Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine light modifiers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine light modifiers

    als je geen tijd en/of zin hebt om een tripod+paraplu of softbox mee te nemen en je bent op locatie, gebruiken sommige onder jullie mini light modifiers, zoals mini softboxen en reflextiepaneeltjes of diffusers bovenop de flash?

    werken deze goed voor portretten op locatie enz als je niet kan bouncen(buiten etc). ik beschik binnenkort over triggers en clamps opdat ik op locatie deze makkelijk ergens kan vastmaken.

    graag jullie mening


  • #2
    Re: kleine light modifiers

    Als het echt moet....

    Ik vind het niet echt een meerwaarde. Zeker als je je flitsers met een clamp ergens wil aan vastmaken.
    Meestal is er niks om een clamp vast te maken in de buurt van je onderwerp en daardoor is de afstand al relatief groot, waardoor ook die mini-softboxjes relatief klein zijn om een meerwaarde te bieden.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: kleine light modifiers

      Oorspronkelijk geplaatst door maxrogge Bekijk bericht
      werken deze goed voor portretten op locatie enz als je niet kan bouncen(buiten etc). ik beschik binnenkort over triggers en clamps opdat ik op locatie deze makkelijk ergens kan vastmaken.
      als je hard licht wilt dan werken ze goed, maar zonder modifier werkt het dan nog beter... geen stops verlies en hard licht...

      Als je zacht licht wilt dan heb je een grote lichtbron nodig zo dicht mogelijk bij je model...

      een shootthrough paraplu met een statiefje neemt erg weinig plaats in en heb je zo mee...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment

      Working...
      X