Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begijnhof Lier (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Begijnhof Lier (2)

    Ik geef deze het cijfertje (2) mee, omdat mijn vorig Steegje tot dezelfde reeks van foto's behoort, gemaakt op het Begijnhof van Lier tijdens een shoot van onze fotoclub. Ik post deze, terwijl ik aan mijn Mac worstel om de straatverlichting op mijn eerste foto wat af te zwakken, zonder daarbij de gehele belichting (die ik OK vind) teniet te doen. Suggesties (zoals die van Red Falcon) blijven welkom!
    Ook op deze foto merk je de zeer felle straatverlichting.
    EXIF: f/9; 30sec; ISO 200; 17mm
    Dank je voor alle commentaren!

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Begijnhof Lier (2)

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ik post deze, terwijl ik aan mijn Mac worstel om de straatverlichting op mijn eerste foto wat af te zwakken, zonder daarbij de gehele belichting (die ik OK vind) teniet te doen. Suggesties (zoals die van Red Falcon) blijven welkom!
    om selectief licht aan de passen gebruik ik heel graag viveza 2

    eenvoudig en krachtig
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Begijnhof Lier (2)

      Sfeer van de foto vind ik mooier dan de vorige, al stoort dat felle licht hier iets meer.
      Misschien omdat het niet van zo'n mooie lantaarn komt.

      Comment


      • #4
        Re: Begijnhof Lier (2)

        @Doudeke. Dank je voor de comments. De lantaarns zijn dezelfde; hier zie je uiteraard geen details.

        @Devid. Goeie suggestie! Zal eens zien of ik daarmee wat aankan. Ik moet zeggen dat dit een van de PS plugins is, die ik weinig of niet gebruik. Of gebruik je die misschien beter in Aperture of Lightroom?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Begijnhof Lier (2)

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          @Doudeke. Dank je voor de comments. De lantaarns zijn dezelfde; hier zie je uiteraard geen details.

          @Devid. Goeie suggestie! Zal eens zien of ik daarmee wat aankan. Ik moet zeggen dat dit een van de PS plugins is, die ik weinig of niet gebruik. Of gebruik je die misschien beter in Aperture of Lightroom?
          ik gebruik hem heel vaak in lightroom en cs3
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Begijnhof Lier (2)

            Wellicht kan je het volgende ook eens proberen?
            Als je hem in RAW gemaakt hebt, maar ik neem aan van wel.
            ALs ik een foto heb waarvan ik delen van de belichting wel goed vind en delen niet dan dupliceer ik mijn RAW bestand.
            Ik open ze allebei tegelijk in mijn RAW converter. Bij de ene foto focus ik me op wat ik goed vind en op de andere wat ik niet goed vind en verbeterd kan worden.
            Dan open ik ze allebei en sleep 1 van de bestanden in de andere, (met shift).
            Dan poets ik weg wat ik niet goed vind in de ene en laat het goede van de andere er doorheen komen.
            Het moet natuurlijk wel bij elkaar passen hé. Maar zo kan je soms net de stukken corrigeren waar je net niet blij mee bent en toch één goede plaat maken.

            Comment


            • #7
              Re: Begijnhof Lier (2)

              Dank voor deze tip, Brigitte. Het is mogelijk dat ik jou nog via PB contacteer.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Begijnhof Lier (2)

                is goed.

                Comment


                • #9
                  Re: Begijnhof Lier (2)

                  Mooie prent waar duidelijk sfeer in zit....goed gedaan.
                  "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Begijnhof Lier (2)

                    Ik vind het alvast een heel geslaagde foto met veel detail. Je ziet zelfs nog de sterren in de lucht
                    Ik doe het ook op de manier gelijk Brigitte.
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Begijnhof Lier (2)

                      Mooie compo, mooi scherp.
                      Veel detail.
                      Grtjs

                      Comment


                      • #12
                        Re: Begijnhof Lier (2)

                        Hele mooie nachtopname !
                        Mij stoort het niet dat de straatverlichting zo fel is : de rest van de foto toont alle details met een goede belichting
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Begijnhof Lier (2)

                          Ik gebruik ook steeds Nic software en Vivesa is daar het beste voorbeeld van.
                          kan het iedereen aanraden om zulke fotos wat meer te geven.Toch een zeer geslaagd resultaat hoor.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Begijnhof Lier (2)

                            Met Nikon Capture nx2 kun je met de kleursturingspunten ook selektief helderheid, contrast enz. regelen van zeer beperkte plaatsen in de foto.
                            Overigens een geslaagde opname.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Begijnhof Lier (2)

                              zeer mooi vastgelegd

                              Comment

                              Working...
                              X