Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen portfolio maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen portfolio maken

    Hallo iedereen,

    Ik zit al een hele tijd met het idee in mn hoofd om een soort portfolio-website te maken. Mijn html-kennis is nog redelijk (uit hele vroegere tijden), maar het design gedeelte is nooit mijn sterkste kant geweest.

    Ik zou mn ontwerp willen maken in photoshop, maar hier is mn kennis minder dan matig

    Nu is mn vraag naar jullie als jullie goeie websites kennen, waar er uitgelegd wordt hoe je dit verwezenlijkt. Ik heb al op google wat gezorgd, maar ik vind niet echt wat ik zoek (meestal te onduidelijk).

    Alvast bedankt.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Eigen portfolio maken

    Probeer eens lightroom.

    Daar kan je bij de laatste workflow WEB kiezen, die dan automatisch een HTML of Flash pagina gaat maken (waar je ook nog eens alles kan aanpassen naar je eigen wens, volledig WYSIWYG).
    Ik heb gisteren die van mij geupload op minder dan 5 min

    Niet teveel op blind staren, was maar een test om te zien hoe dat webgedoe werkte in LR. Maar ik ben er dus supertevreden van!
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Eigen portfolio maken

      Misschien ben je hier iets mee ? (design photoshop)
      For beginner web designers – design tutorials really help to understand the basic knowledge about web design!, Here is a …

      Let wel op: als je woorden in graphics plaatst, ben je minder makkelijk te vinden voor zoekrobots...

      of zoek je eerder iets in dit genre ? (quasi automatisch genereren)
      Create stunning online photo albums with jAlbum. Discover the most powerful web album making tool there is!
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Eigen portfolio maken

        via www.webs.com kan je ook volledig gratis je eigen site maken,

        veel mogelijkheden qua lay-out, aantal pagina's, indeling...

        en gemakkelijk te verwezenlijken

        Kijk maar eens op mijn site (zie handtekening), heb deze in februari aangemaakt en stilaan komt er meer en meer op staan...

        groeten, Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: Eigen portfolio maken

          @Kazzz: ik ga niet speciaal LR aankopen hier voor, ik heb PS CS3 en ik denk dat het hier ook wel mee zou lukken, alleen is mn kennis te laag

          @filipo: ik ga die site eens bekijken, dat zoekrobots me niet zo snel vinden, is niet zo erg Het is toch meer een website voor mezelf (en te kunnen tonen bij kleine opdrachten).

          @tundra4ever: ik wil hem liever zelf maken, ik ben niet echt voor zulke websites met reclame enzo.

          Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Eigen portfolio maken

            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
            Let wel op: als je woorden in graphics plaatst, ben je minder makkelijk te vinden voor zoekrobots...
            Zolang je de correcte ALT en TITLE tags gebruikt vind Google je net zo makkelijk hoor ... en hoe je het draait of keert, Google blijft de belangrijkste search engine

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Eigen portfolio maken

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Zolang je de correcte ALT en TITLE tags gebruikt vind Google je net zo makkelijk hoor .
              Vinden wel, maar waar ... ?
              De TITLE-tags : ok.
              Maar de ALT-tags hebben imho enkel een impact voor de ranking bij een image-search (en voor blinden en slechtzienden).
              Google houdt van tekst en tekstlinks voor een hoge ranking in een websearch ...
              "Every page should be reachable from at least one static text link.
              Don't embed text inside images."


              The Google Search Essentials make up the core parts of what makes your web-based content (web pages, images, videos, or other publicly-available material that Google finds on the web) eligible to appear and perform well on Google Search.

              Google Search helps users visually discover information on the web. Explore image SEO best practices such as image captions and badges.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Eigen portfolio maken

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                "Every page should be reachable from at least one static text link.
                Don't embed text inside images."
                Daarom zet je static text links in de footer van je pagina hé

                Trouwens, op beide google pagina's die je aangeeft spreken ze over het belang van ALT en TITLE als je dan toch beelden gebruikt. Akkoord, de tekst in de bitmap kunnen ze niet lezen maar de ALT en TITLE teksten wel hé !
                Werk al jaren op deze manier als een klant een grafische layout wil, en binnen de 72u staan ze in Google ... en na max twee weken al op pagina 1, dat is toch niet slecht vind ik ...

                Mark
                Last edited by LamboCars; 22 april 2010, 08:15.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Eigen portfolio maken

                  Ik heb een zeer eenvoudige website gemaakt via wix.com (zie handtekening). Dit is gratis bovendien, tenzij je natuurlijk alle toeter en bellen erop wilt, dan moet je betalen.

                  Zeer eenvoudig in gebruik!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eigen portfolio maken

                    Ik heb mijn tekst verborgen met graphics en sta bovenaan in Google als je mijn naam ingeeft (voor de mierenneukers, ja er is nog iemand met dezelfde naam als mij), CSS is gewoon geweldig!
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eigen portfolio maken

                      Je zou toch al een idee moeten in je hoofd hebben van hoe jij wil dat jou site er gaat uitzien.
                      Indien je dit nog niet hebt kan je altijd op sites als deze eens rond kijken.

                      Toevallig ben ik ook net bezig met met een soort portfolio-website in elkaar te steken voor mezelf, dus ik zal hieronder enkele handige tutorials geven die je hopelijk wat kunnen verder helpen.

                      Tutorial over hoe een site ontwerpen met Illustrator, je zal er ook wel vinden speciaal voor PS maar uiteindelijk is de werwijze ongeveer gelijk en deze tutorial is compleet:
                      Deel 1
                      Deel 2
                      Deel 3
                      Deel 4
                      Deel 5

                      Tutorial over hoe slices maken:
                      Met Illustrator
                      Met Photoshop

                      Tutorial over hoe je slices inporteren naar Dreamweaver (begint meer op het einde van deel 1):
                      Deel 1
                      Deel 2

                      Misschien is het net iets gemakkelijker om Illustrator te gebruiken (moest je dit hebben) in plaats van Photoshop. Gewoon om de simpele reden dat je minder "fout" kan doen, maar dat is mijn mening hier over.
                      En daar je site al ontwerpen zoals jij hem zou willen, ja kan uiteraard PS gebruiken voor al je foto's die je er in wil verwerken.

                      En je hebt kennis van html, maar je moet het jezelf uiteraard niet te moeilijk maken.
                      Photoshop en Illustrator hebben een tool die zelf de html code voor je website schrijft, je moet dan je project alleen maar openen in Dreamweaver of welk pgrogramma je ook gebruikt. Dan kan het zijn dat je alleen nog maar wat details moet aanpassen en templates voor meerdere pagina's moet maken.

                      Ik zou zeggen, bekijk de tutorials eens, het wordt er allemaal duidelijk in uitgelegd. Hopelijk ben je er wat mee, veel succes.

                      Bij deze mijn eerste post op dit forum.
                      Last edited by Kenneth B; 26 april 2010, 11:31.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eigen portfolio maken

                        Hey Kenneth,

                        bedankt voor je bijdrage! Ik heb inderdaad een gedacht hoe de site er moet uit zien, maar net hierdoor gaat het wat moeilijk denk ik

                        Illustrator heb ik niet, maar ik zal zeker eens de websites bekijken die je meegegeven hebt!!!
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eigen portfolio maken

                          Bij one.com start je jouw online succesverhaal. Van een domeinnaam en e-mail tot je eigen website of webshop.

                          Domeintje registreren, met de kleinste kom je toe

                          Daarin kan je je eigen fotoalbum aanmaken, kiezen uit 3 templates of volledig zelf iets maken. Je hebt ook de mogelijkheid om je persoonlijke foto's die je niet met iedereen wil delen te beveiligen. Allemaal vrij vlug configureerbaar.

                          Dit alles is in 5 minuten gepiept, beslis je om achteraf zelf nog iets in elkaar te boksen kan je ook je eigen webdingen nog opladen.

                          voorbeeld: http://photo.michaenfrauke.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eigen portfolio maken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                            Illustrator heb ik niet, maar ik zal zeker eens de websites bekijken die je meegegeven hebt!!!
                            Op de website osalt.com vind je gratis alternatieven


                            @Kenneth
                            Mooie entree als eerste post

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eigen portfolio maken

                              Ik heb een pakketje geinstalleerd van pixelpost.
                              Makkelijk online te zetten, redelijk wat templates verkrijgbaar en volledig aanpasbaar.
                              Je hebt wel een hosting nodig met mysql en php

                              Voordeel is dat een pakket zoals pixelpost volledig cms is.
                              in mijn geval surf ik naar www.spyro.be/admin en log ik in met mijn gegevens, op mijn dashboard kan ik foto's uploaden, ordenen, commentaren plaatsen, enz.
                              Eens het geïnstalleerd is dus geen geprul meer met het aanmaken van slideshows of thumbnails, uploaden van foto's, creëren van pagina's. Alles loopt vlotjes vanzelf.

                              Pixelpost is maar 1 van de vele open-source spelers in dit segment, er zijn zeker en vast nog andere, ook wordpress heeft plugins om een fotoblog te houden, er zijn zeker nog andere die misschien
                              nog beter zijn dan pixelpost en wordpress.
                              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                              Comment

                              Working...
                              X