Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expositie bij je thuis, hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Expositie bij je thuis, hoe?

    Voor "Buren bij kunstenaars 2010" bij ik van plan een expositie bij mij thuis te houden. Omdat mijn huis en zeker de living nogal klein en weinig muren bevat, ben ik van plan mijn werken op schildersezels te plaatsen verpreid in de living (zo'n 15-tal). Mijn vraag... heeft iemand ervaring met exposities bij je thuis of in een kleine omgeving? Bestaat er een alternatief (liefst zo goedkoop mogelijk, want het blijft een investering) op het gebruik van schildersezels? Waar te vinden... Iemand een idee waar ik eenvoudige maar vooral GOEDKOPE schildersezels kan aankopen (ikzelf ben van Brugge)?
    Alle hulp is meer dan welkom!
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: Expositie bij je thuis, hoe?

    Eerlijk gezegd zou ik sowieso al geen hoop vreemden in mijn living willen binnenlaten, vind dat de woning privé moet blijven. Kan je eventueel de garage niet wat aankleden met doeken langs de muren ?

    Schildersezels blijven redelijk duur denk ik als je ze nieuw moet kopen, en een lot tweedehands op de kop tikken is gewoon een gelukstreffer ... ik heb zelf een schildersezel van mijn schoonvader zaliger eens goed bekeken ... en dan van daklatten (3x4 cm) gewoon zelf enkele gemaakt, mat zwart geschilderd en met zwarte alu kaders geeft dit een enorm strak aanzicht ... bekijk een schildersezel eens goed, echt moeilijk is dat niet te maken hoor hij moet enkel een kader vasthouden hé, het is niet dat je een doek moet klemmen en echt gaat schilderen hé, dan moet het steviger zijn.

    Lijkt mij de goedkoopste oplossing (denk dat de mijne rond de 10 Euro/stuk kwamen in toaal ... de verf was het duurste )

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Expositie bij je thuis, hoe?

      Waarom schildersezels? Ga op zoek naar een goedkoper alternatief. Zelf heb ik ooit eens gedichten
      gepresenteerd op muziekstandaarden, je weet wel waar ze hun partituur op plaatsen. Minstens even
      zo mooi en makkelijk te lenen via een fanfare of zo.

      Comment


      • #4
        Re: Expositie bij je thuis, hoe?

        Kleine living en dan 15 schildersezelz erin, waar moeten de toeschouwers heen?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Expositie bij je thuis, hoe?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Kleine living en dan 15 schildersezelz erin, waar moeten de toeschouwers heen?
          Een expositie in een kleine living en dan inderdaad nog schildersezels plaatsen ? Hoeveel plaats neemt dàt niet in, zeg ? De énige oplossing als je living klein is is toch ruimte "winnen" door alles aan de muur te bevestigen ? Maar waar ga je dan je bankstel je je eethoek tijdelijk onderbrengen ? Of verwacht je geen mensen ? Ik krijg al een claustrofobisch gevoel...

          Comment

          Working...
          X