Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie Konijnberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie Konijnberg

    Hallo,
    In belgie is 2 jaar verplicht op alle toestellen,weet er iemand als ik een camera koop in Nederland als Belg ik ook 2 jaar garantie heb,of is dat dan maar 1 jaar?
    Thanks

  • #2
    Re: Garantie Konijnberg

    koop je in nederland, ook als Belg ... 1 jaar garantie. Daarom oa zijn de toestellen in nederland goedkoper ...
    Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
    www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

    Comment


    • #3
      Re: Garantie Konijnberg

      Oorspronkelijk geplaatst door witte mol Bekijk bericht
      koop je in nederland, ook als Belg ... 1 jaar garantie. Daarom oa zijn de toestellen in nederland goedkoper ...
      Weet je dat zeker?Want volgens de Europese normen zou het 2 jaar zijn,heb eens een mailtje gestuurd naar konijnberg,ben benieuwd.

      Comment


      • #4
        Re: Garantie Konijnberg

        Waarom stel je de vraag dan hier als je twijfelt aan het antwoord dat hier gegeven wordt en ingaat tegen je eigen weten?

        Comment


        • #5
          Re: Garantie Konijnberg

          Oorspronkelijk geplaatst door h999 Bekijk bericht
          Hallo,
          In belgie is 2 jaar verplicht op alle toestellen,weet er iemand als ik een camera koop in Nederland als Belg ik ook 2 jaar garantie heb,of is dat dan maar 1 jaar?
          Thanks
          gebruik eens zoeken!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Garantie Konijnberg

            1 jaar in Nederland omdat ze daar de Europese richtlijn (nog) niet toepassen ? Tenminste dat dacht ik tot voor kort.

            Eventjes hier gaan kijken, http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU#par1 de Nederlandse afdeling van de Europese consumentenbescherming.

            quote : De periode van 2 jaar is een minimum waaraan elke EU-lidstaat moet voldoen. De Nederlandse wetgeving gaat er echter vanuit dat u recht heeft op een langere periode van goed functioneren als het gaat om producten waarvan een langere levensduur verwacht mag worden (wasmachines, auto's en andere duurzame artikelen). Nederland biedt consumenten (ook buitenlandse) dus een verder gaande bescherming dan de Europese richtlijn verplicht stelt. Dit betekent overigens niet dat u na 2 jaar zonder meer recht heeft op een gratis reparatie. U moet rekening houden met de leeftijd van het apparaat in relatie tot de verwachte levensduur en de normale afschrijving door ouderdom en slijtage. /end quote

            Als ik dit mag geloven, klopt die garantie van konijn dus niet en moet Nederland ook twee jaar geven ?
            Last edited by Lionezz; 30 april 2010, 09:10.
            Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

            Be careful who you shoot; they may shoot back

            Comment


            • #7
              Re: Garantie Konijnberg

              **********
              Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 09:30. Reden: *************

              Comment


              • #8
                Re: Garantie Konijnberg

                Die richtlijn houdt niet in dat je gedurende twee jaar een defekt toestel zomaar kan later herstellen gratis en voor niks hé. Ik zie de handelaars al steigeren

                100.000 kliks zullen eerder onder normale slijtage vallen en die wordt sowieso altijd uitgesloten in garantievoorwaarden.
                Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                Be careful who you shoot; they may shoot back

                Comment


                • #9
                  Re: Garantie Konijnberg

                  onlangs bij het programma Peeters & Pichal ging het over garantie.
                  En de wet is daar redelijk duidelijk in:
                  binnen de 6 maanden heb je recht op een nieuw toestel (winkels willen dit natuurlijk liever niet horen). want men gaat ervan uit dat een toestel met gebreken deze gebreken al van in het begin heeft.

                  Na 6 maanden moet jij als klant (koper) kunnen bewijzen dat het euvel eral van in het begin was.

                  dus de garantie van 1 of 2 jaar kan je best ombuigen tot effectief 6 maanden !
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                  https://sites.google.com/view/pdh65/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Garantie Konijnberg

                    Vandaag antwoord gekregen van Konijnberg.


                    Geachte heer ,

                    Ook in Nederland gelden de bepalingen van 2 jaar garantie.
                    U bent van harte welkom in één van onze Nederlandse filialen.

                    Met vriendelijke groeten / With kind regards/ Mit freundlichen Grüßen/ Mes meilleures salutations,
                    Foto Konijnenberg BV / Marianne Dekker
                    Ommerweg 5 7683 AV Den Ham
                    Tel: +31 546 67 18 43
                    Fax: +31 546 67 29 43
                    E-mail: info@foto-konijnenberg.nl
                    Website:www.foto-konijnenberg.nl
                    Bezoek ook onze themawebsites www.buycanon.eu / www.buynikon.eu / www.tenba.eu voor het laatste nieuws!
                    Kijk voor het laatste nieuws, de meest recente activiteiten en alle actuele aanbiedingen op onze website

                    -----Oorspronkelijk bericht-----
                    Van: ]
                    Verzonden: donderdag 29 april 2010 23:40
                    Aan: Foto Konijnenberg Nederland > Info
                    Onderwerp: Formulier via de website...



                    een e-mail via de website verstuurd.

                    Gegevens van deze persoon:
                    Verzonden naar land = Nederland
                    Afdeling = Algemeen
                    Voornaam =
                    Tussenvoegsel = N.v.t.
                    Achternaam =
                    Factuuradres = N.v.t.
                    Factuuradresnr = N.v.t.
                    Factuurpostcode = N.v.t.
                    Factuurplaats = N.v.t.
                    Telefoon =
                    Emailadres = Klantnummer = N.v.t.
                    Bonnummer = N.v.t.
                    Klantinput = In Belgie is er een verplichte garantie van 2 jaar op alle toestellen,nu zou ik willen een camera kopen en ik zou er als belg eventueel zaterdag omkomen naar nederland,omdat in belgie de winkel gesloten is,heb ik dan 2 jaar garantie?

                    Mvg







                    - Send by e-mail robot




                    --------------------------------------------------------------------------------



                    No virus found in this incoming message.
                    Checked by AVG - www.avg.com
                    Version: 9.0.814 / Virus Database: 271.1.1/2846 - Release Date: 04/30/10 20:27:00

                    Comment


                    • #11
                      Re: Garantie Konijnberg

                      Oorspronkelijk geplaatst door h999 Bekijk bericht
                      Klantinput = In Belgie is er een verplichte garantie van 2 jaar op alle toestellen,nu zou ik willen een camera kopen en ik zou er als belg eventueel zaterdag omkomen naar nederland,omdat in belgie de winkel gesloten is,heb ik dan 2
                      Wat denk je hier nu zelf van? Dus voor Turk geldt de Turkse garantietermijn en voor een........


                      Nederlandse regeling(bron Consuwijzer):
                      In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
                      Theoritsch beter dan welke regeling, maar het gezeur om je gelijk te krijgen, bij vervanging cq reparatie na langere tijd kan wel een bijdrage voor de waardedaling cq al genoten gebruik gevraagd worden.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Garantie Konijnberg

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        ik koop ne nieuwe kodak bij konijn in holland, en die moet 100000 sluiter"ingen" kunnen, na 1 jaar heb ik er 105000 gedaan, en dan zou ik nog 1 jaar garantie ervoor moeten krijgen??? dus zij ne nieuwe sluiter steken, want ik heb recht op 2 jaar.
                        ik vrees dat het 1 jaartje zal zijn volgens uwe context.
                        En hoe weten zij hoeveel kliks er zijn geweest?
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Garantie Konijnberg

                          Konijnenberg geeft 2 jaar waarborg als de fabrikant het geeft!
                          Indien er geen twee jaar garantie gegeven wordt door de fabrikant, dan geven ze ook geen twee jaar aan de klant. Ook niet in België, zeker niet als je online koopt en laat versturen want dan komt alles uit hun centraal magazijn in Nederland en krijg je een Nederlandse factuur ... je hebt dus als Belg in België in het buitenland gekocht en dan geniet je niet meer van de wettelijke bescherming van consument.
                          Waarom denk je dat ze anders deze voorwaarden op hun website zetten?

                          Artikel 9. Garantie.

                          9.1 Konijnenberg garandeert dat de door haar verkochte zaken vrij zijn van ontwerp-, materiaal- en fabricagefouten gedurende een periode van 1 jaar (NL) en 2 jaar (BE) na levering, tenzij anders overeengekomen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X