Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

insectenhotel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • insectenhotel

    een paar weken terug ging het over je tuin vlinderlief en insectenlief maken
    ik had toen beloofd om het insectenhotel die we gemaakt hebben met de kinderen eens te fotograferen
    hierbij.....






    groetjes aline
    groetjes aline

  • #2
    Re: insectenhotel

    Aline, je foto's zijn natuurlijk goed en je inspanningen lovenswaardig. Maar kun je misschien eens uitleggen wat we precies zien ? Wat heb je gebouwd en waarom ? Wie of wat hoop je in je tuin te lokken ?

    Comment


    • #3
      Re: insectenhotel

      Mooi werk dat hopelijk werkt. De titel deed me echter denken aan zo'n (minder fraai) doorsnee hotelkamertje in de tropen dat 's nachts vergeven is van de kakkerlakken, muggen en bedwantsen.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #4
        Re: insectenhotel

        Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
        Aline, je foto's zijn natuurlijk goed en je inspanningen lovenswaardig. Maar kun je misschien eens uitleggen wat we precies zien ? Wat heb je gebouwd en waarom ? Wie of wat hoop je in je tuin te lokken ?
        Zoiets maak je vooral voor solitaire bijen en wespen. En daar zitten prachtige beestjes tussen. Kijk hier eens.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: insectenhotel

          wat zie je nu precies....
          een kast die volgestouwd is met stokjes, stro, takjes, aarden potjes...allerlei "afvalmateriaal"
          ons jaarthema is "kunstmos" wat inhoud dat we alles rond het mileu bestuderen en uitvoeringen maken als kunstwerken (mos staat voor mileu op school)
          we gaan regelmatig kijken naar ons "hotel" maar alles moet nog ingepalmd worden
          groetjes aline
          groetjes aline

          Comment


          • #6
            Re: insectenhotel

            hopelijk toch op het zuiden gericht?
            op mijn secundaire school hebben ze er zo ook staan en daar was het vorig weekend al volle bak langs de zuidkant. de noordkant en de paar bakje die elders in de schaduw hingen hadden nog veel minder of zelfs nog geen bezoek.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: insectenhotel

              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
              Mooi werk dat hopelijk werkt. De titel deed me echter denken aan zo'n (minder fraai) doorsnee hotelkamertje in de tropen dat 's nachts vergeven is van de kakkerlakken, muggen en bedwantsen.
              Mij aan een even fraai hotelkamertje aan onze eigen Belgische kust.

              Comment


              • #8
                Re: insectenhotel

                Krijg je dan ook geen last met een overdaad aan vervelende steekbeesten?
                Ik kan me voorstellen dat de kinderen daar dan ineens niet meer zo veel zin in hebben...

                Comment


                • #9
                  Re: insectenhotel

                  vervelende steekbeesten komen op stilstaand water.
                  solitaire bijen en of wespen kunnen meestal wel steken, maar zolang je ze niet gaat pesten heb je weinig kans.
                  Een paard moet je ook niet te hard sarren, maar als je het goed behandeld kan het heel leuk zijn (zie ook tom daarstraks )

                  de insecten die op zo een hotelletjes komen, gaan op zoek naar nectar, stuifmeel en andere insecten als voedsel voor hun nageslacht, niet naar mensenbloed. vaak prederen ze ook op andere insecten waardoor ze dus een hoop schade aan gewassen kunnen voorkomen
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: insectenhotel

                    Super interessant project.
                    De dag dat ik een tuin heb komt er zeker ook zoiets.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                    Krijg je dan ook geen last met een overdaad aan vervelende steekbeesten?
                    Ik kan me voorstellen dat de kinderen daar dan ineens niet meer zo veel zin in hebben...
                    Op die manier leren de kinderen dat 99% van de insecten geen vervelende steekbeesten zijn. Het feit dat je al meteen die associatie maakt geeft een goede indruk van de algemene desinformatie omtrend stekende/bijtende insecten.
                    Zelfs de meeste wespensoorten zijn niet agressief t.o.v. mensen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                    de insecten die op zo een hotelletjes komen, gaan op zoek naar nectar, stuifmeel en andere insecten als voedsel voor hun nageslacht, niet naar mensenbloed. vaak prederen ze ook op andere insecten waardoor ze dus een hoop schade aan gewassen kunnen voorkomen
                    Heel nuttige beestjes inderdaad. Zo'n "nestkastjes" zijn ook een ideale omgeving om wespjes e.d. in vlucht te fotograferen. Omdat ze in en uit hun nestjes vliegen kun je daar heel goed op anticiperen en dat geeft potentieel heel knappe foto's.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: insectenhotel

                      op het zuiden gericht.......
                      ik ga daar donderdag eens over praten met de verantwoordelijke.....
                      volgens mij????? niet
                      nog een leuke activiteit voor de kinderen.......
                      bedankt voor de inlichting

                      groetjes aline
                      groetjes aline

                      Comment

                      Working...
                      X