Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

    Hallo,

    Ik heb op een rommelmarkt een digitale video camera met miniDV gekocht. Het enige wat echter ontbrak was het kabeltje om de beelden op de computer te zetten. Kan iemand mij helpen met waar ik zo'n kabeltje nog kan vinden of heeft iemand zo'n kabeltje niet meer nodig? Alvast bedankt voor de reacties.
    Kan het zijn dat dat een gewone firewire kabel is? Is dat dan een mannetje aan de ene kant en usb aan andere kant?

    groetjes,

    Maarten
    Last edited by Maartencaubergh; 1 mei 2010, 17:02.

  • #2
    Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

    Hallo,

    Je moet een fire-wire ingang hebben aan je computer om de beelden te kunnen overzetten. Van fiwi naar usb bestaat niet. De gewone fiwi kabels zijn te koop in iedere
    grote electrozaak. Let er op dat je de juiste kabel kiest, en in jouw geval is dat waarschijnlijk een 4 pins (camera uit) naar een 6 pins (pc in)

    Mackee.

    Comment


    • #3
      Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

      Ah ok, bedankt. Is er een verschil tussen aantal pins van laptop of pc? Ik heb een laptop.

      groetjes,

      Maarten

      Comment


      • #4
        Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

        Pc's en laptops hebben meestal een 6 pins in/uitgang. Als ze er al een hebben !

        Mackee.

        Comment


        • #5
          Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

          ja, ik zie eerlijk gezegd nergens zo'n ingang op mijn laptop:s ben dus niets met die camera?

          Comment


          • #6
            Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

            Geen idee wat het converter kabeltje betreft, maar je kan eventueel een pcmcia firewire kaart kopen als je laptop zo een slot heeft of eventueel een firewire usb hub.
            http://www.usb-ware.com/firewire-usb-2-hub-uf300.htm

            Comment


            • #7
              Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

              zoiets dan?

              Is dit dan ook met een x-aantal pins? want dat zie ik precies nergens bijstaan..

              Comment


              • #8
                Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

                Zoiets ja, maar geen flauw idee welke kabel je ervoor nodig hebt. Misschien toch best een hub nemen, dan kan je het ding ook op een gewone pc aansluiten.

                Comment


                • #9
                  Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

                  De hub die jij aangehaald hebt zal NIET werken ccc, aangezien de TS geen FW poort heeft om mee te beginnen. ALS hij een PCMCIA slot in z'n laptop heeft, kan hij inderdaad best bovenstaand kaartje kopen, en dan met een 6/6 of een 6/4 kaartje (afhankelijk van de aansluiting) naar de camera gaan.
                  Even herhalen:
                  FireWire 400 6-pins aansluiting (vrouwtje):


                  FireWire 400 6-pins aansluiting (mannetje):


                  FireWire 400 4-pins aansluiting (vrouwtje):


                  FireWire 400 4-pins aansluiting (mannetje):


                  De 4-pins variant staat bij Sony ook bekend als i.Link.


                  Wat jij nodig hebt is een 6-pins naar 4-pins kabel, en bovenstaand PCMCIA kaartje (op voorwaarde dat je een PCMCIA slot hebt in je computer, anders is ook dat noppes, en moet je met converters gaan werken die enorm traag zijn en heel wat geld kosten.)

                  Comment


                  • #10
                    Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

                    dus met andere woorden: smijt die rommel weg ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

                      Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                      De hub die jij aangehaald hebt zal NIET werken ccc, aangezien de TS geen FW poort heeft om mee te beginnen. ALS hij een PCMCIA slot in z'n laptop heeft, kan hij inderdaad best bovenstaand kaartje kopen, en dan met een 6/6 of een 6/4 kaartje (afhankelijk van de aansluiting) naar de camera gaan.

                      Wat jij nodig hebt is een 6-pins naar 4-pins kabel, en bovenstaand PCMCIA kaartje (op voorwaarde dat je een PCMCIA slot hebt in je computer, anders is ook dat noppes, en moet je met converters gaan werken die enorm traag zijn en heel wat geld kosten.)
                      Inderdaad KriVa, mijn excuses! Heb blijkbaar de specs slecht gelezen. Heb 1 hub gevonden die switching deed, maar die is discontinued. Nog eentje gevonden voor mac, maar zou ook op een pc moeten werken denk ik, maar daar zijn ze ook karig met de informatie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

                        Bij mijn schoonouders zie ik op de computer een firewire poort staan met nummer 1394. Ik gok dat het een 6pins is, maar ben niet 100% zeker. Is dat misschien altijd een 6pins met deze nummer of hoe kan ik dat het best zien?

                        groetjes,

                        Maarten

                        Comment


                        • #13
                          Re: JVC GR-DVL20 digitale video camera miniDV

                          Beetje een laat antwoord, maar die 1394 wijst op het protocol, niet op het aantal pinnen. Met de foto's hierboven moet je volgens mij toch kunnen zien wat wat is?

                          Comment

                          Working...
                          X