Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leve onze nieuwe bondscoach ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leve onze nieuwe bondscoach ?

    Nadat de Belgische Voetbalbond haast letterlijk met de broek op de enkeltjes stond door hun stoot met kleine Dick gaat men nu blijkbaar in zee met de tweelingbroer van Janus ; onze bekende man met 2 gezichten.
    Leekens, de kazakdraaier die zich nadrukkelijk laat fotograferen, de hand schuddend van deze of gene clubverantwoordelijk, terwijl hij al eerder of kort nadien een contract ondertekende met een àndere club.
    De keuze voor Leekens gaat élk begrip te boven ; alleen al de kandidatuur van dit soort sujetten in overweging nemen is te gek voor woorden. En het kan niét gaan om de kwaliteiten als "trainer" ; een bondscoach moet een onberispelijke reputatie hebben. Leekens is al lang gewogen en véél te licht bevonden. Die man hééft geen "woord" !!!
    Verder hoor ik dat ook de trainer van AA Gent "in de running" zou geweest zijn voor deze functie. Deze bekende Waalse clown, die vandaag nog in een Vlaamse krant een "behandeling agressiviteitsbeheersing" wordt aangeraden, brengt élke week zijn club in discrediet door zijn onbeschoft gedrag op en naast het veld. De financiële maar ook MORELE schade die dit vilein heerschap AA Gent maar ook zijn collega's-trainers berokkent valt niet te becijferen.
    Een (top)sporter heeft en hoeft voor mij géén "voorbeeldsfunctie" te hebben. Dus een Tom Boonen mag van mij doen wat hij wil. Maar een LEIDER heeft wél een voorbeeldsfunctie. En hoe ? Een "trainer"/hooligan in de running als bondcoach ; dat moét wel in België mogelijk zijn ?
    Leekens bondscoach ? Ik moet overgeven !

  • #2
    Re: Leve onze nieuwe bondscoach ?

    Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
    Nadat de Belgische Voetbalbond haast letterlijk met de broek op de enkeltjes stond door hun stoot met kleine Dick gaat men nu blijkbaar in zee met de tweelingbroer van Janus ; onze bekende man met 2 gezichten.
    Leekens, de kazakdraaier die zich nadrukkelijk laat fotograferen, de hand schuddend van deze of gene clubverantwoordelijk, terwijl hij al eerder of kort nadien een contract ondertekende met een àndere club.
    De keuze voor Leekens gaat élk begrip te boven ; alleen al de kandidatuur van dit soort sujetten in overweging nemen is te gek voor woorden. En het kan niét gaan om de kwaliteiten als "trainer" ; een bondscoach moet een onberispelijke reputatie hebben. Leekens is al lang gewogen en véél te licht bevonden. Die man hééft geen "woord" !!!
    Verder hoor ik dat ook de trainer van AA Gent "in de running" zou geweest zijn voor deze functie. Deze bekende Waalse clown, die vandaag nog in een Vlaamse krant een "behandeling agressiviteitsbeheersing" wordt aangeraden, brengt élke week zijn club in discrediet door zijn onbeschoft gedrag op en naast het veld. De financiële maar ook MORELE schade die dit vilein heerschap AA Gent maar ook zijn collega's-trainers berokkent valt niet te becijferen.
    Een (top)sporter heeft en hoeft voor mij géén "voorbeeldsfunctie" te hebben. Dus een Tom Boonen mag van mij doen wat hij wil. Maar een LEIDER heeft wél een voorbeeldsfunctie. En hoe ? Een "trainer"/hooligan in de running als bondcoach ; dat moét wel in België mogelijk zijn ?
    Leekens bondscoach ? Ik moet overgeven !
    Oracle, om zo de nagel op de kop te kunnen slaan , moet je wel timmerman zijn.
    Wat ben ik het met jou eens!
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: Leve onze nieuwe bondscoach ?

      Ik wil niet ambetant doen maar ik had al een dergelijk topic geopend

      En ik die dacht dat Leekens niet de slechtste was...
      Nu met de nationale belgen heeft hij ook geen potten gebroken in het verleden.
      Een paar makkelijke wedstrijden gewonnen maar toen het om de knikkers ging
      geraakte hij niet verder dan de 1ste ronde.

      We hebben een goede lichting aan jonge spelers
      maar ik vrees het ergste
      Last edited by theokus; 3 mei 2010, 17:56.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Leve onze nieuwe bondscoach ?

        Op de site van HLN: "Coach van Kortrijk kiest nu toch voor de eer en laat Lokeren vallen".

        Dit is echt om te lachen. Deze luitjes hebben waarschijnlijk nog nooit van een anomalie gehoord.

        Ter attentie van de "sportjournalisten" en de leden van de KBVB en ook voor mr. Leekens:
        'Een anomalie is een feit, of verschijnsel, of tegenspraak in een theorie die binnen een bepaald model of paradigma niet verklaard kan worden.'
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

        Comment


        • #5
          Re: Leve onze nieuwe bondscoach ?

          Ik heb een vaag voorgevoel dat er voor het WK 2014 2 bondscoaches zijn. Maar ik kan me vergissen.



          Nerdi
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Leve onze nieuwe bondscoach ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Ik heb een vaag voorgevoel dat er voor het WK 2014 2 bondscoaches zijn. Maar ik kan me vergissen.



            Nerdi
            Drie
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Complete verloedering...

              In de krant lees ik dat de benoeming van Leekens "met nogal gemengde gevoelens wordt onthaald".

              Er was maar één slechtere (Belgische) kandidaat om bondscoach te worden en dat is Preud'homme. "Preud'homme geeft spelers verkeerde boodschap" bloklettert Het Nieuwsblad. Wat een eufemisme voor het wangedrag van deze psychopaat. Er staan ook 3 brieven van lezers afgedrukt die Preud'homme laken. Zo iemand moest per direct en voor eeuwig van élke grasmat geband worden. Naast de schade die hij zijn club en al zijn collega's berokkent (moreel en fiancieel) geeft hij door zijn herhaald vertoon van een "gebrek aan manieren" een vrijgeleide aan élke hooligan.
              Voetbal is een spel. Een spel heeft REGELS. Als de leider van een ploeg zich al niet (meer) bij de regels kan & wil neerleggen, want kun je dan van de gemiddelde supporter verwachten ?

              Nee, dan heeft Leekens meer "stijl" en dat is een groot pluspunt, natuurlijk (geeuw). De lijst van ploegen waar Mac The Knife aan het "werk" was is een el lang. De lijst van ploegen waar hij "bijna" aan het "werk" was is waarschijnlijk NOG langer. En hoogst waarschijnlijk overal met slaande deuren buiten.

              Kortom, "Janneke & Mieke" hebben méér integriteit te bieden dan deze 2 snotapen samen.

              En dan hebben we binnen enkele weken "verkiezingen". De verloedering van ons land gaat steeds verder....

              Een bondscoach moet met mensen kunnen omgaan maar vooral : hij moet ergens voor staan, moet "moreel gezag" uitstralen, moet integer zijn. En dat is nu net wat een figuur als Leekens volledig ontbeert.

              "We hebben een goede lichting aan jonge spelers" schrijft theokus. Helaas-pindakaas. Wat we nu gaan krijgen zijn "lichtingen" met spelers met een groot Standard-gehalte.
              Zoals een jonge West-Vlaamse keeper het onlangs zo mooi formuleerde op radio1 : "Standard, the BRONX van België". Veel bling/bling, veel noten op hun zang (gekgemaakt door de pers én hun makelaars en "hun supporters") maar niet de minste communicatie tussen de spelers wegens taal- en andere problemen. Is een ploeg die uit 11 "superindividu's" bestaat nog wel een "ploeg" ?
              Volgroeide Jeanetten met een sacoche van Delvaux, een pak waarin geen enkel fatsoenlijk mens wil worden gezien, de eeuwige oordopjes diep in de lege ruimte tussen de beide oren gedrukt, een iq en een eq én een "opleiding" die vér beneden het landelijk gemiddelde ligt. Over "opvoeding" gaan we het maar niet hebben, zeker ? Ze zijn in het beste geval 'street wise"...

              De 1e van deze "nieuwe lichting" was de op 18 al over het paard getilde Enzo Scifo en het 2e voorbeeld dat ik me voor de vuist herinner waren de M'Penza's. Mensen die zo arrogant en onhandelbaar waren dat je er niéts kon mee aanvangen. En toch hebben ze héél België jarenlang op de zenuwen kunnen werken met hun streken en fratsen.
              Dat de beide aangehaalde voorbeelden én uit Wallonië komen én zonen van immigranten zijn is geen toeval.

              Als "de sport" de representatie van "onze maatschappij" is ziet het er nu wel héél slecht it. En dan heb ik het nog niet over Valverde, Pellizotti en M. Cavendish.

              "Een zwarte dag voor het voetbal" schrijft François Colin. Maar dan heeft deze reporter het nog maar over de vervelende play offs, de Champions League en het "resultaatvoetbal" van Barça, het feit dat spelers doorlopend blessures en strafschoppen simuleren. "Ronduit ontluisterend was dat meteen na afloop van de partij de watersproeiers werden opgendraaid op het kwartdeel van het veld waar de Interisti een vreugdedans maakten. EEN ZWARTE DAG VOOR HET VOETBAL."

              O ja, en kleine Dick Advocaat gaat nu nog de voetbalbond voor de rechter slepen.

              Bachmann-Turner Overdrive wisten het bijna 40 jaar geleden al : "You ain't seen nothin' yet !"

              En dan zijn er binnen enkele weken "verkiezingen". De verloedering van onze maatschappij gaat steeds verder en, nog verontrustender, het gaat nu steeds HARDER...
              Last edited by oracle; 4 mei 2010, 12:19.

              Comment


              • #8
                Re: Complete verloedering...

                Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                In de krant lees ik dat ......enz...
                Hier enkele van uw uitspraken waarmee u de protagonisten uit uw betoog gaat duiden.

                " psychopaat...volgroeide Jeanetten....een pak waarin geen enkel fatsoenlijk mens wil worden gezien....een iq en een eq én een "opleiding" die vér beneden het landelijk gemiddelde ligt....beide aangehaalde voorbeelden én uit Wallonië komen én zonen van immigranten zijn is geen toeval....dit soort sujetten....Waalse clown....dit vilein heerschap....Ik moet overgeven..., enz...enz..."

                Als ik dit allemaal lees dan schieten de woorden agitator en volksmenner mij zo door het hoofd. Zelfs de verkiezingen haalt u er bij. Alles is goed om uw gal te spuien. Mensen die zich niet kleden conform uw kledingstijl deugen niet. Alles wat afwijkt van uw normen is in verval. U verwijt anderen onethisch te zijn maar zelf bent u meester van onacceptabel gedrag in uw geschriften. Niets of niemand zal u verbieden om homofobe of racistische scheldwoorden te gebruiken, maar doe a.u.b. dat omhooggestoken vingertje weg want u zegt eigenlijk weinig over het trainersprobleem maar des te meer over jezelf.
                Nog veel plezier bij het overgeven.
                EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                Comment


                • #9
                  Re: Complete verloedering...

                  Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                  Hier enkele van uw uitspraken waarmee u de protagonisten uit uw betoog gaat duiden.

                  " psychopaat...volgroeide Jeanetten....een pak waarin geen enkel fatsoenlijk mens wil worden gezien....een iq en een eq én een "opleiding" die vér beneden het landelijk gemiddelde ligt....beide aangehaalde voorbeelden én uit Wallonië komen én zonen van immigranten zijn is geen toeval....dit soort sujetten....Waalse clown....dit vilein heerschap....Ik moet overgeven..., enz...enz..."

                  Als ik dit allemaal lees dan schieten de woorden agitator en volksmenner mij zo door het hoofd. Zelfs de verkiezingen haalt u er bij. Alles is goed om uw gal te spuien. Mensen die zich niet kleden conform uw kledingstijl deugen niet. Alles wat afwijkt van uw normen is in verval. U verwijt anderen onethisch te zijn maar zelf bent u meester van onacceptabel gedrag in uw geschriften. Niets of niemand zal u verbieden om homofobe of racistische scheldwoorden te gebruiken, maar doe a.u.b. dat omhooggestoken vingertje weg want u zegt eigenlijk weinig over het trainersprobleem maar des te meer over jezelf.
                  Nog veel plezier bij het overgeven.
                  Toch kan ik hem begrijpen weebee
                  Misschien hadden wij een andere woordenschat gebruikt maar ok daar wil ik nu geen
                  verhaal mee halen.

                  Weet je wat hier nu belangrijk is en wat we moeten (mogen) onthouden?
                  Oracle is niet apathisch, in tegenstelling tot zoveel anderen....
                  Beter "verschillig" dan onverschillig.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Complete verloedering...

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Toch kan ik hem begrijpen weebee
                    Misschien hadden wij een andere woordenschat gebruikt maar ok daar wil ik nu geen
                    verhaal mee halen.
                    De keuze van iemands woordenschat geven een inkijk in de psyche van die persoon. Hier hebben we duidelijk te doen met iemand die de man i.p.v. de bal speelt. Rode kaart dus.
                    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                    Comment


                    • #11
                      Kop in het zand ?

                      Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Zoals we nu zien.

                      Onze "nationale ploeg" is een samenraapsel van "talenten". Waaruit dat talent zou bestaan is me niet duidelijk ; gezien de resultaten die ze (niet) boeken kunnen we misschien een quiz organiseren. ("Op de zenuwen werken" is het énige juiste antwoord.)

                      Zowel Scifo als de aangehaalde M'Penza's zijn illustratief voor deze gang van zaken die al een tijdlang bezig is maar de laatste jaren explosief geëvolueerd is.

                      Neem nu Standard als GIDSPLOEG : er is geen organisatie, geen discipline, geen etiquette, er zijn taal- en communicatieproblemen, en ga zo maar door. Iedereen "doet maar".

                      Uiteraard sijpelen al die gebreken door naar de nationale ploeg waar men een 20-tal huurlingen onderbrengt die geen gemeenschappelijke achtergrond, taal (!), band of belang (meer) hebben.

                      En vandaag wil Janneke niet meer meedoen en overmorgen Mieke...

                      Als je het aandurft deze "ploeg" te vergelijken met de nationale ploegen die we onder (bijvoorbeeld) Guy Thijs opstelden dan zijn er een paar manifeste verschillen zichtbaar. "Maturiteit" om te beginnen. Idealisme. Verantwoordelijkheidsgevoel. Een ploeggevoel. Een minimum aan sociale vaardigheden. Die mannen zaten gvd nog samen te KAARTEN.

                      Zelfs als onze "groote talenten" al zouden kunnen kaarten : dat interesseert hen voor geen BAL. Individualisten, waarschijnlijk net door dat gebrek aan sociale en commucatieve vaardigheden. Of uit onverschilligheid, natuurlijk.

                      Kun jij je voorstellen dat 22 half-volwassenen met plugs in hun oren de verplaatsingen maken ? Elk luisterend naar zijn eigen idooltjes ? Of telefonerend ? Een ploeg moet PRATEN ! Maar MET MEKAAR ! Met mekaar leren omgaan, leren luisteren, samen leren leven, ontdekken wat ze gemeenschappelijk hebben, elkaar door & door leren kennen...

                      Het toelaten van al die technologische rommel maakt van iedereen superindividualisten. Helaas is de kern van een goeie ploeg net het PLOEGGEVOEL. WIJ SAMEN !

                      Misschien moeten we de oude garde eens aan het woord laten, die gaan precies de vinger in de stinkende wonde leggen. Mensen die nog speelden "voor een broek en een trui" en voor wie het een EER was om hun land te MOGEN vertegenwoordigen.

                      Dat mijn taalkeuze U niet bevalt is uw probleem ; de feiten zijn wat ze zijn. En het komt NOOIT meer goed.

                      Comment


                      • #12
                        By the way....

                        Preud'homme zou, volgens Het Nieuwsblad, in onderhandeling zijn om trainer te worden van (zijn)... Standard. En zo is de cirkel helemààl rond !

                        Comment


                        • #13
                          Re: By the way....

                          Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                          Preud'homme zou, volgens Het Nieuwsblad, in onderhandeling zijn om trainer te worden van (zijn)... Standard. En zo is de cirkel helemààl rond !
                          De cirkel is altijd rond. Enkel bij de voetbalbond, daar draait het vierkant.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kop in het zand ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                            Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Zoals we nu zien.

                            Onze "nationale ploeg" is een samenraapsel van "talenten". Waaruit dat talent zou bestaan is me niet duidelijk ; gezien de resultaten die ze (niet) boeken kunnen we misschien een quiz organiseren. ("Op de zenuwen werken" is het énige juiste antwoord.)

                            Zowel Scifo als de aangehaalde M'Penza's zijn illustratief voor deze gang van zaken die al een tijdlang bezig is maar de laatste jaren explosief geëvolueerd is.

                            Neem nu Standard als GIDSPLOEG : er is geen organisatie, geen discipline, geen etiquette, er zijn taal- en communicatieproblemen, en ga zo maar door. Iedereen "doet maar".

                            Uiteraard sijpelen al die gebreken door naar de nationale ploeg waar men een 20-tal huurlingen onderbrengt die geen gemeenschappelijke achtergrond, taal (!), band of belang (meer) hebben.

                            En vandaag wil Janneke niet meer meedoen en overmorgen Mieke...

                            Als je het aandurft deze "ploeg" te vergelijken met de nationale ploegen die we onder (bijvoorbeeld) Guy Thijs opstelden dan zijn er een paar manifeste verschillen zichtbaar. "Maturiteit" om te beginnen. Idealisme. Verantwoordelijkheidsgevoel. Een ploeggevoel. Een minimum aan sociale vaardigheden. Die mannen zaten gvd nog samen te KAARTEN.

                            Zelfs als onze "groote talenten" al zouden kunnen kaarten : dat interesseert hen voor geen BAL. Individualisten, waarschijnlijk net door dat gebrek aan sociale en commucatieve vaardigheden. Of uit onverschilligheid, natuurlijk.

                            Kun jij je voorstellen dat 22 half-volwassenen met plugs in hun oren de verplaatsingen maken ? Elk luisterend naar zijn eigen idooltjes ? Of telefonerend ? Een ploeg moet PRATEN ! Maar MET MEKAAR ! Met mekaar leren omgaan, leren luisteren, samen leren leven, ontdekken wat ze gemeenschappelijk hebben, elkaar door & door leren kennen...

                            Het toelaten van al die technologische rommel maakt van iedereen superindividualisten. Helaas is de kern van een goeie ploeg net het PLOEGGEVOEL. WIJ SAMEN !

                            Misschien moeten we de oude garde eens aan het woord laten, die gaan precies de vinger in de stinkende wonde leggen. Mensen die nog speelden "voor een broek en een trui" en voor wie het een EER was om hun land te MOGEN vertegenwoordigen.

                            Dat mijn taalkeuze U niet bevalt is uw probleem ; de feiten zijn wat ze zijn. En het komt NOOIT meer goed.
                            Ben ik het 100% mee eens.
                            Het meest opvallende van ons voetbal het afgelopen seizoen waren de fouten.
                            Vooral "het gestrekt been vooruit" en de gevolgen daarvan.
                            Scheidsrechters floten zelden voor deze overtreding.

                            Een tweede zaak wat opviel is inderdaad dat spelers meer bezig zijn met hun uiterlijk
                            dan met het voetbal.
                            Een goed voorbeeld hiervan zijn de gekleurde schoenen of die tatoeages...
                            Vooral van die tatoeages word ik echt misselijk van en ik kon daar meer over kwijt
                            maar dan wordt het topic gesloten.

                            En wat zegt Leekens:

                            'Om te slagen waar zijn voorgangers faalden of voortijdig de handdoek gooiden, rekent Leekens op drie pijlers.
                            Ik zal proberen het maximum uit de spelers te halen en te focussen op hun kwaliteiten.
                            Het team wordt belangrijker dan het individu en ik wil iedereen veel vertrouwen geven', geeft de nieuwe bondscoach aan.

                            Op grote veranderingen moet de Belgische voetbalfan nog niet meteen rekenen.
                            'Verwacht niet dat ik meteen een pak nieuwe namen selecteer.
                            De voorselectie voor de interland tegen Bulgarije is overigens al gemaakt.
                            Het wordt belangrijk om een goede groepssfeer te creëren met de namen die er zijn.'
                            Last edited by theokus; 4 mei 2010, 16:31.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              @ Theokus

                              "Een tweede zaak wat opviel is inderdaad dat spelers meer bezig zijn met hun uiterlijk
                              dan met het voetbal.
                              Een goed voorbeeld hiervan zijn de gekleurde schoenen of die tatoeages...
                              Vooral van die tatoeages word ik echt misselijk van en ik kon daar meer over kwijt
                              maar dan wordt het topic gesloten."

                              Zoals we allemaal weten is het grote mode van de "afgezakte broeken met de band van een exclusief onderbroekenmerk goed zichtbaar".
                              Van waar komt deze trend ? Boeiende vraag en ik ben blij dat U ze stelt want ik kan ze dan meteen beantwoorden.

                              Het antwoord luidt als volgt : deze mode komt overwaaien van de ZWARTE MANNEN UIT DE US die halve levens in de gevangenis doorbrengen, er géén riem krijgen om hun broek op te houden (om zelfmoorden te voorkomen) en die dus "altijd" zo rondhangen, ook als ze nu en dan eens uit den bak komen. So sweet : street life.
                              Natuurlijk vinden de àndere "groote lichten" dat "cool" want - onvoorstelbaar maar wààr - ze kijken gewéldig op naar deze plaatselijke "gangstas" en dus imiteren ze deze hoogstaande cultus van de zakbroek-met-bijhorende-levensstijl.

                              Onze éigen jongeren, evenmin gehinderd door al te veel tussen de oren, gaan dat op hùn beurt nadoen, de stakkerds. En zo zie je dan een halve generatie met zijn onderbroek te koop lopen. Sorry : zijn - EXCLUSIEVE - HILLFIGGER SHOWEN ! En natuurlijk, ook gezien bij de gangstas", de laatste Nikes, een blitse ketting waar een hond zich nog zou uit wurmen, reuzeringen & tutt quanti. Oppervlakkigheid en ideeënarmoede troef...

                              Maar het gaat snel & internationaal want zenders als MTV & aanverwante modehuizen bestoken "den jeugd" dag en nacht met clips van "zwarte rappers" ; de zgn "gangsta rap". Veel bling/bling, geld, schone auto's met mooie wijfjes er bovenop als beloning die, verleidelijk en h..t, tegen het been van de groote gangsta aanschurken. Werken doen ze er nooit maar toch is het allemaal héél multicultureel verantwoord, natuurlijk en - bijgevolg - 100% politiek correct ook al zijn de gevolgen van deze foute voorstelling VERSCHRIKKELIJK.

                              Jonge zwarte meisjes gaan dat gedrag namelijk OOK imiteren. Natuurlijk vallen zij voor de gangsta-in-the-block en geraken zwanger als ze 14 zijn. Tegen dat de baby wordt geboren zit de fiere vader (alweer ?) een of andere straf uit. Intussen geraakt ons nu 15 jarig delletje in de ban van een nieuwe coming "gangsta of the block", en in verwachting, natuurlijk, en zo gaat dat maar verder.
                              Er groeien honderdduizenden zwarte kinderen op zonder vader ! Daardoor meestal ook in de grootste armoede en la vie se répète. Want als baby 14 is raakt ze natuurlijk, net als "de mama", zwanger. Van een plaatselijke full time loser. Die toén - eventjes - op vrije voeten was.

                              Alleen als je zélf zwart ben mag je hierover je bedenkingen uiten (Bill Cosby deed het en vroeg bijvoorbeeld : "Waar zijn de zwarte vaders ?"), dat is common knowledge. Ikzelf ben blank en - vanzelfsprekend - racist. (Dank je weebee om mij eraan te herinneren). Dus moet ik zwijgen of het draadje wordt afgesloten, is het niet Theokus ?

                              Waarom is het beeld dat die clips weergeven zo gevaarlijk ? Omdat die mensen geen àndere media kennen, laat staan "gebruiken". Ooit zo'n gangsta een boek zien lezen ? Nee, dat kan niet want als ze "technisch" al kunnen lezen snappen ze nog niet wat ze lezen. Nee, lezen is niets voor hen. Veel te vermoeiend. Zelfs geen krant, geen tijdschrift, niets. Films ? Misschien één enkele actiefilm die hen dan weer in hun rol bevestigt.
                              Met andere woorden : na-apen is alles wat hen rest en ze beseffen het niet eens.
                              Alleen wat snel gaat, veel indruk maakt op hun vrienden én voor het rapen ligt interesseert hen.

                              Dàt is de "nieuwe lichting". En dus ook de nieuwe lichting...VOETBALLERS !
                              Last edited by oracle; 4 mei 2010, 21:28.

                              Comment

                              Working...
                              X