Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win7 & c: ARGHH : HULP aub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Win7 & c: ARGHH : HULP aub


    Ik kan niet op mijn C: schrijven, wel op al mijn andere folders maar niet in de root van de C: !!


    Ik heb alle machtigingen, ben administrator, heb de c: ge'deeld' met iedereen en aanlognaam en nog noppes !!

    Dit is wreed frustrerend, het is MIJN c: en ik wil hierop schrijven
    Ik wil niet in c:\whateverfolder\ moeten schrijven ik wil men c:................


    iemand suggesties??

    grtz
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

    Er is een zeer goede reden om niet in de root van je C: te kunnen schrijven
    Het lost je probleem niet op maar lees de volgende pagina maar eens (het gaat over Vista maar de logica is evenzeer geldig voor Win7).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Er is een zeer goede reden om niet in de root van je C: te kunnen schrijven
      Het lost je probleem niet op maar lees de volgende pagina maar eens (het gaat over Vista maar de logica is evenzeer geldig voor Win7).
      idd, maar lost ook idd mijn probleem NIET op.....
      ik wil op mijn ROOT

      G
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

        Ik vind het de reinste onzin wat MS met hun laatse OS-en uithaalt.

        Ben zelf afgestapt sinds vista, zit nu lekker op m'n mac.

        Ik heb n's rondgekeken voor je omdat jouw probleem me wel interesseerde.
        Blijkbaar is het useraccount dat je aanmaakt tijdens de installatie van windows 7
        of tijdens de eerste startup wanneer je een pc kant-en-klaar gekocht hebt wel een admin
        account maar eentje met toch nog niet alle rechten die je zou moeten hebben.

        Toen kwam ik dit tegen. Hopelijk ben je er iets mee.
        Het ziet er wel naar uit dat je niet meer kan inloggen met je eigen gebruiker maar dus wel
        met de administrator zelf. Deze zal je vast niet van naam kunnen veranderen.

        Verder weinig ervaring zoals reeds eerder gezegd maar ik hoop alvast het beste voor je.
        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

        Comment


        • #5
          Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
          idd, maar lost ook idd mijn probleem NIET op.....
          ik wil op mijn ROOT
          Jij mag dat niet van Bill Gates...

          link hoe het wel zou moeten gaan

          Ofwel: Deze mogelijkheid.

          Suc6
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Jij mag dat niet van Bill Gates... :clown
            Dus je koopt een OS, bent officiële eigenaar en om veiligheidsredenen sluiten ze
            de boel gewoon af.. Lachwekkend wel... En dan maar afvragen waarom er zoveel illegale
            versies de ronde doen...
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

              Wat is het dat je niet kan doen? Je kan er geen enkel bestand in aanmaken of zo maar enkel een map?



              UAC al eens afgezet?
              Configuratiescherm => Gebruikersaccounts => Instellingen voor gebruikersaccounts beheren => Volledig naar beneden zetten, bevestigen en PC herstarten!
              Daarna kan je zeker meer dan enkel een map aanmaken in de root van de c:\
              Last edited by VerSeg; 25 april 2010, 23:37.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

                Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                Ik vind het de reinste onzin wat MS met hun laatse OS-en uithaalt.
                De enige reden is dat de gebruiker niet weet wat hij moet doen, het is als uit een auto willen stappen als ge uw gordel nog aan hebt. Doe alles correct en het lukt wel!

                Ben zelf afgestapt sinds vista, zit nu lekker op m'n mac.
                Voortgaande op bovenstaande kan ik je gelijk geven! Als je niet met een wagen kan rijden moet je maar een fiets nemen!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

                  Misschien een update vauit Vista gedaan Heb zelf gemerkt dat er dan wel eens problemen optreden met eigenaarschap van directory's en bestanden.

                  Kwestie van via de eigenschappen het ownership aanpassen en het werkt weer.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

                    Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                    Misschien een update vauit Vista gedaan
                    Als de UAC op de standaard instellingen staat kunt ge in de root van de C enkel mappen aanmaken en geen bestanden ... UAC aanpassen zoals in #7 zou dit al moeten oplossen.
                    Dit is geen fout maar een standaard voorziening van Windows 7.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

                      Het eerste wat ik doe na installatie is de UAC eraf gooien Als ik ergens een hekel aan heb is het een software bakker die mij lastig gaat vallen met nonsens

                      Mijn probleem was niet zozeer dat ik geen mappen in C:\ aan kon maken, maar geen geen mappen in "Mijn documenten". Even de rechten claimen en ik was weer de baas op eigen PC

                      Het schijnt een bekend probleem te zijn bij updaten van Vista naar 7. Zal me niet verbazen als dit in C:\ ook kan gebeuren.
                      Groeten,

                      Albert Jan

                      Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

                      Comment


                      • #12
                        Re: Win7 & c: ARGHH : HULP aub

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Als de UAC op de standaard instellingen staat kunt ge in de root van de C enkel mappen aanmaken en geen bestanden ... UAC aanpassen zoals in #7 zou dit al moeten oplossen.
                        Dit is geen fout maar een standaard voorziening van Windows 7.
                        werkt perfect UAC AF en

                        cheers
                        Glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment

                        Working...
                        X