Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frauduleuze en niet serieuze bieders op Kapaza en 2de hands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frauduleuze en niet serieuze bieders op Kapaza en 2de hands

    Het is opvallend als je iets van kwaliteit (videocamera, homecinema,...) op Kapaza of tweedhands zet dat je meteen een paar mails krijgt van Nigerianen ofwel belachelijke biedingen van kids zonder budget, vb €150 voor een Homecinema van €699

    Ik antwoord de Nigeriaantjes dan altijd dat ik van de Computer Crime Unit ben, dat hun IP adres getraceerd is en de gebruikerslijst in het Cybercafé wordt opgevraagd
    Eens een reportage op vtm gezien dat ze via Western Money Union werken. Er was eens één die via Paypal kon betalen, vraag me af wat er zou gebeuren moest ik gewoon het geld laten storten en niets verzenden naar die bedrieger

    Ebay vind ik nog de beste site waar minder fraudeurs en marginale bieders zitten.
    Zouden er specifieke sites bestaan om degelijk hifi-materiaal of video-materiaal te verkopen, waar men kennis heeft van zaken en serieuze biedingen stuurt.
    Die Marktplaats is in Nederland, liefst iets Belgisch.

    Misschien een beetje zoals BD maar een Belgisch hifi of videoforum ofzo ?

    Bedankt,
    2010

  • #2
    Re: Frauduleuze en niet serieuze bieders op Kapaza en 2de hands

    Ik heb hier laatst ook een topic geopend voor dezelfde soort zwendel... je wordt er inderdaad niet goed van! Pfff...

    Comment


    • #3
      Re: Frauduleuze en niet serieuze bieders op Kapaza en 2de hands

      Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht

      Misschien een beetje zoals BD maar een Belgisch hifi of videoforum ofzo ?

      Bedankt,
      2010
      Lid worden van BD en in het forum dan aanbieden.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Frauduleuze en niet serieuze bieders op Kapaza en 2de hands

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Lid worden van BD en in het forum dan aanbieden.
        Daar vind je er dan ook die een belachelijk bod doen maar verder de eerste zijn om kritiek te uiten op andermans biedingen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Frauduleuze en niet serieuze bieders op Kapaza en 2de hands

          Ik apprecieer het altijd dat mensen een bod doen, je kan maar proberen.
          Wel heb ik moeite met mensen die totaal onrealistisch bieden, dat soort 'proberen' vind ik maar zielig.

          Er bestaan aanbiedingen die echt ongelooflijk goedkoop zijn voor het aangebodene, maar die bestaan maar 3 à 30 minuten. Daarna mag je het vergeten.
          Kwestie van op het juiste moment in de juiste rubriek op de juiste tweedehandssite te zijn.

          Ik ben zelf maar één keer op zo'n aanbieding gebotst, en kunnen kopen, en ik heb nochtans al redelijk wat verkocht en gekocht tweedehands.

          Comment

          Working...
          X