Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pocketwizard TTL + paraplu = manuele zoom ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pocketwizard TTL + paraplu = manuele zoom ?

    Eigenlijk een vraagje.

    Als je de pocketwizards flex TT5's gebruikt, dan past de flits zich aan (de zoom) aan de aantal mm's waarop je jouw lens instelt.

    Maar stel, je zet je lens op 105mm, dan staat die flits zoom op 105mm ingesteld ..is dat dan goed als je dan off camera een flits+paraplu gebruikt ? Is dat dan niet beter dat het licht breed wordt uitgesmeerd ipv een zoom van 105mm ingesteld op je flits ?

    Want de camera/flits kan toch niet weten dat je de flits heel dichtbij achter een paraplu bij je model hebt staan en jij met je camera ver van het model ?

  • #2
    Re: pocketwizard TTL + paraplu = manuele zoom ?

    Inderdaad - manuele zoom
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: pocketwizard TTL + paraplu = manuele zoom ?

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Inderdaad - manuele zoom
      als je dan zo'n flits met paraplu gebruikt ..op 35mm zetten dan best ?

      Comment


      • #4
        Re: pocketwizard TTL + paraplu = manuele zoom ?

        ]tja wat is 'best' binnen fotografie? Als je heel de paraplu wil benutten, zo wijd mogelijk (35mm of lager). Wil je slechts een bepaalde zone belichten met zachter licht dan zonder plu, kan je beter wat meer inzoomen en de flits zelfs wat verder in de plu zetten. Je vermijdt dan ook gemakkelijker spill.

        meer op bvb strobist

        Comment


        • #5
          Re: pocketwizard TTL + paraplu = manuele zoom ?

          thx voor reacties...

          Comment


          • #6
            Re: pocketwizard TTL + paraplu = manuele zoom ?

            Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
            Eigenlijk een vraagje.

            Als je de pocketwizards flex TT5's gebruikt, dan past de flits zich aan (de zoom) aan de aantal mm's waarop je jouw lens instelt.
            Bij mij gaat dat niet. Ik ben in het bezit van een tt1 en 2 tt5. De automatische flits zoom werkt enkel als ik hem op de camera zelf bevestig.

            Als ik ze off camera zet werkt wel de F nummer maar niet de zoom. Ook met mijn st e2 werkt die automatische zoom niet.

            Ik heb meerdere body's en flitsen dus moet het ofwel een verkeerde instelling zijn die ik gebruik of het werkt daadwerkelijk niet off camera. Ik denk eerder het laatste.

            Uiteraard staan de flitsen in Ettl mode. Iemand enig idee?
            Groetjes Steco

            Comment


            • #7
              Re: pocketwizard TTL + paraplu = manuele zoom ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
              Bij mij gaat dat niet.

              Ik heb meerdere body's en flitsen dus moet het ofwel een verkeerde instelling zijn die ik gebruik of het werkt daadwerkelijk niet off camera. Ik denk eerder het laatste.
              het lijkt me vrij zinloos dat dit zou werken... vermits de flitsen los van de camera evengoed dichter of verder af kunnen staan...
              neen, werkt inderdaad alleen maar op de camera!
              Last edited by d_oracle; 6 mei 2010, 13:54.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X