Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

    Beste amateurs en profi's.

    Ik heb een vraagje.

    Een vriendin van mij wil haar huis particulier verkopen. (niet via een immokantoor omdat ze zo teveel geld moet laten vallen)

    Ze vroeg mij of ik enkele goeie foto's wil maken.

    Mijn vraag is of jullie enkele tips of ervaringen hebben ?

    Hoe kan je het huis mooier, netter, groter laten lijken ? Dit zowel qua inrichting (opruimen) en fotografisch (belichting, uur van de dag ?, camerainstellingen, objektief). Natuurlijk moet elke kamer op de site komen en moet de tuin net zijn (geen rommel, gras gemaaid), dat weet iedereen.

    Flitsers heb ik niet, enkel een 500D en enkele goeie objectieven (zie onderschrift).

    Ik heb al foto's op immosites gezien van huizen van vrienden die wel verkocht werden via een makelaar, en die foto's waren niet alles. Een immobilienmakelaar is natuurlijk geen fotograaf. Ik zal zeker niet zeggen dat ik beter ben, maar ik wil wel dat mijn vriendin tevreden is van het resultaat.
    Last edited by johan de man; 24 april 2010, 08:51.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

    lage camerastandpunten geeft vaak meer ruimte en lijkt alles groter.
    maar zal dan voor aspirant kopers tegenvallen als ze komen kijken.
    maak het niet "te" veel mooier of groter dan het is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

      Ik heb niet de skills om iets helemaal anders te laten lijken dan het is.

      Best lampen uit doen, gordijnen of rolluiken open voor veel, natuurlijk licht ?

      En de tuin en voorgevel fotograferen bij mooi weer.

      En zien dat er geen auto's voor de woning staan (lijkt logisch, maar toch).

      Nog tips ?
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

        Best lampen uit doen, gordijnen of rolluiken open voor veel, natuurlijk licht ?
        aan een kant dan hè, fotografeert makkelijker als er van een kant licht komt.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

          Dergelijke 'pro' foto's worden soms wel eens opgesmukt door met de witbalans een beetje te spelen, of wat te verscherpen op de ramen en op de gevel bvb. evt. vlekjes en een klein barstje weg te werken, dakgoot netjes wit te zetten,... maar daarbij moet je zoals Bouk stelt goed opletten. Voor een foto voor in de hall van de eigenaar is dat allemaal mooi. Voor een koper die op het perfecte pas geschilderde huis afkomt en die moet vaststellen dat er toch een barstje en een groene vlek in de gevel zitten, en dat de dakgoot ook niet meer helder wit is, lijtk het huis al veel minder vooraleer hij binnen is.

          En om een presentje te krijgen heb je hier ook geen goede 'klant' aan. Meestal zijn de mensen die geen € willen afgeven aan het immokantoor de gierigaards die denken dat hun huis voor 130% van de werkelijke waarde verkocht moet worden. AL moet ik eerlijk toegeven dat je wel meer uit de brand kan slepen als je de tijd hebt om iedereen te ontvangen en rond te leiden etc etc... Maar die GOEDE immokantoren pakken dat heel professioneel aan voor een betaalbaare prijs hoor. Kaf van het koren scheiden. Is zoiets als fotografen voor huwelijksreportages van 200, 500, 2000, 5000 €.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

            Misschien kan je je laten inspireren door de "na"-foto's van het TV-programma "De huisdokter" (en soortgelijke) ?

            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

              Denk dat je met het materiaal in je sig te kort gaat schieten.........
              Je hebt een breedhoek nodig en toch tenminste een flits met verzachter op.
              Deed dit eens met een sb800 en een sigma 10-20 en die foto's vielen wreed goe mee

              Je krijgt nu eenmaal niet 1kamer getrokken (maar altijd een deel)met een 50mm.........


              grtz
              glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

                Los van het feit van de foto's maar :

                De verko(o)p(st)er weet toch voor welke papieren en attesten ze zelf zal moeten zorgen bij een verkoop van immobilien tegenwoordig in België ?

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Best lampen uit doen, gordijnen of rolluiken open voor veel, natuurlijk licht ?
                  Licht kan een gezellige en warme sfeer creëren op foto's!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

                    Je moet eens op de echt goede interieur foto's letten ... meestal zullen alle lampen aan zijn en wordt er laat in de namiddag gewerkt, op die manier vermijdt je te veel licht door de ramen (rolluiken altijd open laten, en gordijnen open laten, het is geen gevangenis die je trekt hé)

                    Wat je eigenlijk zou moeten hebben is een 10mm lens op je crop camera, met de lenzen die je nu hebt zal het niet echt lukken in de kleinere kamers vrees ik (badkamer, toilet, dressing en dergelijke), hou er ook rekening mee dat zo'n UWA redelijk wat vervorming heeft, dus die moet je in post processing bijwerken.

                    Wil je echt pro foto's afleveren zal je met meerdere externe flitsers moeten werken waar je een 'gel' op zet, op die manier krijg je een balans tussen het omgevings licht (en het licht dat door de vensters binnenkomt) en het licht van je flits ... want dit is niet hetzelfde vrees ik.

                    In het boekje 'Speedlights and speedlites' van Focal Press staat een setup van een living met de trap op de achtergrond ... niet minder dan 7 flitsers (SB-800 en SB-900 units), setup staat op p.193 beeld zelf op p.130 ... heb dit boekje via amazon.co.uk gekocht.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

                      Ik heb geen zin om andere objektieven te kopen. Ik doe het ook gratis.

                      t Is gewoon omdat mijn vriendin denkt dat ik het beter als haar met haar compactje zou doen.

                      En t is nu ook niet een villa van 600.000 euro.

                      Rotte plekken wegwerken met photoshop is wel te doen, maar dan komen de kopers bedrogen uit.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

                        Anderzijds : als ik sommige foto's op immosites zie... daar staat de voorgevel precies scheef.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

                          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                          Los van het feit van de foto's maar :

                          De verko(o)p(st)er weet toch voor welke papieren en attesten ze zelf zal moeten zorgen bij een verkoop van immobilien tegenwoordig in België ?
                          Yep, ze is al een paar keer verhuisd.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

                            Nogmaals : t is niet de bedoeling om sjieke foto's voor glossy magazines te maken, maar gewoon even iemand te helpen.

                            Ik ga ook geen extra materiaal aankopen voor iets eenmaligs.

                            Nog tips steeds welkom.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gevraagd - fotograferen woning voor verkoopssite

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Rotte plekken wegwerken met photoshop is wel te doen, maar dan komen de kopers bedrogen uit.
                              Photoshop NOOIT aan immofoto's aub, hoe laag kan je vallen? ik kom soms woningen tegen op immoweb waar de laag photoshop metersdik bovenop ligt, een afknapper van jewelste en ze horen dan ook nooit van mij.

                              Als je geen groothoek wilt kopen kan je natuurlijk altijd 2-3 foto's in portretstand nemen en aan elkaar stitchen, maar let wel op dat je niet teveel vervorming krijgt.
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment

                              Working...
                              X