Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geheugen

    hey

    ik heb dus een vraagje. Als we op stap zijn om foto's te nemen kom ik, dat hebben we waarschijnlijk allemaal wel, met heel wat mindere foto's thuis. Wat doen jullie hier mee ?
    overschrijven met eventueel bewerkte (of verwijderen indien te slecht) of hou je ze allemaal ?

    Alvast bedankt
    Dimitri

  • #2
    Re: geheugen

    hallo,

    Ik probeer de gemaakte foto's objectief te beoordelen , en de slechte gaan er uit.
    Da's nu eenmaal het grote voordeel van digitaal, op sommige momenten trek je maar op om "het" moment zeker te hebben maar dan moet je achteraf ook flink wissen

    Als ik trouwens alles moet bijhouden wat ik trek dan zou ik nogal geheugen nodig hebben.

    grtjs Jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: geheugen

      Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
      hey

      ik heb dus een vraagje. Als we op stap zijn om foto's te nemen kom ik, dat hebben we waarschijnlijk allemaal wel, met heel wat mindere foto's thuis. Wat doen jullie hier mee ?
      overschrijven met eventueel bewerkte (of verwijderen indien te slecht) of hou je ze allemaal ?

      Alvast bedankt
      Dimitri
      Ik bewaar elke foto. Alleen de echt slechte worden gewist: onscherpe, mislukte omdat er net wat dan ook voor de lens loopt. Dat soort verdwijnt in de prullenbak. De rest wordt bewaard en bewerkt in LR met na afloop een backup op externe HD
      Comfortably numb with my Pentax

      Comment


      • #4
        Re: geheugen

        Een beroemde fotograaf kwam eens met het volgende verhaal met deze strekking: "ik was geen enkele gelukte foto, dat heb ik geleerd van het volgende: Ik heb een negatief van Clinton, die met een meisje stond te praten, die ik tot voor kort digitaal gedelete had. Later bleek het Monica Lowinsky te zijn en de foto was van voor de datum waarvan Clinton zei dat hij haar kende...".
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: geheugen

          Bedankt

          Comment

          Working...
          X