Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's direct weergeven op laptop...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's direct weergeven op laptop...

    Ik heb een D300 en een laptop.
    Ik doe soms een shootje op locatie en vroeg me af hoe ik mijn foto's meteen op mijn laptopscherm kan weergeven ter controle...
    Ik neem al mijn foto's in RAW, maar ik weet niet of dat iets uitmaakt.
    Heb ik hiervoor extra software nodig of speciale kabels of zo...?

    Alvast bedankt voor het lezen!

  • #2
    Re: Foto's direct weergeven op laptop...

    google eens:

    tethering nikon d300

    nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's direct weergeven op laptop...

      bedoel je voor of na het afdrukken.
      zodat je de compo/setting via de laptop kan maken?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Foto's direct weergeven op laptop...

        Ik bedoelde na het afdrukken, maar was me er niet van bewust dat je dat ook voor kon doen...
        Lijkt me in deide gevallen wel handig!

        Comment


        • #5
          Re: Foto's direct weergeven op laptop...

          Hier via de zoekfunctie wat gevonden ..
          Is gevraagd voor Canon toestellen maar voor Nikon staat de oplossing er ook ergens .

          http://forum.belgiumdigital.com/f21/...op-210751.html

          Grtz

          Comment


          • #6
            Re: Foto's direct weergeven op laptop...

            Ik heb net de applicatie van DIYPhotoBits geïnstaleerd en die werkt best goed.
            http://www.diyphotobits.com/download...amera-control/
            Dit is de laatste versie.
            Op zijn site staat een hoop uitleg, ook enkele filmpjes.
            Is gratis en toch best controleerbaar (met m'n D300s kan ik vanaf de pc m'n camera instellingen zoals ISO, F-nummer, sluitertijd, EV,.. aanpassen)

            Comment


            • #7
              Re: Foto's direct weergeven op laptop...

              Heb dit al met mijn 5dII gedaan, kan mij niet voorstellen dat het voor een Nikon niet zou gaan.

              Let wel dat je een lange USB kabel nodig hebt ... die bijgevolg redelijk duur kan worden omdat die extra shielded moet zijn, nog een kleine tip : gebruik een verlengkabel !

              Ik gebruik mijn 17" MacBook Pro op een tafel met wieltjes onder en aangesloten op een 42" Full HD TV in mirror mode zodat ik het resultaat gelijk groot kan zien ... de usb verlengkabel in de laptop en dan een gewone 1,2m kabel die op de camera aangesloten is ... deze laatste knoop ik ook nog eens rond het statief waar de camera opstaat, waarom ? Wel als je dan per ongeluk achter de kabel blijft hangen zal de verlengkabel lossen ... en doordat de korte kabel rond het statief staat komt er geen kracht op de USB poort van de camera te staan ... want dat wordt zeer duur om te vervangen !

              Altijd voorzichtig zijn als je op deze manier werkt, je weet maar nooit.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Foto's direct weergeven op laptop...

                Ik doe dit met Nikon via camera control pro rechtstreeks naar Lightroom.
                Camera control pro draait op de achtergrond en via aparte map op de PC worden de foto's weergeven in Lightroom.

                Nog een linkje hoe je alles moet instellen
                http://www.scottkelby.com/blog/2008/archives/1207

                Dit werkt perfect gewoon zorgen dat je USB kabel lang genoeg is.
                NIKON D80 + BATT GRIP TAMRON 11-18; NIKKOR 18-135; NIKKOR 50; SIGMA 70-200; NIKKOR 70-300; SB900; MANFROTTO

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's direct weergeven op laptop...

                  Via Nikon Camera control Pro kan je dit allemaal.
                  Zelfs via Live View op je laptop werken.

                  Je hebt niet echt Lightroom nodig want je kan je foto's direct weergeven in de viewer van NCC.

                  Tethered shooten naar Lightroom is enkel als je direct enkele bewerkingen op je foto's wit toepassen (camera profiel instellingen).


                  Tijdens de laatste AV heb ik tijdens de Workshop Studiofotografie nog een demo Tethered shooting gedaan.
                  En een tip die ik daar iedereen heb meegegeven : Koop wel een USB verlengkabel van goede kwaliteit (niet zo eentje van € 0.50 de meter ) en max 5 meter lang.
                  Last edited by zunoel; 30 april 2010, 07:32.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's direct weergeven op laptop...

                    Je kan ook een HDMI-kabel gebruiken en die aansluiten op een TV, of video kabel(volgens mij zit die bij de kamera) bij een oudere tv, en dan zie je alles wat wat er op je monitor gebeurd, dus als je LV aanzet ook voor publikatie.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's direct weergeven op laptop...

                      Ik doe dit ook via CC2 & Lightroom, maar vind dat het soms echt, echt te traag gaat. Als je in een drukke shoot, telkens een 5-tal seconden moet wachten tussen opnames is dat wel een dealbreaker voor mij.

                      Naar het schijnt bestaan er van die 'geactiveerde' USB kabels, die sneller schijnen te zijn. Iemand hier ervaring mee?

                      Mvg,
                      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's direct weergeven op laptop... macbook

                        Gegroet

                        Bestaat er een DIYPhotobits voor macbook ... of een gelijkaardig alternatief.
                        Het werkt prima met een D300 op een pc ... alleen wil ik nu omschakelen naar mac ...

                        bedankt voor tips

                        giedo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's direct weergeven op laptop...

                          Sorry dat ik je topic even gebruik.

                          Ik ben naar hetzelfde opzoek voor mijn Sony a300, maar ik denk dat dit niet mogelijk? Klopt dit??

                          Maaaaar, misschien heeft er iemand toch een oplossing? De camera aansluiten op de TV ken ik, maar ik zoek iets waar je dus via de pc/laptop de sluitertijd, iso etc kan aanpassen.
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's direct weergeven op laptop... macbook

                            Oorspronkelijk geplaatst door giedo Bekijk bericht
                            Gegroet

                            Bestaat er een DIYPhotobits voor macbook ... of een gelijkaardig alternatief.
                            Het werkt prima met een D300 op een pc ... alleen wil ik nu omschakelen naar mac ...

                            bedankt voor tips

                            giedo
                            Opgelost:



                            g

                            Comment

                            Working...
                            X