Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kurzweil 3000 voor dyslexie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kurzweil 3000 voor dyslexie

    Zijn er hier misschien mensen op het forum die enige ervaring hebben met het programma Kurzweil 3000.
    Dit is een programma dat mensen met dyslexie kunnen gebruiken tijdens hun schoolperiode/opleiding.
    Ik heb hier enkele vragen over, wat betreft gebruiksmogelijkheden.

  • #2
    Re: Kurzweil 3000 voor dyslexie

    De eerste link die Google geeft staan de verkochte pakketten op, maar er staat inderdaad wel zeer weinig info bij lijkt me...

    Comment


    • #3
      Re: Kurzweil 3000 voor dyslexie

      Ik kan je niet helpen met Kurzweil 3000, maar als je nog aan het overwegen bent een programma te kopen kan je ook Sprint proberen.

      Comment


      • #4
        Re: Kurzweil 3000 voor dyslexie

        Beide pakketten hebben hun voor- en tegenstanders.
        Heel veel basisscholen hebben er gekocht. Check eens in je buurt en vraag naar de leerkrachten die ermee werken.
        Praktijkervaring is altijd de beste evaluatie.
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: Kurzweil 3000 voor dyslexie

          Allereerst bedankt voor reacties.

          Het programma Sprint heb ik ook wel van gehoord maar we zijn toch een beetje "gebonden" aan Kurzweil daar de school die hij bezoekt, met dit programma werkt. Het is hier ook een zeer gekend programma dat gebruikt wordt van basisschool tot universiteit.
          Er bestaat ook een forum voor maar daar wordt ik niet direct een heel stuk wijzer van.
          Kom namelijk een paar probleempjes tegen waar ik een oplossing voor zoek die ik niet op het forum kan vinden of waar men geen oplossing voor kent.
          Maar misschien zijn er mensen die het programma gebruiken en er enige ervaring mee hebben of zelf oplossingen hebben bedacht.
          De school die hij bezoekt geeft wel uitleg maar die gaat helaas niet verder dan de "basishandelingen" ....vergelijk het met Photoshop...het heeft heel veel mogelijkheden maar ik gebruik en ken er maar 4.

          Een probleem nu is bijvoorbeeld:
          Je hebt een .RTF of een .DOC document. Het programma leest dit in een opgegeven taal, bijv. Frans-Nederlands.
          Nu kan dit programma dit omzetten naar een MP3 bestand....echter maar in 1 (gekozen)taal. Je kiest dus Frans voor de uitspraak, maar de Nederlandse woordjes gaan dus ook in het Frans....dus onverstaanbaar.
          Daarnaast is in dit voorbeeld ook het Frans goed waardeloos.
          Men zegt dat het werkt maar als je verder gaat zoeken is er bijna niets over te lezen of mensen hebben hier geen ervaring mee.
          Ik vraag me dus af hoe dit op te lossen met Kurzweil of is er een andere manier om zo'n gesproken document op te nemen (om te zetten naar MP3 en dan op een MP3 speler)

          Comment


          • #6
            Re: Kurzweil 3000 voor dyslexie

            Eens polsen bij Sensotec
            http://www.sensotec.be/ASP/Catalog.a...htzienden&LC=0
            http://www.stich.be

            Comment


            • #7
              Re: Kurzweil 3000 voor dyslexie

              Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
              Gaan we maar eens een hoognodige mail aan wagen.
              Dank voor het adres.

              Comment


              • #8
                Re: Kurzweil 3000 voor dyslexie

                Inmiddels een tip gekregen en getest om geluid op te nemen in dit programma.
                Free Sound Recorder 2010...en het werkt perfect.

                Comment


                • #9
                  Re: Kurzweil 3000 voor dyslexie

                  Bij mij, in groep 7 van de basischool, zijn 2 (dyslectische) kinderen die veel gebruik maken van Kurzweil. Ze zijn erg enthousiast. Vooral voor wereldoriëntatie, aardrijkskunde, geschiedenis, begrijpend lezen, waar langere teksten belemmerend zin om het tempo van de groep bij te kunnen houden is het ideaal.
                  Op hun eigen laptop hebben ze praktisch alle lesmateriaal, taal- en rekenmethodeboeken enz. die we gebruiken, in gesproken versie. Ze kunnen er heel zelfstandig mee omgaan.
                  Over het probleem waar je over schrijft, kan ik helaas niets zeggen, heb er geen ervaring mee.
                  Groetjes Christianne
                  Christianne's fotoweb
                  BD0243nl

                  Comment

                  Working...
                  X