Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stomme verkiezingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stomme verkiezingen

    Welke papieren heb ik nodig om vrij gesteld te worden van kiezen,indien op 6 juni er kiezingen zouden zijn verblijf ik in het buitenland op verlof
    Of hoe los ik dit het veiligste op?
    Mvg
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Stomme verkiezingen

    Niet wettig, want arrest van het grondwettelijk hof.....
    en nu verwacht ik discussie
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Stomme verkiezingen

      No problem. De verkiezingen zijn op 13-06 . Happy holiday

      Comment


      • #4
        Re: Stomme verkiezingen

        Ik verhuis naar China..... vaste regering
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Stomme verkiezingen

          Niet gaan kiezen en alles op zijn beloop laten.

          Zie linkje
          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
          And why do we fall, Bruce?

          Comment


          • #6
            Re: Stomme verkiezingen

            Zoals ze er de laatste tijd een rommeltje van maken moeten ze van mij ook geen stem verwachten. Op deze manier kunnen we elk jaar naar de stembus (verplicht! In hoeveel democratische landen is er eigenlijk stemplicht??)
            Ik stuur mijn kat in elk geval.

            Comment


            • #7
              Re: Stomme verkiezingen

              Doe een aanvraag om nationaliteitsverandering. Vreemdelingen in dit apenland hebben "echt kiesrecht" terwijl wij als echte Belgen enkel "kiesplicht" hebben.
              Begrijpe wie kan.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Stomme verkiezingen

                Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
                Welke papieren heb ik nodig om vrij gesteld te worden van kiezen
                Een attest van je gynaecoloog dat je bevallen bent die nacht.
                Maar je zal toch iemand een volmacht moeten geven!
                Echt er tussenuit geraken ... attest van overlijden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Stomme verkiezingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                  Zoals ze er de laatste tijd een rommeltje van maken moeten ze van mij ook geen stem verwachten. Op deze manier kunnen we elk jaar naar de stembus (verplicht! In hoeveel democratische landen is er eigenlijk stemplicht??)
                  Ik stuur mijn kat in elk geval.
                  Zou je je kat dat wel aandoen? Ik denk dat je dan wel eens problemen met GAIA gaat krijgen.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stomme verkiezingen

                    Als je op vakantie bent moet je niet kiezen. In 2007 was mijn moeder in Canada om ons te bezoeken tijdens de verkiezingen en ze is naar de gemeente geweest met de stembrief en daar namen ze een kopietje van haar vliegticket. Ze heeft aan niemand een volmacht moeten geven. Dus ik veronderstel dat zolang je kan bewijzen dat je op vakantie bent is dat allemaal geen probleem. Mijn moeder gaat op 12 juni weer naar Canada komen, dus ze kan dan ook niet gaan stemmen.

                    Dat vind ik nu het enige nadeel dat ik nog de Belgische nationaliteit heb...STEMMEN! Ik heb nu ook de Canadese nationaliteit en hier hebben ze "kiesrecht", je mag gaan stemmen maar moet niet als je niet wil of er niets van kent...en er zijn altijd genoeg mensen die gaan stemmen.

                    Ik snap niet waarom ze stembrieven sturen naar Belgen die in het buitenland wonen, tenzij ze zelf willen stemmen en weten voor wie te stemmen. Ze moesten de Belgen in het buitenland een keuze laten maken of ze willen stemmen of niet. Ik volg de Belgische politiek niet en ben er niet in geinteresseerd, dus hoe weet ik in godsnaam toch op wie ik moet stemmen en wat heeft Belgie er dan aan als ik zomaar op iemand willekeurig kies!?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stomme verkiezingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                      Als je op vakantie bent moet je niet kiezen. In 2007 was mijn moeder in Canada om ons te bezoeken tijdens de verkiezingen en ze is naar de gemeente geweest met de stembrief en daar namen ze een kopietje van haar vliegticket. Ze heeft aan niemand een volmacht moeten geven. Dus ik veronderstel dat zolang je kan bewijzen dat je op vakantie bent is dat allemaal geen probleem. Mijn moeder gaat op 12 juni weer naar Canada komen, dus ze kan dan ook niet gaan stemmen.

                      Dat vind ik nu het enige nadeel dat ik nog de Belgische nationaliteit heb...STEMMEN! Ik heb nu ook de Canadese nationaliteit en hier hebben ze "kiesrecht", je mag gaan stemmen maar moet niet als je niet wil of er niets van kent...en er zijn altijd genoeg mensen die gaan stemmen.

                      Ik snap niet waarom ze stembrieven sturen naar Belgen die in het buitenland wonen, tenzij ze zelf willen stemmen en weten voor wie te stemmen. Ze moesten de Belgen in het buitenland een keuze laten maken of ze willen stemmen of niet. Ik volg de Belgische politiek niet en ben er niet in geïnteresseerd, dus hoe weet ik in godsnaam toch op wie ik moet stemmen en wat heeft België er dan aan als ik zomaar op iemand willekeurig kies!?
                      Ah Ann, dan moet je afscheid nemen van één identiteitskaart.
                      Alle Belgen zijn gelijk voor de wet. (zeggen ze toch )
                      OF ze zouden het moeten regelen zoals de Amerikanen het doen: stemmen op de ambassade.
                      En maak er dan een leuk feestje van zoals de Amerikanen dat hier deden bij ons.
                      Yes you can
                      Last edited by theokus; 27 april 2010, 23:59.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stomme verkiezingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        Doe een aanvraag om nationaliteitsverandering. Vreemdelingen in dit apenland hebben "echt kiesrecht" terwijl wij als echte Belgen enkel "kiesplicht" hebben.
                        Begrijpe wie kan.

                        Henri
                        Je moet je aanbieden in het kieslokaal Henri.
                        In het stemhokje doe je wat je wil
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stomme verkiezingen

                          Ik denk dat ik niet ga, of zou ik toch gaan en een abonnement nemen voor de volgende 10 kiezingen.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stomme verkiezingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ah Ann, dan moet je afscheid nemen van één identiteitskaart.
                            Alle Belgen zijn gelijk voor de wet. (zeggen ze toch )
                            OF ze zouden het moeten regelen zoals de Amerikanen het doen: stemmen op de ambassade.
                            En maak er dan een leuk feestje van zoals de Amerikanen dat hier deden bij ons.
                            Yes you can
                            Hahaha Theo, ge hebt gelijk...maar voorlopig wil ik nog eventjes mijn Belgische nationaliteit behouden, ik denk dat ons kindje (wat binnen de 2 weken hier zou moeten zijn) ook de Belgische nationaliteit mag aannemen dankzij mij. Dat wil ik nog even uitpluizen of dat ook zo is en wat ik daarvoor moet doen.

                            Ik heb er niet zo'n grote problemen mee met die verkiezingen, maar vorige keer kreeg ik die brief 1 week voor de verkiezingen en die moet dan binnen de 3-4 dagen terug in Belgie ontvangen zijn of ik kan nog boete gaan betalen ook. Dat stoort mij, ze kunnen die stem brief toch wel een paar weken op voorhand opsturen zekers? De post gaat soms wel erg snel, maar soms kan het ook langer dan een week duren.

                            Vele groetjes uit Canada,
                            Ann

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stomme verkiezingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                              Hahaha Theo, ge hebt gelijk...maar voorlopig wil ik nog eventjes mijn Belgische nationaliteit behouden, ik denk dat ons kindje (wat binnen de 2 weken hier zou moeten zijn) ook de Belgische nationaliteit mag aannemen dankzij mij. Dat wil ik nog even uitpluizen of dat ook zo is en wat ik daarvoor moet doen.

                              Ik heb er niet zo'n grote problemen mee met die verkiezingen, maar vorige keer kreeg ik die brief 1 week voor de verkiezingen en die moet dan binnen de 3-4 dagen terug in Belgie ontvangen zijn of ik kan nog boete gaan betalen ook. Dat stoort mij, ze kunnen die stem brief toch wel een paar weken op voorhand opsturen zekers? De post gaat soms wel erg snel, maar soms kan het ook langer dan een week duren.

                              Vele groetjes uit Canada,
                              Ann
                              Aaaah, nu je me(ons) alles zegt verandert de zaak he.
                              Ik bedoel die termijn van drie dagen enz.
                              Ze hebben nu toch meer dan een maand tijd.

                              Stel dat jouw brief verloren gaat in de post.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X