Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steegje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steegje

    Vorige week op pad geweest met de fotoclub. Ditmaal was de bestemming het Begijnhof van Lier.
    Hier een typisch steegje. Dank je voor alle commentaren.



    EXIF: f/9; 6 sec; ISO 200; 40mm
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Steegje

    mooi maar, had je niet een iets minder wattage lamp erin kunnen draaien.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Steegje

      Dank je, Bouk. Ik zal er volgende week misschien nog posten. Het grootste probleem op dat begijnhof zijn inderdaad die "verstralers" () ipv stemmige lichtjes. Je kunt er makkelijk je krant bij lezen!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Steegje

        Inderdaad jammer van die sterke lichtbron en ondanks toch heel mooi belichte foto hoor.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Steegje

          Knappe sfeervolle foto.
          Het lantaarnlicht iets minderen en top voor mij.
          Bedankt vor je comment op mijn werk.
          Gils

          Comment


          • #6
            Re: Steegje

            Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
            Knappe sfeervolle foto.
            Het lantaarnlicht iets minderen en top voor mij.
            Bedankt vor je comment op mijn werk.
            Gils
            Dank je voor JOUW commentaar.
            Denk je dat dit felle licht softwarematig te corrigeren valt?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Steegje

              Je kunt eens proberen met het licht te selecteren met de lasso en de helderheid iets te milderen. Niet teveel zoniet ga je een zwarte vlek zien rond de lantaarn en dat is niet de bedoeling.
              Dan doe je een algemene vermindering van de helderheid van de foto anders zouden de hevel en de straat te fel belicht zijn.
              Als laatste selecteer je terug de lantaarn en leg er een fotofilter over.
              Ook hier voorzichtig zijn zodat je geen vlek in de foto ziet.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Steegje

                In het donker is zelfs het kleinste lichtje een zon. Dat vind ik nu net zo mooi

                Comment

                Working...
                X