Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nemen van dramatische foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nemen van dramatische foto's

    Beste mensen,

    ik ben een leek in de fotografie. Ik heb me vorig jaar een olympus E420 aangeschaft, een beginnersmode dus. Ik was die kleine digitale camera's beu omwille van de beperkte mogelijkheden ( in mijn opinie ). Ik maak af en toe mooie natuurfoto's met een beetje geluk, maar ik zou mijn niveau graag willen opkrikken.

    Nu vroeg ik me af hoe je best foto's neemt van mensen, al dan niet poserend. Wat me echt boeit zijn foto's zoals deze van Karl Vannieuwkerke en Nand Buyl:




    Hebben jullie wat tips en trucs om me in de buurt te laten komen van dergelijke foto's. Is hiervoor speciale belichting nodig, wat zijn de beste settings qua diafragma, ISO, sluitertijd, gebruik ik best een tele- of zoomlens?

    Kunnen jullie me eventueel verwijzen naar een bepaalde editie van een tijdschrift, boek, website?

    Vriendelijke groeten,

    Hendrix

    ps. Als deze foto moet worden vervangen door een url, laat het me gerust weten.
    [Mod] enkel eigen foto's mogen zichtbaar geplaatst worden
    Last edited by zunoel; 27 april 2010, 08:06.

  • #2
    Re: nemen van dramatische foto's

    Als je leek bent in fotografie heb ik een goeie site waar alles staat uitgelegd in begrijpbare taal. Alvast veel leesgenot.

    Comment


    • #3
      Re: nemen van dramatische foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door hendrix Bekijk bericht

      ps. Als deze foto moet worden vervangen door een url, laat het me gerust weten.

      Vanuit de FAQ:

      Enkel foto’s die je zélf gemaakt hebt mogen op BD getoond worden. Gebruik van foto’s van derden om iets te illustreren (verkoop fototoestel bv.) kan enkel door middel van een link naar deze foto. Het onterecht en bewust doen alsof je een foto zelf gemaakt hebt, zal aanleiding geven tot het beëindigen van de account.