Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD digibox & HD digicorder info

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HD digibox & HD digicorder info

    Hallo,

    Enkele vraagjes over HD-box & HD digicorder van Telenet :

    1> Ik heb nu nog een oude niet-HD digibox, zou dit nu zo'n groot verschil zijn als ik een HD digibox of digicorder koop van beeldwkaliteit op mijn 42" lcd ? Voor welke kanalen vinden jullie dit de moeite, VTM zal waarschijnlijk niet veel verschil maken.

    2> Van een digicorder kun je nog altijd niets exporteren zeker naar je pc ofzo, en er zijn nog geen alternatieven zoals de vroegere dvd-recorder om digitale tv op schijf op te nemen? Een blueray recorder kan ook niet van digitale tv opnemen?
    Omdat ik sommige programma's verzamel op schijf en als je digicorder vol is moet je dat weer wissen.

    3> Ook hoorde ik dat digicorders na een tijd stukgaan (de harde schijven)
    Hoeveel jaar zou dit zo ongeveer meegaan ? Zijn er hier trouwens mensen die al hun HD Digicorder moeten binnenbrengen hebben omdat de harde schijf stuk was ?

    Thanks,
    2010

  • #2
    Re: HD digibox & HD digicorder info

    1. Je ontvangt VTM + VTM HD. Je kan dus vergelijken.Er is een duidelijk verschil, zeker op zo'n groot scherm...
    2. Heb m'n digicorder nog niet volgekregen. Als je opneemt "wanneer het programma begint" (ipv 30 minuten ervoor bijvoorbeeld), en een kleine marge neemt nadien valt het zeker mee hoor.
    3. Hoelang zo'n HD meegaat weet ik niet, waarschijnlijk zolang als een HD van een PC... Maar vermits je de digicorder huurt hoef je je over eventuele extra kosten geen zorgen te maken. Natuurlijk verlies je wel de opnamen.
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: HD digibox & HD digicorder info

      1) Verschil tussen de Hd en niet-HD is met de digibox IMMENS (je gaat dit pas merken als je een HD box hebt, aangezien je nu HD niet kunt nemen...) Digicorders worden tegenwoordig verhuurd (inbegrepen in het abo) VTM is net één van de weinige HD zenders samen met één HD, canvas HD en nog enkele andere...Het zijn dus net deze zenders waar je het voor moet doen
      2) Ik moet ook af en toe wissen...exporteren is misschien mogelijk, maar zelf nog niet geprobeerd...
      3) Ik heb wel wat "problemen" gehad met de HD digicorder, maar telkens iets softwarematig...over stukgaande HDD heb ik nog niet gehoord bij telenet...het feit dat je ze huurt betekent ook dat je ze kostenloos kunt omruilen. Je bent dan wel je opgenomen programma's kwijt

      Comment

      Working...
      X