                        Re: boekhouding programmaatje gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                        Nog iemand een suggestie om boekhouding van een fotograaf in bijberoep zelf te kunnen doen?
                        Toch vind ik het een enorm voordeel om een boekhouder te hebben, misschien toch eens overwegen om uit te kijken naar eentje?
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: boekhouding programmaatje gezocht

                          Wij gebruiken thuis Ciel Account...
                          Dien er wel bij te vermelden dat mijn vrouw boekhouder is, dus dat scheelt
                          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                          Comment


                          • #14
                            Re: boekhouding programmaatje gezocht

                            Goh ja ik ben zelf boekhouder en dossiers die door klanten gedaan worden vragen soms meer corrigeerwerk dan dat we de documenten zelf zouden inputten.

                            Vraag eens een offerte aan en laat het doen... Een programma kost je ook wat...

                            Comment


                            • #15
                              Re: boekhouding programmaatje gezocht

                              grand total werkt geweldig. Ik gebruik dit en het is zallig.

                              Comment

                              Working...
                              X