Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roofvogelshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roofvogelshoot

    Hallo BD'ers,

    Ik had graag geweten of er interesse is in een roofvogelshoot. Er zouden twee versies zijn:
    1. een waarbij enkel buiten gevlogen wordt en waarbij ook de mogelijkheid geboden wordt om portretten te maken
    2. een shoot met een model in een kerk. Ook hier zou gevlogen worden en zouden portretten kunnen gemaakt worden.

    De eerste versie zou doorgaan in de buurt van Aarschot; de tweede in de buurt van Leuven. Het idee is om elke shoot tweemaal te organiseren gespreid over de maanden juli, augustus en september.

    Het aantal deelnemers is beperkt tot een vijftiental en natuurlijk is deze shoot niet gratis: de valkenier en zijn vogels moeten betaald worden (evenals een model, eventueel een visagiste en kerk).

    De normale prijs voor een dergelijke shoot draait rond de €100 voor de eerste en €150 voor de tweede versie. BD'ers die meedoen kunnen zich inschrijven voor respectievelijk €75 en €100.

    Vriendelijke groeten.

    Johan

  • #2
    Re: Roofvogelshoot

    Ik heb interesse voor versie 2
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Roofvogelshoot

      versie 1
      Last edited by Dafalgan; 5 mei 2010, 18:23.
      Mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Roofvogelshoot

        versie 1
        www.wildlifepixs.com

        Comment


        • #5
          Re: Roofvogelshoot

          ikke vers 1

          groetjes pieter
          Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

          Comment


          • #6
            Re: Roofvogelshoot

            Als iedereen zo'n bedrag moet ophoesten voor een paar roofvogels op de gevoelige plaat te zetten, dan zullen die diertjes de komende weken extra verzorgd worden denk ik!
            Vind dit nogal duur.... Er zijn denk ik zeker alternatieven op dat gebied.
            Parc Paradisio???? Ja, weet ik, daar sta je misschien niet op de eerste rij...., maar is toch wat goeikoper en zeker een prachtige daguitstap waard!
            Allé, aan iedereen die zou deelnemen, van harte succes met de vogelshoot!

            Comment


            • #7
              Re: Roofvogelshoot

              Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
              Als iedereen zo'n bedrag moet ophoesten voor een paar roofvogels op de gevoelige plaat te zetten, dan zullen die diertjes de komende weken extra verzorgd worden denk ik!
              Vind dit nogal duur.... Er zijn denk ik zeker alternatieven op dat gebied.
              Parc Paradisio???? Ja, weet ik, daar sta je misschien niet op de eerste rij...., maar is toch wat goeikoper en zeker een prachtige daguitstap waard!
              Allé, aan iedereen die zou deelnemen, van harte succes met de vogelshoot!

              Gisteren naar Paradisio geweest. De hele dag geamuseerd en je staat bijna altijd op de eerste rij Zijn geld dik waard (22 Eur)
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Roofvogelshoot

                100 € per persoon?
                als er 10 man meedoet, aardig wat inkomsten, daar kunne die beestjes inderdaad veel kuikentjes voor eten...
                Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

                Comment


                • #9
                  Re: Roofvogelshoot

                  Op een goed georganizeerde roofvogel workshop krijg je uiteraard begeleiding en kan je zelf vragen om de de modellen bepaalde vluchten te laten uitvoeren of tegen een bepaalde achtergrond te plaatsen of in een bepaalde compositie te plaatsen zoals jij die in gedachten hebt. Je kan die twee (dierenpark - workshop) in de verste verte niet vergelijken.
                  Het is zoals enerzijds voorbijgaande mensen fotograferen op straat en anderzijds modellen in een studio of op lokatie. Hoewel je mooie straatfoto's kan nemen, blijft het voor die mensen een bijzaak, soms zelfs onaangenamen hinderpaal; en bij de tweede draait alles om het fotograferen. 100 euro is naar mijn mening de standaardprijs voor zo een workshop, en indien goed georganiseerd zijn geld waard. De meeste mensen doen dit ook maar 1 keer en sommige uitzonderlijke vogelsoorten krijg je niet vaak voor je lens.

                  Wat ik niet begrijp is dat sommigen hier meteen beginnen te zeiken over de prijs en het al dan niet zijn geld waard zijn van het initiatief van de TS, terwijl die gewoon polste naar interesse. Lijkt dit interessant? Zet hier dan uw naam. Zegt het u niets? Lees dan gewoon verder. Het is heus niet nodig om uw aantal posts op te drijven door anderen hun initiatieven in twijfel te trekken vanuit onwetendheid..
                  People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
                  http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Roofvogelshoot

                    Amen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Roofvogelshoot

                      Oorspronkelijk geplaatst door Christophe_db Bekijk bericht
                      Op een goed georganizeerde roofvogel workshop krijg je uiteraard begeleiding en kan je zelf vragen om de de modellen bepaalde vluchten te laten uitvoeren of tegen een bepaalde achtergrond te plaatsen of in een bepaalde compositie te plaatsen zoals jij die in gedachten hebt. Je kan die twee (dierenpark - workshop) in de verste verte niet vergelijken.
                      Het is zoals enerzijds voorbijgaande mensen fotograferen op straat en anderzijds modellen in een studio of op lokatie. Hoewel je mooie straatfoto's kan nemen, blijft het voor die mensen een bijzaak, soms zelfs onaangenamen hinderpaal; en bij de tweede draait alles om het fotograferen. 100 euro is naar mijn mening de standaardprijs voor zo een workshop, en indien goed georganiseerd zijn geld waard. De meeste mensen doen dit ook maar 1 keer en sommige uitzonderlijke vogelsoorten krijg je niet vaak voor je lens.

                      Wat ik niet begrijp is dat sommigen hier meteen beginnen te zeiken over de prijs en het al dan niet zijn geld waard zijn van het initiatief van de TS, terwijl die gewoon polste naar interesse. Lijkt dit interessant? Zet hier dan uw naam. Zegt het u niets? Lees dan gewoon verder. Het is heus niet nodig om uw aantal posts op te drijven door anderen hun initiatieven in twijfel te trekken vanuit onwetendheid..
                      Voor zover ik kan lezen, is er nergens spraak van een workshop maar van shooting. BTW dit is een forum, dus reageren is toegestaan ook al past het niet in iedereen zijn kraam
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • #12
                        Re: Roofvogelshoot

                        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                        Voor zover ik kan lezen, is er nergens spraak van een workshop maar van shooting. BTW dit is een forum, dus reageren is toegestaan ook al past het niet in iedereen zijn kraam
                        Waar is de goeie ouwe tijd (2006)

                        http://forum.belgiumdigital.com/f22/...ml#post1106621

                        Comment


                        • #13
                          Re: Roofvogelshoot

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Amaai nog nie
                          Dames en heren, Bij goed weer gaat de fotosessie door op zondag 1 oktober, we spreken ter plaatse af om 14 u. Is dus om gezondheidsredenen uitgesteld naar 8 oktober Lokatie Heidebergen 41 te 9830 Sint Martens Latem, niet naar het huisnummer zoeken want aan de straatkant staat een groot bord van de makelaar in wit en


                          Ik moet hier nog ergens foto's zitten hebben van ne groep fotografen op een rijtje. Met enen fotograaf die d'er een beetje bovenuitstak met 'n dikke, fantastische 200mm f/2. Maar kan ze niet meer vinden
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Roofvogelshoot

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            Amaai nog nie
                            Dames en heren, Bij goed weer gaat de fotosessie door op zondag 1 oktober, we spreken ter plaatse af om 14 u. Is dus om gezondheidsredenen uitgesteld naar 8 oktober Lokatie Heidebergen 41 te 9830 Sint Martens Latem, niet naar het huisnummer zoeken want aan de straatkant staat een groot bord van de makelaar in wit en


                            Ik moet hier nog ergens foto's zitten hebben van ne groep fotografen op een rijtje. Met enen fotograaf die d'er een beetje bovenuitstak met 'n dikke, fantastische 200mm f/2. Maar kan ze niet meer vinden
                            Ik heb die foto's nog: Eén van hen lag op de grond met een Fuji S2pro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Roofvogelshoot

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

                              Those were the days my friend.
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

                              Comment

                              Working...
                              X