Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-4° voor mij ook...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • -4° voor mij ook...

    ..en niet alleen voor de koeien,Nog een opname van in de wei.
    Hopelijk vinden jullie deze ook goed?
    Ik heb even de exif erbij gezet omdat ik dit weer vergeten was.





    Camera Model: Canon (Canon EOS 5D)
    Lens Focal Length: 17,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F16,0
    ISO: 50
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: -4° voor mij ook...

    Zeker, prachtig zelfs.
    De afsluiting van de wei maakt het plaatje af.

    Groetjes,
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

    Comment


    • #3
      Re: -4° voor mij ook...

      Zoals gewoonlijk vinden wij dit weer schitterend; (ik ben ervan overtuigd dat ik in dit geval namens de andere liefhebbers mag spreken)

      Pascal, hoe laat heb je dit gemaakt ?? Ben benieuwd. Ik dacht zaterdag rond 06.00 uur op de teut te beginnen. Misschien ben ik dan al te laat.

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: -4° voor mij ook...

        Prachtige plaat met zeer mooie kleuren
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: -4° voor mij ook...

          Prachtfoto
          Heel mooie compo en kleuren.
          Leuk ook het sterretje in de zon.

          Mvg
          Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

          Comment


          • #6
            Re: -4° voor mij ook...

            Man , deze is cool zeg.
            Megamooi en fantastisch beeld.
            Heb er zelf van de winter nog een hele reeks met sneeuw maar durf die niet te plaatsen want dan krijg ik heel BD op mijne nek...
            Klasse.
            Groet.
            Gils

            Comment


            • #7
              Re: -4° voor mij ook...

              Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              Zoals gewoonlijk vinden wij dit weer schitterend; (ik ben ervan overtuigd dat ik in dit geval namens de andere liefhebbers mag spreken)

              Pascal, hoe laat heb je dit gemaakt ?? Ben benieuwd. Ik dacht zaterdag rond 06.00 uur op de teut te beginnen. Misschien ben ik dan al te laat.

              Groeten, Bert
              Goh hoe moet ik dat nu gaan uitleggen.

              Eerst had ik een combinatie van 3 opnames waardoor ik een blend wou proberen maar ik vond deze bewerking niet goed omdat ik de zon niet goed kreeg.
              Omdat het in Raw was geschoten wat ik trouwens altijd doe heb ik hem geopend in de postprocessing en hebt gedeeltelijk delen opgelicht.
              Daarna heb ik met mijn speciale trukken doos vanalles toegepast om de sfeer,kleur en andere contrasten wat op te trekken.
              Alles bij elkaar ben je toch snel een half uur bezig om zulke opnames echt naar je hand te zetten.
              Ik zou iedereen aanraden om eens op het internet te gaan kijken naar CS plugins en deze aanschaffen want het is echt wel een must voor elke fotograaf.
              Ik blijf erbij dat je er gewoon niet zonder kan.Je kan nog zo zeggen dat je opname goed moet zijn wat voor mij absoluut een waarheid als een koe is...(daar ga ik weer met mijn koeien) maar je kan veel betere resultaten krijgen als je steeds beter gaat bewerken en vooral een tip...Vergroot je fotos tot beeldvullend en je kan alles beter beoordelen.
              Ik kan je onmogelijk gaan uitleggen wat ik allemaal doe maar 1 ding is zeker dat ik steeds dezelfde handelingen doe en nooit r van afwijk. Probeer je eigen werkwijze te handhaven en dan kom je al een heel eind.
              De tools zijn er ,het materiaal ook dus je hebt alle troeven in de hand.
              En de laatste tip.
              rij ergens voorbij en kijk.
              Stel je voor hoe het zou zijn met een andere licht situatie of een ander tijdstip.
              Mijn voorkeur gaat altijd naar de morgenstond of valavond.En vooral..Waar ge ook gaat of staat..Neem altijd je toestel mee want je wet nooit wat je mist.
              Hopelijk heb je hier iets aan...of niet?
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: -4° voor mij ook...

                raadselachtige uitleg maar heel mooie plaatjes maak je...

                groetjes
                hilde
                groetjes
                hilde

                Comment


                • #9
                  Re: -4° voor mij ook...

                  Pascal, bedankt voor de zeer gedetailleerde uitleg. Goed om te weten maar ik vroeg niet hoe je hem gemaakt hebt maar hoe laat (of: op welk uur of tijdstip of zoiets)
                  maar je hebt er toch een mooi verhaal van gemaakt waarvoor dank.

                  Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: -4° voor mij ook...

                    Is een mooie Pascal.

                    gr.ron.
                    http://exhi-fotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: -4° voor mij ook...

                      Waw, superknappe foto, ik kan er alleen maar van dromen om ooit zoiets te maken.
                      @Berto: ik schat dat als de foto vorige week genomen is, dat waarschijnlijk tussen 6.30 en 6.45 geweest zal zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: -4° voor mij ook...

                        Erg mooie plaat! Sterke compositie, alle lijnen (wolken patroon, paaltjes met afzetting, meertje, bomen) lijken richting het zonnetje te leiden. Sfeertje zit er ook goed in, je hebt ook erg mooie kleuren te pakken! Ik denk alleen dat je beter het gras in de voorgrond een fractie donkerder en/of contrastrijker zou kunnen maken, doordat dit deel vrij licht is vraagt toch wel vrij veel aandacht. Dit vind ik persoonlijk het totaalbeeld niet echt ten goede komen. Een andere optie zou misschien zijn om hier een stukkie van weg te snijden, maar dat gaat wel ten koste van het paaltje vooraan.
                        WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                        Comment


                        • #13
                          Re: -4° voor mij ook...

                          Ik beoordeel foto's zelden op het technische aspect. Waarschijnlijk omdat ik er niets of
                          niet voldoende van ken. Of wil kennen. Een foto spreekt me aan of roept iets bij me op
                          (inhoud), of weet me bij mijn nekvel te pakken (sfeer).
                          Naar die van jou mag ik altijd gaarne kijken. Zoals ook deze.
                          Het voelt een beetje aan zoals thuiskomen. Niet in mijn eigen huis, maar in mijn eigen
                          streek. Ver weg van de stad. Naar toen. Het zijn de ochtenden die ik gekend heb als kind.
                          Het zijn de ochtenden waar ik soms bang voor ben dat ze voorgoed verdwenen zijn. En
                          dan zijn ze er weer. In jouw foto's kan ik ze opnieuw zien, beleven, ruiken en voelen. Ik
                          ben je daar dankbaar voor.

                          Comment


                          • #14
                            Re: -4° voor mij ook...

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Ik beoordeel foto's zelden op het technische aspect. Waarschijnlijk omdat ik er niets of
                            niet voldoende van ken. Of wil kennen. Een foto spreekt me aan of roept iets bij me op
                            (inhoud), of weet me bij mijn nekvel te pakken (sfeer).
                            Naar die van jou mag ik altijd gaarne kijken. Zoals ook deze.
                            Het voelt een beetje aan zoals thuiskomen. Niet in mijn eigen huis, maar in mijn eigen
                            streek. Ver weg van de stad. Naar toen. Het zijn de ochtenden die ik gekend heb als kind.
                            Het zijn de ochtenden waar ik soms bang voor ben dat ze voorgoed verdwenen zijn. En
                            dan zijn ze er weer. In jouw foto's kan ik ze opnieuw zien, beleven, ruiken en voelen. Ik
                            ben je daar dankbaar voor.
                            Doudeke,

                            Mooie beschrijving van het gevoel wat het teweeg brengt. Dank je.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: -4° voor mij ook...

                              Wat een heerlijk plaatje!

                              Comment

                              Working...
                              X