Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

actie foto's flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • actie foto's flitsen

    Ik heb nog geen externe flits en dat heb ik me al beklaagd.
    Ik heb vele foto's na elkaar genomen (ben de benaming nu even kwijt) van mijn dochter die springt en die ondertussen rond draait.
    Dit was in zonlicht en ik heb veel schaduw in haar gezicht.

    Ik heb dezelfde foto's genomen met mijn interne flits maar een reeks foto's na elkaar nemen met interne flits gaat niet.

    Nu zou ik een Nikon SB-600 flits kopen, maar ik heb gehoord dat die SB-600 ook niet een hele reeks na elkaar kan flitsen. Dat ik een SB-900 moet kopen.

    Klopt dit?
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

  • #2
    Re: actie foto's flitsen

    Ik denk dat er niet veel flitsers zijn die kunnen volgen als je een camera op continu-opname (zoveel mogelijk foto's per seconde) gebruikt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: actie foto's flitsen

      Het kan wel, gezien bij de laatste finale van de tour, bij het keerpunt ze panden de hele bocht rond en maar knipperen, ook zie je het regelmatig op het nieuws, dat er een fotograaf loopt en maar knipperen.

      Flits zo afstellen dat die maar heel weinig flitst en eventueel daarvoor de iso omhoog. Als de flits op 1/16 zet, zal die toch wel 16x kunnen knipperen en misschien wel iets meer door tussendoor bijladen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: actie foto's flitsen

        Of het met een SB-600 lukt weet ik niet, maar een SB-900 kan de D3 volgen wanneer die aan 9fps schiet.

        Comment


        • #5
          Re: actie foto's flitsen

          Opletten voor de flitser, die kan ook te warm worden:
          Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.


          Dat is ook zo bij andere merken, ik heb ooit de Canon 580EX te hard laten werken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: actie foto's flitsen

            Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
            Of het met een SB-600 lukt weet ik niet, maar een SB-900 kan de D3 volgen wanneer die aan 9fps schiet.
            Dit heb ik gisteren met eigen ogen kunnen vaststellen, dus het zou mogelijk moeten zijn met een SB-900
            Ik denk wel dat je hem dan niet op volle kracht moet zetten, maar manueel wat minder moet instellen.
            Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: actie foto's flitsen

              Het aantal flitsen / beelden na elkaar heeft te maken met je power instelling van je flits. Zet je je flits op full power (1/1) dan zal deze ook maar 1x kunnen flitsen. Zet je hem op 1/8 power dan zal je 8x kunnen flitsen vooralleer de batterijbuffer "leeg" is. Deze waarden zijn theoretisch maar ze geven een indicatie...
              Dus ik denk dat het niet zo zeer aan het flitsmateriaal ligt.

              En anders... probeer op de juiste tijd af te drukken, dan heb je maar 1 flitslicht nodig.
              Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
              Meer info op: www.tomvh.be

              Comment


              • #8
                Re: actie foto's flitsen

                Net even geprobeerd met een SB 600 + D2h op volle snelleheid(9fps) en dan houdt de flits het op -3 tot 11 á 12 opnames bij en bij -1.7 tot 5 á 6.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: actie foto's flitsen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dat is ook zo bij andere merken, ik heb ooit de Canon 580EX te hard laten werken.
                  Wat gebeurt er dan?
                  Andy Lemaire

                  andylemaire.be

                  Comment

                  Working...
                  X