Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lieveheersbeestjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lieveheersbeestjes

    Hey juppekes

    Hebben jullie nu ook de indruk dat er nu veel lieveheersbeestjes zitten in de tuin.

    Gisterenmorgen zaten er hier zelfs een vijftal op een afstand van 15cm.

    En na nog wat rondkijken vond ik er nog een groot aantal op dezelfde plant.
    Bootjes

  • #2
    Re: Lieveheersbeestjes

    Hey juppekes

    Is er nu niemand die dat ook al opgemerkt heeft

    Of is dat weer iets speciaals in mijn tuintje
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Lieveheersbeestjes

      Jij zit met lieveheersbeestjes, ik zit enkele kilometer verder met een massa aan vliegen

      Zondagmorgen kwam ik wakker en zag ik een 10 a 15 tal vliegen rondvliegen... Buiten op mn terras zaten er ook nog een stuk of 20...

      Verder kan ik je niet helpen, want ik heb geen tuin
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Lieveheersbeestjes

        Hier nog niet veel gezien.Heb ooit een parend koppeltje vastgelegd waarbij precies iemand zat te gluren.

        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Lieveheersbeestjes

          Lieveheersbeestjes heb ik nog niet veel gezien dit jaar, bij mij zit er een ganse bende vuurwantsen. Bij de eerste zonnestralen van dit jaar zaten er tientallen van die dingen op ons tuinhuisje... Ze waren wel fotogeniek moet ik zeggen
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: Lieveheersbeestjes

            Het zit hier ook vol.

            Comment


            • #7
              Re: Lieveheersbeestjes

              Ik heb ook één struik in mijn tuin waar het altijd vol zit van de lieveheersbeestjes. Ik noem hem nu de seksstruik, om begrijpenlijke redenen ...
              Het is een rode bessenstruik, maar op alle andere rode bessenstruiken zit er geen één. En het is elk jaar dezelfde struik waarop ze zitten. Tzijn rare beestjes!

              Comment


              • #8
                Re: Lieveheersbeestjes

                hoikes,

                vorig jaar is er melding geweest van uitzonderlijk veel van deze "nuttige" beestjes, waarvan akte!
                bij de grote lentepoets eventjes geleden, vonden we er tientallen overal in huis.
                even later bij de eerste warme dagen kwamen er weer tientallen levende exemplaren
                tevoorschijn. dus, ja, hier zijn er ook heel veel. ik heb er verschillende naar de tuin
                gebracht. op de rozen, in de serre....! ze komen als "bio-bladluizen-bestrijders" heel
                goed van pas.


                (vorige week nog wakker geworden met 2 exemplaren op het hoofdkussen...!)

                mvg,

                steyn
                ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

                www.festeyn.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lieveheersbeestjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door limbekka Bekijk bericht
                  hoikes,

                  vorig jaar is er melding geweest van uitzonderlijk veel van deze "nuttige" beestjes, waarvan akte!
                  bij de grote lentepoets eventjes geleden, vonden we er tientallen overal in huis.
                  even later bij de eerste warme dagen kwamen er weer tientallen levende exemplaren
                  tevoorschijn. dus, ja, hier zijn er ook heel veel. ik heb er verschillende naar de tuin
                  gebracht. op de rozen, in de serre....! ze komen als "bio-bladluizen-bestrijders" heel
                  goed van pas.


                  (vorige week nog wakker geworden met 2 exemplaren op het hoofdkussen...!)

                  mvg,

                  steyn
                  Spijtig dat deze ingevoerde exotische soort, namelijk het Veelkleurig aziatisch lieveheersbeestje, onze uit +30 soorten lieveheersbeestjes volledig verdringt. Zo zie je maar dat ook met biologische bestrijding er veel onherstelbare kan worden aangericht.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    *********

                    *********
                    Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 09:27. Reden: ************

                    Comment

                    Working...
                    X