Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows7: probleem met geluid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windows7: probleem met geluid

    Sinds ik Windows7 heb geïnstalleerd, kan ik het geluid op mijn laptop niet meer vertrouwen.
    Om de omgeving niet te storen zet ik altijd handmatig het geluid af tijdens het opstarten (op dat moment brandt er dan boven mijn klavier een verklikkerlichtje (speakertje met een verbodsteken) doorheen.
    Terwijl het opstarten verdergaat, dooft dat lichtje steeds vanzelf, waarna ik er opnieuw op druk zodat de klank weer uit staat.
    Wanneer vervolgens het welkomscherm verschijnt hoor ik een klik door de speakers (te vergelijken met een vals contact bij een ouderwetse geluidsinstallatie die je aanzet) en vervolgens staat de klank weer vanzelf aan!
    Tijdens het werken met mijn laptop komt het ook voortdurend voor dat de klank onbetrouwbaar is.
    In de taakbalk staat ook zo'n speakertje met, al of niet een verbodsteken doorheen.
    Soms staat daar de klank dus zogezegd af, terwijl ik effectief geluid heb op mijn laptop, soms staat de klank daar zogezegd aan, terwijl ik geen geluid heb??

    een algemene regel heb ik nog niet ontdekt in het hele verhaal...

    wie heeft dit ook en heeft de oplossing gevonden?

    Dré
    Last edited by dréten; 18 april 2010, 08:44.

  • #2
    Re: windows7: probleem met geluid

    ik had 'n gelijkaardig probleem, maar...
    win7 draait wel op mijn Imac.
    in het begin had ik geen geluid en toch stond er geen verbodsteken in mijn taakbalk.
    als ik dan hierop klikte gaf die aan "er is 'n probleem met de audio drivers...wilt u dit oplossen ?...blabla etc"
    daarna moest ik soms tot 3 X die handeling doen tot windows update de soundkaart herkende en de drivers opnieuw installeerde.
    daarna geen problemen zolang ik met OS W7 werkte, tot dat weer opnieuw opstarte ?

    ondertussen zijn er wel wat updates geweest, waaronder eentje voor mijn soundkaart.
    nu staat er (na opstarten) steeds 'n verbodsteken in mijn taakbalk, maar als ik op F11/F12 druk heb ik onmiddelijk geluid. (voor 'n mac is F10>mute, F11>stiller, F12>luider)
    maw: ik hoef tenminste die drivers niet telkens opnieuw te instaleren.

    kan dus ook aan de updates van je soundkaart liggen.

    Comment


    • #3
      Re: windows7: probleem met geluid

      Het lijkt mij dat je twee manieren hebt om de klank te regelen.
      Ik zou één van de twee volledig uitschakelen, de ene zal waarschijnlijk softwarematig zijn, de andere hardwarematig?
      Als je het geluid harware matig uitschakeld (geluidskaart) maar je verhoogt het geluid softwarematig (bv. mediaplayer) wordt het geluid weer ingeschakeld.
      Allez, dat denk ik toch.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment

      Working...
      X