Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fashion skin softening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fashion skin softening

    Hey,

    deze zondag heb ik mijn eerste shoot met een model, en dan nog in een studio.
    Van de paar foto's die er geslaagd uit komen, had ik graag zo'n typische fashion ontwikkeling gedaan, met 'perfecte' softe skin en dergelijke.

    Klein probleem: ik weet niet hoe je dat doet. Ik heb al geprobeerd om via een selectie (quick mask) het gezicht te selecteren en dan daarop Gaussiaans vervagen, maar het is toch dat niet

    Iemand tips?

  • #2
    Re: Fashion skin softening

    je kunt dit doen via lagen, je dupliceert je laag, en je blurt licht (+/- 20) de bovenste of onderste laag, dan kun je via de opacity instelling de dekking zoeken welke het gewenste effect geeft. De delen welke je niet geblurred wenst kun je verwijderen via masker.
    ogen lippen en wenkbrauwen best scherp houden. Je kunt ook nog spelen met type dekking (lighten,multiply, screen etc)

    Zeer eenvoudige manier is via filters van nik software (color effex pro), dynamic skin softener.
    corrigeert automatisch huidtinten.

    Comment


    • #3
      Re: Fashion skin softening

      Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Is er iemand die hier een tutorial over weet? bv een you tube filmpje of zo.

      Alvast bedankt.

      grtjs Wim
      "The important thing is not the camera but the eye..............

      but the camera helps "

      Comment


      • #4
        Re: Fashion skin softening

        Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
        Hey,

        deze zondag heb ik mijn eerste shoot met een model, en dan nog in een studio.
        Van de paar foto's die er geslaagd uit komen, had ik graag zo'n typische fashion ontwikkeling gedaan, met 'perfecte' softe skin en dergelijke.

        Klein probleem: ik weet niet hoe je dat doet. Ik heb al geprobeerd om via een selectie (quick mask) het gezicht te selecteren en dan daarop Gaussiaans vervagen, maar het is toch dat niet

        Iemand tips?
        Achtergrond laag dupliceren
        Op gecopieerde laag filter vervagen gaussiaens vervagen ongeveer 40%
        Laagmasker toepassen op gecopieerde laag
        Slider instellen op ongeveer 60%
        Alles met uitzondering van de huid terug scherp poetsen
        op achtergrondlaag klikken en onscherp masker toepassen op achtergrondlaag
        uiteindelijk softing van gecopieerde laag instellen op ongeveer 20 a 30% , bekijken met beeld op 100% om fine te tunen
        uiteindelijk lagen samenvoegen

        Comment


        • #5
          Re: Fashion skin softening

          http://forum.belgiumdigital.com/f20/...an-120122.html

          http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ch-170259.html
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Fashion skin softening

            Merci, merci, merci

            Comment


            • #7
              Re: Fashion skin softening

              Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
              Achtergrond laag dupliceren
              ...
              Alles met uitzondering van de huid terug scherp poetsen
              ...
              Beter hetgeen je wil aanpassen selecteren & featheren en daarvan een adjustment layer maken. Werkt m.i. sneller.

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment

              Working...
              X