Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oranjetip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oranjetip

    Nog maar eens een poging gedaan, verdomd moeilijk om deze kerel goed in beeld te krijgen !
    grt Luc.

    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

  • #2
    Re: Oranjetip

    Hoi Luc, qua compo goed gebruik gemaakt van de rechterbovenhoek. Waarbij je ook een mooi effect van de "zwaartekracht" versterkt.

    Kleuren zien er ook prachtig uit, qua scherpte op de juiste plek, maar zou graag toch wat meer scherpte willen hebben over de vlinder.

    Grt Roger

    Comment


    • #3
      Re: Oranjetip

      een heel mooi tipje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Oranjetip

        mooi erop gezet, en heel mooie bg

        groetjes
        hilde
        groetjes
        hilde

        Comment


        • #5
          Re: Oranjetip

          Een mooie foto met toch enkele opmerkingen:

          De bloem op de voorgrond stoort toch wel en werpt bovendien een harde schaduw op de vlinder.

          Als een vlinder zijn vleugels gesloten heeft en op deze manier wordt gefotografeerd zou je er voor moeten zorgen dat de ganse vleugel in het scherptevlak ligt. Nu is de bovenkant van de veugel scherp en de onderkant niet.

          Gtrz, Eric
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Oranjetip

            Prachtig op plaat gezet.

            groetjes

            moniq
            groetjes, moniq (BD1321BE)

            A picture paints a thousand words

            Comment


            • #7
              Re: Oranjetip

              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Een mooie foto met toch enkele opmerkingen:

              De bloem op de voorgrond stoort toch wel en werpt bovendien een harde schaduw op de vlinder.

              Als een vlinder zijn vleugels gesloten heeft en op deze manier wordt gefotografeerd zou je er voor moeten zorgen dat de ganse vleugel in het scherptevlak ligt. Nu is de bovenkant van de veugel scherp en de onderkant niet.

              Gtrz, Eric
              T'ja ik weet het, maar wat ik ook weet is dat je waarschijnlijk nog geen oranjetip gefotografeerd hebt moet je echt eens proberen, dit en degene ik morgen on line zal plaatsen is zijn het resultaat van 2 en een half uur fotograferen, low dof werken een juiste BG en compo met een vlinder waarbij je juist de tijd krijgt om standpunt te kiezen en af te drukken, dit is nu het derde jaar ik zoek naar een perfekte combinatie van de drie , daarom vond ik deze twee SC waardig.
              Maar je opmerkingen zijn terecht, daarom spreek ik van een pogig , ik heb reeds honderden foto's gemaakt van vlinders met vaak een mooi resultaat maar deze vind ik de moeilijkste, maar ik keer zeker nog terug.
              groeten Luc.
              BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

              Comment


              • #8
                Re: Oranjetip

                Het bloemetje op de voorgrond verpest voor mij dit anders héél mooi (prachtige kleuren en compo) plaatje.
                www.petervdg.net/Portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: Oranjetip

                  Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                  T'ja ik weet het, maar wat ik ook weet is dat je waarschijnlijk nog geen oranjetip gefotografeerd hebt moet je echt eens proberen, dit en degene ik morgen on line zal plaatsen is zijn het resultaat van 2 en een half uur fotograferen, low dof werken een juiste BG en compo met een vlinder waarbij je juist de tijd krijgt om standpunt te kiezen en af te drukken, dit is nu het derde jaar ik zoek naar een perfekte combinatie van de drie , daarom vond ik deze twee SC waardig.
                  Maar je opmerkingen zijn terecht, daarom spreek ik van een pogig , ik heb reeds honderden foto's gemaakt van vlinders met vaak een mooi resultaat maar deze vind ik de moeilijkste, maar ik keer zeker nog terug.
                  groeten Luc.
                  Luc, het is enkel mijn bedoeling om foto's te beoordelen en of het nu een koolwitje is of een oranjetipje, voor beide gelden dezelfde regels hé. Het is niet omdat je een moeilijke of zeldzame soort vastlegt dat het daarom automatisch een goede foto wordt. Ik heb ook al veel vlinderfoto's gemaakt dus ik weet waarover ik spreek, alhoewel nog geen oranjetipje dat moet ik toegeven. Blijven proberen dus. Ik heb hier al oranjetipjes zien passeren die perfect op de plaat zijn vastgelegd dus het moet mogelijk zijn. Nog veel plezier en ik hoop dat er één van de dagen eentje voor je wil poseren zodat je de perfecte foto kan maken. Grtz, Eric
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oranjetip

                    De gedeeltelijke onscherpte op de vlinder stoort me matig. De meerwaarde in dit beeld ligt imho in de knappe en eerder ongewone achtergrond die toch een bepaalde sfeer meegeven aan de foto. Het bloemetje is ook wel jammer, zeker omdat het onscherp is.

                    Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                    T'ja ik weet het, maar wat ik ook weet is dat je waarschijnlijk nog geen oranjetip gefotografeerd hebt moet je echt eens proberen, dit en degene ik morgen on line zal plaatsen is zijn het resultaat van 2 en een half uur fotograferen, low dof werken een juiste BG en compo met een vlinder waarbij je juist de tijd krijgt om standpunt te kiezen en af te drukken, dit is nu het derde jaar ik zoek naar een perfekte combinatie van de drie , daarom vond ik deze twee SC waardig.
                    In alle eerlijkheid; als ik zoiet lees denk ik dat je de foute strategie gebruikt. Enfin, fout is een groot woord, maar het kan allemaal zoveel eenvoudiger. Ik heb 3x een oranjetipje voor de lens gekregen, telkens in omstandigheden waar ik bij wijze van spreken alle tijd van de wereld had om de best mogelijke compositie te maken. Je moet ze gewoon zoeken als ze nog niet of niet meer actief zijn.

                    Ter zijde: fijn dat de discussie kan gevoerd worden
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oranjetip

                      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      De gedeeltelijke onscherpte op de vlinder stoort me matig. De meerwaarde in dit beeld ligt imho in de knappe en eerder ongewone achtergrond die toch een bepaalde sfeer meegeven aan de foto. Het bloemetje is ook wel jammer, zeker omdat het onscherp is.



                      In alle eerlijkheid; als ik zoiet lees denk ik dat je de foute strategie gebruikt. Enfin, fout is een groot woord, maar het kan allemaal zoveel eenvoudiger. Ik heb 3x een oranjetipje voor de lens gekregen, telkens in omstandigheden waar ik bij wijze van spreken alle tijd van de wereld had om de best mogelijke compositie te maken. Je moet ze gewoon zoeken als ze nog niet of niet meer actief zijn.

                      Ter zijde: fijn dat de discussie kan gevoerd worden
                      Nu ik er aan denk, moet wel toegeven dat ik steeds rond de middag ben gaan fotograferen en dat ze dan echt heel aktief zijn, s'morgens zal deze week niet lukken maar wel in de vooravond, eens zien wat ik dan aantref.
                      In elk geval deze ene soort blijft me verrassen(heb er al grijs haar van), maar ik ben er welgerust in eens heb ik de foto die ik wil, en ondertussen zijn we dan toch maar eens buiten.
                      groeten Luc.

                      groeten Luc
                      BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oranjetip

                        't Is een schoontje, maar inderdaad wel jammer van het ietwat storende bloemblaadje ervoor.

                        Groetjes,
                        Jolien
                        Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                        Comment

                        Working...
                        X