Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioking flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studioking flitsset

    Beste BD-ers,

    Volgens mij is dit het meest passende onderdeel om mijn vraag te stellen...:

    Na veel omzwervingen heb ik een 400W/s flitsset van Studioking besteld bij fotosg.

    Ik ben begonnen te oefenen met 500w bouwlampen...had een bestelling voor wat accesoires gedaan bij fotosg, na 5 maanden nog niet geleverd gekregen en de bestelling omgezet in een goedkope flitsset...de Falcon Eyes SS200F...na bijna twee maanden bleek ook deze niet goed leverbaar, dus een flitsset besteld die ze daar wel op voorraad hebben en dit was de studioking set. Hier zat er, mede door de aanbieding, maar 40 euro verschil tussen de 250W/s en de 400W/s set...en ben dus voor de 400W/s set gegaan. (Note: Fotosg is altijd heel goed met mijn vragen ed omgegaan, het niet kunnen leveren had telkens te maken met overmacht vanuit hun zijde).



    Nu is deze set, naar mijn idee, een stuk beter én completer als de set van Falcon Eyes, mede door de S bajonet, die Bowens en Linkstar accesoires mogelijk maakt.

    Verschil is echter dat er parapplu's bij zitten ipv softboxen...

    En dan nu de vragen;

    StudioKing blijkt een nieuw merk op de nederlandse markt te zijn volgens fotosg...maar is daar hier al ergens iets over bekend?

    De tweede vraag gaat over de plu's...de meegeleverde plu's zijn 100cm...wat is de toepasbaarheid daarvan? En wat is nu de reden om de plu als reflector te gebruiken of er juist doorheen te flitsen? (De mogelijkheden van verschillende accesoires moet ik nog ontdekken)
    Mijn objectieven zijn all round...

  • #2
    Re: Studioking flitsset

    Dat is inderdaad een zeer lage prijs voor dergelijke specs ... zeker met de huidige aanbieding van 369 Euro, bijzonder laag.

    Koop er nog een octa bij van pakweg 120cm en je bent vertrokken, de S-Bowens passen toch, en daar kan je op eBay honderden modellen softbox van kopen voor lage prijzen.

    Als je ze ontvangen hebt laat eens weten wat je er van vindt ... ik vind ze verdacht veel op de Linkstar/Illustar gelijken eerlijk gezegd ... maar dan wel een stuk goedkoper.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Studioking flitsset

      Een flitsduur van 1/700 sec ... niet meteen de meest gunstige specificaties maar gezien de prijs kan je niet meer verwachten.

      Beweging "bevriezen" ga je er niet mee doen.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Studioking flitsset

        Begreep van fotosg dat als je beweging wil bevriezen (>1/1000 sec?) je al meteen over een heel ander segment van flitsers praat (het dubbele van de prijs en meer?)

        Het is ook maar/meer om te expirimenteren en te oefenen...en volgens mij kun je voor deze prijs niet veel beter krijgen(?)

        Bij andere (gelijkwaardige) flitssets staat de flitsduur er niet bij overigens, maar daar gaf fotosg aan dat deze ook onder de 1/1000 grens liggen...)
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Studioking flitsset

          Voor die prijs zal je inderdaad géén alternatief vinden ...

          Het kan ook zijn dat jij bv. nooit een set met een kortere flitsduur zal nodig hebben.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Studioking flitsset

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Een flitsduur van 1/700 sec ... niet meteen de meest gunstige specificaties maar gezien de prijs kan je niet meer verwachten.

            Beweging "bevriezen" ga je er niet mee doen.
            Is dit niet de flitsduur bij volledig vermogen?

            Bij 1/4 power zal de flitsduur al een pak minder zijn denk ik.

            https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

            http://wim-meeus.blogspot.com/
            https://1x.com/wimmeeus/

            Comment


            • #7
              Re: Studioking flitsset

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Als je ze ontvangen hebt laat eens weten wat je er van vindt ... ik vind ze verdacht veel op de Linkstar/Illustar gelijken eerlijk gezegd ... maar dan wel een stuk goedkoper.

              Heb de set ontvangen, aangezien het mijn eerste flitsset is is mijn referentiekader niet erg groot, maar mijn eerste indruk...waar voor je geld.

              De flitskoppen zelf zijn van metaal, niet te zwaar naar mijn idee, maar wel heel degelijk gebouwd. Op volvermogen lijkt de flitsduur inderdaad beduidend langer...maar iets terug geschroefd toch wel korter (op gevoel...weet niet hoe accuraat dat is ) Behoorlijk aantal testshots genomen en de flits is heel consistent in zijn output.

              Wat ik vermoed dat een zwaktepunt gaat worden is de bevestiging van de flitskop op het statief. Het hendeltje waarmee je de kop vastzet of kantelt is namelijk van kunststof. (maar dat kan er dan ook aan liggen dat ik altijd té vast draai).

              Bij de koppen zitten netjes beschermdomes, reflector en plu'tjes geleverd (wit 100cm) en een barndoor met grid en 4 kleurenfiltertjes...die kleurenfilters zijn niet erg stevig, maar de barndoor lijkt me stevig genoeg.

              De statieven zijn geveerd (ofwel er ligt een veertje onderin) voelen erg licht, maar toch nog redelijk stevig aan. Qua stabiliteit is het niet perfect, maar ook niet slecht. Niet de beste statieven dus, maar prima om even mee voort te kunnen. (wel goed vasthouden als je hem wil verstellen...gewichtsverhouding flitskop/statief is niet optimaal).

              Alles wordt geleverd in een stevige draagtas...statieven, plu's bedrading onderin...de "dubbele bodem" erop en dan de flitskoppen en reflectoren erboven op. De barndoor, grid en kleurenfilters moet je dan wel in de doos laten zitten en rechtop zetten, want die "dubbele bodem" is kleiner dan de tas zelf...precies de uitparing voor het doosje van de barndoors. Op deze "dubbele bodem" zitten dan nog zijschotjes met klitteband om de flitskoppen en reflectoren op hun plek te houden. Met al het spul erin is de tas wel vol.

              Denk dat dit een set is om voornamelijk iets terug geschroefd te gebruiken voor een mooie, snelle flitsoutput...

              Nu nog even wachten op mijn draadloze triggertjes en de zolder ombouwen
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Studioking flitsset

                Eerste setje getrokken met dit flitssetje...



                Geflitst op 1/8e vermogen, door de paraplu op ISO50...voor mijn ruimte krachtig genoeg dus...licht is ook lekker consistent voor zover ik met deze shots kon oordelen.

                Heb wel nog een hoop te leren...
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment

                Working...
                X