Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Misschien een stomme opmerking of vraag.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Misschien een stomme opmerking of vraag.

    Hebben jullie dat ook ?

    Bv je denkt 'ik trek er eens op uit met de camera', je wil dierenfoto's maken in de natuur (dat is eens iets anders), je laadt je batterijen op, vult je rugzak met objektieven en je ziet natuurlijk geen enkel dier (weggejaagd door joggers of spelende kinderen).

    De dag erna rij je naar t werk, heb je natuurlijk geen camera bij, en landt er een reiger of fazant in de berm, 2 m van je auto !

    Of je ziet Herbert Flack of een buitenlandse celeb op de Meir.

    Da's misschien stom, maar eigenlijk zou je altijd een kleine compact bij moeten hebben.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Misschien een stomme opmerking of vraag.

    Je ziet altijd meer wild naast de snelweg dan in een natuurgebied
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Misschien een stomme opmerking of vraag.

      Hangt er van af welke strategie je gebruikt om te fotograferen. Veel mensen trekken er op uit zonder doel in hoofd en hopen dan op een "toevallig-interessant-onderwerp", en dan creëer je zo'n situaties natuurlijk. Anders is het als je doelgericht en voorbereid gaat fotograferen. Bijvoorbeeld, als je een bepaalde vlinder wil fotograferen dan loont het de moeite om er een en ander over te lezen (vliegtijd, waardplant, speciale gedragingen) en eventueel op voorhand ter "prospectie" de natuur in te trekken. Wanneer je dan uiteindelijk met al je gerief ter plaatse bent, heb je al veel minder kans om van een kale reis terug te keren.

      Niet elke situatie is even voorspelbaar, maar met een goeie voorbereiding verminder je de nood aan een "gelukkig toeval" toch al heel fel.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Misschien een stomme opmerking of vraag.

        Ik heb al mooie foto's van Galloways gemaakt, maar die zitten er altijd natuurlijk.

        Vuurwantsen zie je ook maar een paar weken per jaar (nu dus), dankzij tinternet heb ik dat dus ontdekt.

        Ik bedoel maar dat ik het rot vind, dat als ik bv langs de Ring of de Scheldelaan rij, je biddende valkjes ziet, maar je natuurlijk aan t rijden bent en niet tegelijkertijd kan fotograferen.

        Ik weet ondertussen al wel in welke zalen ik foto's mag nemen zonder accreditatie.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Misschien een stomme opmerking of vraag.

          Ik heb in mijn wagen ALTIJD een fototoestel bij, niet mijn Nikon D3 maar wel de Fuji HS10 ( vroeger nam ik altijd de Fuji S100FS mee ) Beide camera's zijn superzooms die echt wel héél goed presteren.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment

          Working...
          X