Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstellen CRT-monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstellen CRT-monitor

    Mijn fantastische NEC MultiSync FP955 heeft het begeven. Waarschijnlijk is het een kleinigheid, kapotte condensator in de voeding of zo. Het beeld slaat dikwijls af en direct daarna weer aan. Weet iemand waar ik die kan laten herstellen zonder al te veel kosten? Liefst ergens in noord-oost Limburg.
    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

  • #2
    Re: Herstellen CRT-monitor

    Ik heb mijn monitor ooit eens laten reparen bij een klein bedrijfje dat radio/tv ed hersteld.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Herstellen CRT-monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
      Mijn fantastische NEC MultiSync FP955 heeft het begeven. Waarschijnlijk is het een kleinigheid, kapotte condensator in de voeding of zo. Het beeld slaat dikwijls af en direct daarna weer aan. Weet iemand waar ik die kan laten herstellen zonder al te veel kosten? Liefst ergens in noord-oost Limburg.
      Hallo,
      Zitten de kabels goed vast ?
      Kijk even of de vga kabel achteraan aan de monitor en aan de computer goed vast zit.
      Kijk ook even of de stroomkabel in de monitor goed vast zit ,doe dit ook in stopcontact in de muur en de stekker verdeeldoos.
      Op deze website kan misschien iemand zoeken uit jouw buurt die u monitor kan maken of vraag stellen wat misschien stuk is. http://www.circuitsonline.net/forum/

      Comment


      • #4
        Re: Herstellen CRT-monitor

        Dit verschijnsel kan je hebben bij doorslag van de hoogspanning door stofophoping.
        Aan de schuine achterkant van de beelbuis de hoogspanningsaansluiting losmaken (lijkt op een zuignap met een veertje)). Beeldbuis, zuignap, hoogspanningskabel en hoogspanningstransfo (zit aan het uiteinde van de hoogspanningskabel ) stofvrij maken.
        Zuignap met veertje terug op de CRT plaatsen.
        Als je hier geen ervaring mee hebt, best handschoenen aandoen. Zelfs als de monitor maanden af staat kunnen er nog duizenden Volts op de hoogspanning staan.
        Is niet dodelijk, maar wel even schrikken. Eventueel beeldbuis en hoogspanningskabel ontladen naar massa met een testsnoertje. Succes.

        Comment


        • #5
          Re: Herstellen CRT-monitor

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Dit verschijnsel kan je hebben bij doorslag van de hoogspanning door stofophoping.
          Aan de schuine achterkant van de beelbuis de hoogspanningsaansluiting losmaken (lijkt op een zuignap met een veertje)). Beeldbuis, zuignap, hoogspanningskabel en hoogspanningstransfo (zit aan het uiteinde van de hoogspanningskabel ) stofvrij maken.
          Zuignap met veertje terug op de CRT plaatsen.
          Als je hier geen ervaring mee hebt, best handschoenen aandoen. Zelfs als de monitor maanden af staat kunnen er nog duizenden Volts op de hoogspanning staan.
          Is niet dodelijk, maar wel even schrikken. Eventueel beeldbuis en hoogspanningskabel ontladen naar massa met een testsnoertje. Succes.
          Interessante tip. Dit ga ik zeker eens proberen. Als ik het overleef, laat ik wel wat weten.

          https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

          Comment

          Working...
          X