Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief voor reflectiescherm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk statief voor reflectiescherm?

    Ik heb mij juist een reflectiescherm (5 in 1) 107cm, van Interfit gekocht, met arm.
    Ziet er degelijk uit, ..maar ik heb er nog geen statief bijgekocht omdat ik niet goed wist welk? Zou een Lumopro LP604 hiervoor geschikt zijn? ..of toch beter een zwaarder nemen? Zoja, welk? Buiten vangt zo een scherm wel wat wind natuurlijk !
    Grtz

  • #2
    Re: Welk statief voor reflectiescherm?

    Oorspronkelijk geplaatst door Dizze Bekijk bericht
    Ik heb mij juist een reflectiescherm (5 in 1) 107cm, van Interfit gekocht, met arm.
    Ziet er degelijk uit, ..maar ik heb er nog geen statief bijgekocht omdat ik niet goed wist welk? Zou een Lumopro LP604 hiervoor geschikt zijn? ..of toch beter een zwaarder nemen? Zoja, welk? Buiten vangt zo een scherm wel wat wind natuurlijk !
    Grtz
    Als ik buiten werk met mijn sunbounce 90*125 cm dan gebruik ik steeds een Manfrotto 402BAC met een zandzak van 15kg. Soms is dit nog te weinig, een Lumopro zal het gewicht van je scherm kunnen dragen maar bij de minste wind ligt je statief tegen de grond.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Welk statief voor reflectiescherm?

      Ok, bedankt ! ..dan zal ik maar iets steviger gaan zoeken dan de Lumopro. Iemand ervaring met een Jinbei JB-300 ? http://www.konijnenberg.be/product/3...mpstatief.html

      Comment


      • #4
        Re: Welk statief voor reflectiescherm?

        Iemand ervaring met een Jinbei JB-300 ?
        Heb er zo een aantal in gebruik, zowel voor achtergrondsteun, plu als studioflits+softbox Voor m'n reflectiescherm(arm) gebruik ik een omgebouwd oerdegelijk(oud) tarcus statief. maar vermoed dat de Jinbei 300 dit best aan kan

        Tot nu toe wel alleen nog maar binnenshuis gebruikt
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Welk statief voor reflectiescherm?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Heb er zo een aantal in gebruik, zowel voor achtergrondsteun, plu als studioflits+softbox Voor m'n reflectiescherm(arm) gebruik ik een omgebouwd oerdegelijk(oud) tarcus statief. maar vermoed dat de Jinbei 300 dit best aan kan

          Tot nu toe wel alleen nog maar binnenshuis gebruikt
          Ik heb ook een Jinbei 300 en die voldoet goed. Maar ik ben onlangs wel geschrokken hoeveel wind zo'n reflector vangt en welke kracht die wind heeft. Ik vermoed dat geen enkel statief zwaar genoeg is, eventueel verzwaard met een zandzak van 15 of 30 kg...

          Indien er nogal wat wind is, zou ik zeker voor een assistant zorgen in plaats van een statief...

          Comment


          • #6
            Re: Welk statief voor reflectiescherm?

            Ok, iedereen bedankt voor de info! .. ik ga dus voor de Jinbei JB-300. En voor buiten bij felle wind zal ik mijn voorzorgen moeten nemen!
            Grtz

            Comment

            Working...
            X