Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

    Hoi idereen,

    ik ben een absolute newbie op het gebied van flisters en ben nu een beetje aan het experimenteren, maar geraak er niet echt uit, vandaar mijn vraagjes.

    Ik heb dus een aantal flitsjes geleend van verschillende mensen en probeer die nu samen aan de praat te krijgen, maar lukt me niet echt.

    Ik heb dus een Canon 580EX-II een Canon 420EX en een Panasonic Lumix DMW-FL360.
    Ik heb ook 1 zender en 1 onvanger van Cactus.
    Wat werkt?
    Dus zender op mijn camera, ontvanger op de 580EX.
    De 580EX als master, de 430 als slave, de Panasonic weet ik eig. niet, vind het niet echt.
    Als ik mijn camera laat triggeren dan gaat de 580 af en ook de 430 fired, maar een fractie later heb ik de indruk, de Panasonic kan ik niet laten afgaan.

    Wat doe ik fout of is het gewoon niet mogelijk wat ik hier probeer?

    alvast merci hé,
    Jürgen.
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

  • #2
    Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

    is het een 430 of 420?

    De 420 kan je niet manueel instellen, dacht ik.

    Als je een cactus of gelijkaardige triggers gebruikt ga je je flitsers in manuele stand moeten gebruiken, dus niet als master of slave.
    Als de panasonic een optische trigger heeft ingebouwd kan je die zo laten afgaan, maar je zal die ook manueel moeten instellen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

      Het is een 420.

      Dus betekent dit dat ik voor elke flitser zo'n cactus ontvangertje moet hebben, voorlopig heb ik maar eentje? En dus de flitser idd. manueel moet instellen?

      alvast bedankt hoor.
      Jürgen.
      Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
        Het is een 420.

        Dus betekent dit dat ik voor elke flitser zo'n cactus ontvangertje moet hebben, voorlopig heb ik maar eentje? En dus de flitser idd. manueel moet instellen?

        alvast bedankt hoor.
        Jürgen.
        een 420 is niet bruikbaar

        en ja, elke flits moet een ontvanger... (liefst, tenzij hij een slave functie heeft)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

          Okido,

          merci hé. Zoals gewoonlijk op dit forum, alweer iets bijgeleerd zie.

          Maar dan nog ietske : Ik heb in een andere thread ergens gezien waar het ging over triggers (wel aleen oudere thread, dus wou daar niet mee in herbeginnen) dat Lambocars vertelde dat hij problemen had met de cactus triggers (dat je zelfs fouten zag op de foto (in donkere achtergronden) )
          Deze snap ik helemaal niet, een trigger "zegt" toch gewoon tegen de flits dat em moet afgaan, that's it? of ben ik fout? Ik snap niet dat er fouten in de foto kunnen zitten door een trigger. Kan iemand mss. een klein beetje verduidelijken?
          Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te weten te komen en te begrijpen, dus alle info welkom. Merci op vorrhand al.

          greetz,
          Jürgen.
          Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
            Okido,

            merci hé. Zoals gewoonlijk op dit forum, alweer iets bijgeleerd zie.

            Maar dan nog ietske : Ik heb in een andere thread ergens gezien waar het ging over triggers (wel aleen oudere thread, dus wou daar niet mee in herbeginnen) dat Lambocars vertelde dat hij problemen had met de cactus triggers (dat je zelfs fouten zag op de foto (in donkere achtergronden) )
            Deze snap ik helemaal niet, een trigger "zegt" toch gewoon tegen de flits dat em moet afgaan, that's it? of ben ik fout? Ik snap niet dat er fouten in de foto kunnen zitten door een trigger. Kan iemand mss. een klein beetje verduidelijken?
            Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te weten te komen en te begrijpen, dus alle info welkom. Merci op vorrhand al.

            greetz,
            Jürgen.
            De thread die je waarschijnlijk bedoelt is deze

            wat lambocars bedoelde (vermoed ik), is dat je met radio-triggers misfires kan hebben
            dit houdt in dat je zender wel een signaal uitstuurt maar de ontvanger het niet altijd ontvangt of doorgeeft aan de flitser
            indien je dan dus met 2 of meerdere flitsers en triggers aan het werk bent en eentje gaat niet af, zit je met een 'fout' in je foto omdat er een deel niet belicht is omdat de flits niet is afgegaan
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              wat lambocars bedoelde (vermoed ik), is dat je met radio-triggers misfires kan hebben
              neen, er is een gekend probleem met canon 5d en cactus triggers. Dit is niet het geval met RF602 triggers...
              Last edited by d_oracle; 27 april 2010, 10:35.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

                Hey Koen,

                kan je mss. een bbetje extra info geven ivm het "gekende" probleem van Cactus triggers in combinatie met sommige camera's. (voor mij is het nl. niet gekend )
                En ik heb toevallig een 5D en ging cactus triggers kopen, so ....

                baai dankie !
                Jre.
                Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

                  http://twistedpixels.co.za/forum/ind...wtopic&start=0
                  Cactus V4 & 5D Noise interference
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

                    thanks Paly !
                    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic & Canon flitsers samen gebruiken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
                      Hey Koen,

                      kan je mss. een bbetje extra info geven ivm het "gekende" probleem van Cactus triggers in combinatie met sommige camera's. (voor mij is het nl. niet gekend )
                      En ik heb toevallig een 5D en ging cactus triggers kopen, so ....

                      baai dankie !
                      Jre.
                      vandaag koop je beter RF602 triggers, die hebben dat probleem niet, zijn betrouwbaarder, werken over langere afstanden en kunnen daarenboven je camera remote sturen...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X