Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaamse wetenschap ten top!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlaamse wetenschap ten top!

    2 minuten geleden op het nieuws (één):

    Wetenschappers van de Universiteit Gent zetten opvangmateriaal neer om vulkaan-as op te vangen.

    Ik schaam me, zelf wetenschapper zijnde, zéér diep! Is dat het niveau van onze onderzoekers van vandaag? Een emmer op een tafel zou moeten dienen om de as op te vangen?
    Ja, maar er zit een speciaal netje (konijnendraad) over de emmer! "Om blaadjes en vogels uit de emmer te houden"

    En ja mensen, jullie worden warm opgeroepen om mee te doen... met z'n allen een emmer op een tafel in het midden van de tuin! Ik vrees dat je vooral opwaaiend stof zal vangen als de buurman zijn gras aan't maaien is, maar toch!

    Als het nu nog de 1e april was, tot daar aan toe...


  • #2
    Re: Vlaamse wetenschap ten top!

    ja en het schijnt ook nog vruchtbaar te zijn voor het gewas.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Vlaamse wetenschap ten top!

      Dit is inderdaad een "zeldzaam" experiment
      De univ. van Gent is geschiedenis aan 't schrijven.

      Maar toch.
      Dit is voor mij ook een bewijs dat stof van de vulkaan hier neerdaalt...
      In tegenstelling tot wat al die "positivo's" beweren.
      Ik vergelijk het weer graag met de rook bij een brand, die is NOOIT giftig en nooit een
      gevaar voor de volksgezondheid.

      Die glas-deeltjes hebben hetzelfde effect in de longen als asbest.

      Er waar niet over gesproken wordt is de hoge concentratie aan fluor...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Vlaamse wetenschap ten top!

        Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht

        Ik schaam me, zelf wetenschapper zijnde, zéér diep!
        Da's dan hééééééél laat,er zijn vééééééééél voorgaande " Dingen " om ons te schamen !!!
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Vlaamse wetenschap ten top!

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Da's dan hééééééél laat,er zijn vééééééééél voorgaande " Dingen " om ons te schamen !!!
          En daar staat tegenover dat er zelden of nooit wordt geluisterd naar wetenschappers.
          Soms wordt goeie raad gewoon genegeerd.
          Allemaal omdat economie, commercie en eigen belang primeren.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Vlaamse wetenschap ten top!

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Dit is inderdaad een "zeldzaam" experiment
            De univ. van Gent is geschiedenis aan 't schrijven.

            Maar toch.
            Dit is voor mij ook een bewijs dat stof van de vulkaan hier neerdaalt...
            In tegenstelling tot wat al die "positivo's" beweren.
            Ik vergelijk het weer graag met de rook bij een brand, die is NOOIT giftig en nooit een
            gevaar voor de volksgezondheid.

            Die glas-deeltjes hebben hetzelfde effect in de longen als asbest.

            Er waar niet over gesproken wordt is de hoge concentratie aan fluor...
            Glas met asbest vergelijken is er nu toch een beetje over eh Theo.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Vlaamse wetenschap ten top!

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Glas met asbest vergelijken is er nu toch een beetje over eh Theo.
              Neen neen
              Omdat het effect hetzelfde is.
              Die glas-deeltjes zien er uit als mislukte kruisbessen
              Dat zijn geen pareltjes he maar met veel scherpe kantjes of uitsteeksels.
              Ik wil de zaken niet omzeilen maar het gaat ook over het effect op lange termijn
              en dat juist speelt weer in het voordeel van de "positivo's".
              Mensen zullen nu niet plots ziek worden maar binnen een aantal jaren.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Vlaamse wetenschap ten top!

                Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                2 minuten geleden op het nieuws (één):

                Wetenschappers van de Universiteit Gent zetten opvangmateriaal neer om vulkaan-as op te vangen.

                Ik schaam me, zelf wetenschapper zijnde, zéér diep! Is dat het niveau van onze onderzoekers van vandaag? Een emmer op een tafel zou moeten dienen om de as op te vangen?
                Ja, maar er zit een speciaal netje (konijnendraad) over de emmer! "Om blaadjes en vogels uit de emmer te houden"

                En ja mensen, jullie worden warm opgeroepen om mee te doen... met z'n allen een emmer op een tafel in het midden van de tuin! Ik vrees dat je vooral opwaaiend stof zal vangen als de buurman zijn gras aan't maaien is, maar toch!

                Als het nu nog de 1e april was, tot daar aan toe...
                En wat is er dan verkeerd aan? Hoe moeten ze het dan volgens u doen? Als de wetenschappers vragen om in uw tuin de vlinders of de mussen te tellen , wat is er daar dan verkeerd aan? Of gaat uw voorkeur naar duizenden dure digitale toestelletjes in elke tuin misschien? Heeft u ,als zelf wetenschapper zijnde, al eens gezien hoe ze de neerslag meten? Of de dikte van sneeuwval? Als wetenschapper zijnde moet u toch weten dat men later het stof van de buurman zijn grasmachine daar perfect kan uit distilleren. U weet, als zelf wetenschapper zijnde, heel weinig over hoe een lab werkt in een universiteit. Het is steeds een mix van super gesofisticeerde apparatuur en manuele trucjes. Als u dan toch beschaamd wil zijn, dan zijn er in het dagelijkse nieuws wel andere items waar een mens zich terecht over zou moeten schamen.
                EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                Comment


                • #9
                  Re: Vlaamse wetenschap ten top!

                  Ik denk inderdaad dat die vulkanologen heus wel weten waar ze mee bezig zijn.
                  Waarschijnlijk kunnen grotere contaminanten makkelijk weggezeefd worden, en kleinere contaminanten als zand, pollen etc. kunnen makkelijk microscopisch geïdentificeerd worden.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vlaamse wetenschap ten top!

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Die glas-deeltjes zien er uit als mislukte kruisbessen. Dat zijn geen pareltjes he maar met veel scherpe kantjes of uitsteeksels.
                    Ik wil de zaken niet omzeilen maar het gaat ook over het effect op lange termijn en dat juist speelt weer in het voordeel van de "positivo's".
                    Mensen zullen nu niet plots ziek worden maar binnen een aantal jaren.
                    Het fijn stof dat alle dieselmotoren de lucht in blazen, zal wellicht duizend maal schadelijker zijn. Verder zweven er in de lucht nog talrijke andere gevaarlijke stoffen uit de chemische en andere nijverheid, verbrandingsovens ... enz. Ik ben dus geen echte positivo, maar tegenover die vulkaanas zeker geen noemenswaardige negativo.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vlaamse wetenschap ten top!

                      Columbus/Ei
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vlaamse wetenschap ten top!

                        Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                        En wat is er dan verkeerd aan? Hoe moeten ze het dan volgens u doen? Als de wetenschappers vragen om in uw tuin de vlinders of de mussen te tellen , wat is er daar dan verkeerd aan? Of gaat uw voorkeur naar duizenden dure digitale toestelletjes in elke tuin misschien? Heeft u ,als zelf wetenschapper zijnde, al eens gezien hoe ze de neerslag meten? Of de dikte van sneeuwval? Als wetenschapper zijnde moet u toch weten dat men later het stof van de buurman zijn grasmachine daar perfect kan uit distilleren. U weet, als zelf wetenschapper zijnde, heel weinig over hoe een lab werkt in een universiteit. Het is steeds een mix van super gesofisticeerde apparatuur en manuele trucjes. Als u dan toch beschaamd wil zijn, dan zijn er in het dagelijkse nieuws wel andere items waar een mens zich terecht over zou moeten schamen.
                        Oei! Hier ben ik precies op lange tenen gaan staan...

                        Maar uiteraard is aan wetenschap doen altijd een mix van super apparatuur en manuele truucjes, maar nooit zo amateuristisch als hetgeen ik daarstraks zag. Tenminste in ons labo toch niet... maar ik zit dan ook in de gezondheidszorg, dat zal het verschil zijn

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vlaamse wetenschap ten top!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Oei! Hier ben ik precies op lange tenen gaan staan...

                          Maar uiteraard is aan wetenschap doen altijd een mix van super apparatuur en manuele truucjes, maar nooit zo amateuristisch als hetgeen ik daarstraks zag. Tenminste in ons labo toch niet... maar ik zit dan ook in de gezondheidszorg, dat zal het verschil zijn
                          Nee hoor. Niks lange tenen. Sans rancune. Maar zeg nu eens wat er verkeerd (lees beschamend) is aan de oproep van die wetenschappers aan de bevolking om te doen wat ze in het nieuws lieten zien? Ze kunnen toch moeilijk vragen dat iedereen een speciale ballon koopt om zo de contaminatie in de lucht te meten?
                          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vlaamse wetenschap ten top!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                            Ik schaam me, zelf wetenschapper zijnde, zéér diep! Is dat het niveau van onze onderzoekers van vandaag?
                            Het niveau van de wetenschappers is blijkbaar zo laag als dat van de media, als we maar een ander de grond kunnen in boren, zo moet ik toch afleiden uit je ongetwijfeld wetenschappelijk gefundeerde opmerking. Zelf ben ik geen wetenschapper, dus ik spreek me niet uit over de waarde, maar 'meten is weten' zei er nog iemand op de radio vanochtend, dat lijkt me als IT'er logisch, call me Spock.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vlaamse wetenschap ten top!

                              Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                              Nee hoor. Niks lange tenen. Sans rancune. Maar zeg nu eens wat er verkeerd (lees beschamend) is aan de oproep van die wetenschappers aan de bevolking om te doen wat ze in het nieuws lieten zien? Ze kunnen toch moeilijk vragen dat iedereen een speciale ballon koopt om zo de contaminatie in de lucht te meten?
                              Ach, ze staan daar met een mayonaise-emmer te klungelen... en inderdaad je kan niet iedereen vragen om een ballon te kopen... 't Is net daarom dat zij wetenschappers zijn en de rest van de bevolking niet. Laat dan emmerstof opvangen door heel Vlaanderen maar gebruik zelf dan een professionele ballon of zo. Ik ken er niets van (zoals ik al zei zit ik in een andere tak van de wetenschap), maar telkens wij in de media kwamen zorgden we wel dat we professioneel met ons nieuws voor de dag konden komen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Het niveau van de wetenschappers is blijkbaar zo laag als dat van de media, als we maar een ander de grond kunnen in boren, zo moet ik toch afleiden uit je ongetwijfeld wetenschappelijk gefundeerde opmerking. Zelf ben ik geen wetenschapper, dus ik spreek me niet uit over de waarde, maar 'meten is weten' zei er nog iemand op de radio vanochtend, dat lijkt me als IT'er logisch, call me Spock.
                              Inderdaad, meten is weten, gissen is missen! Dat staat ook bij ons hoog in't vaandel! Maar ik vraag me ten stelligste af wat de betrouwbaarheid en validiteit van hun emmermeting is...
                              Trouwens, iemand de grond in boren is in wetenschappelijke middens redelijk normaal. Ooit naar een congres geweest? Daar lopen er veel rond die elkaar met eigen kennis proberen de loef af te steken... (Edit) en dit liefst in een volle zaal.
                              Last edited by Galdie; 20 april 2010, 19:30.

                              Comment

                              Working...
                              X