Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

open

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • open

    Er stond welgeteld één raam open in een immens grote glazen gevel van een building in Lille.



  • #2
    Re: open

    Zoals we van je gewend zijn, weer een schitterende opname.

    Groetjes,
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

    Comment


    • #3
      Re: open

      gewoon mooi....

      groetjes
      hilde
      groetjes
      hilde

      Comment


      • #4
        Re: open

        Goed opgemerkt.
        Schitterend vastgelegd.
        Grtjs

        Comment


        • #5
          Re: open

          Intrigerend stukje architectuurfotografie. Wat gebeurt er achter dit ene venster? Waarom
          is er maar één open? Ik vraag me dit echt af.
          Maar de belangrijkste vraag is misschien nog wel: waarom is er altijd iets moois, fraais,
          verrassends te zien als Gils met zijn camera onderweg is?

          Comment


          • #6
            Re: open

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            ...
            Maar de belangrijkste vraag is misschien nog wel: waarom is er altijd iets moois, fraais,
            verrassends te zien als Gils met zijn camera onderweg is?
            Belangrijker dan Gil zijn camera zijn Gil zijn ogen! Het oog van de meester. Meesterlijke foto!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: open

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Belangrijker dan Gil zijn camera zijn Gil zijn ogen! Het oog van de meester. Meesterlijke foto!
              Dat is nu eens precies wat ik bedoelde, LesC. Maar of het aan zijn ogen ligt? Daar hebben
              we allemaal een koppel van, die toch min of meer hetzelfde zien. Daarom denk ik dat het
              te maken heeft met gevoel. Het gevoel. Ach, zo veel maakt het ook niet, zolang we het er
              maar over eens zijn dat Gils op een hoog niveau acteert.

              Comment


              • #8
                Re: open

                Een niveau waar ik althans alleen maar van kan dromen!
                "Ogen" is natuurlijk meer dan die twee bollen in ons voorhoofd; ik merk ook bij ons in de club dat de beste fotografen diegenen zijn die zien wat een gewone sterveling als ik niet ziet. In hun gedachten hebben zij compo, belichting en alles al gemaakt vooraleer zij het knopje indrukken.
                Ik begin eer met technische zaken als afstand tot het onderwerp, brandpunt (welke lens voor dit onderwerp?), diafragma, sluitersnelheid, en dergelijke.
                Weet je dat er bij ons schitterende fotografen zijn die (a) in automaat werken; (b) maar amper weten wat je bedoelt met zaken als "EXIF"...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: open

                  We worden weer in de watten gelegd door Gil.
                  Schitterende waarneming en met veel gevoel vereeuwigd. Top
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: open

                    Schitteren mooi gil!

                    groetjes

                    moniq
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment


                    • #11
                      Re: open

                      Eerst en vooral had hij de ogen....
                      Daarenboven nog eens fantastisch in beeld gebracht!
                      Groeten,
                      Fabrice,
                      Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                      Comment


                      • #12
                        Re: open

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Een niveau waar ik althans alleen maar van kan dromen!
                        "Ogen" is natuurlijk meer dan die twee bollen in ons voorhoofd; ik merk ook bij ons in de club dat de beste fotografen diegenen zijn die zien wat een gewone sterveling als ik niet ziet. In hun gedachten hebben zij compo, belichting en alles al gemaakt vooraleer zij het knopje indrukken.
                        Ik begin eer met technische zaken als afstand tot het onderwerp, brandpunt (welke lens voor dit onderwerp?), diafragma, sluitersnelheid, en dergelijke.
                        Weet je dat er bij ons schitterende fotografen zijn die (a) in automaat werken; (b) maar amper weten wat je bedoelt met zaken als "EXIF"...
                        Of ik een goede fotograaf ben dat laat ik in het midden en daar heb ik ook een ander idee over.
                        Goed zijn zij die anderen weten te boeien, te raken, te verrijken, te amuseren...
                        en toch ook weet hebben van technische zaken... over de fotografie en andere dingen.
                        Ik kan mateloos genieten van mooie beelden en foto's van anderen en hun bewonderen voor hun kennis en kunde...
                        Dingen die ik zelf niet beheers of aanvoel. Onder andere portret is één van die aartsmoeilijke dingen waar ik bijzondere waardering voor bezit. Maar ook nog andere zaken in de fotografie.
                        Ik heb wel een gave gekregen om zaken, voorwerpen, licht FOTOGRAFISCH te LEZEN en op te merken.
                        Zaken waarvan ik weet dat het mooi zou kunnen zijn. Lukt niet altijd hoor.
                        Op dit vlak sla je de spijker op de kop met je commentaar. Zo voel ik het ook aan.
                        In elk geval zijn jullie allemaal bedankt voor die lovende commentaren.
                        Er zijn wel heel veel fotografen hier die zeer mooie werken maken en presenteren...
                        Ik werk met zeer veel gevoel, maar mijn technische bagage is nog niet sterk genoeg... Dus.
                        Nog werk aan de winkel...

                        In elk geval hartstikke bedankt allemaal.

                        Ik hoop jullie allemaal in alle bescheidenheid nog wat moois te laten zien.
                        Groet.
                        Gils

                        Comment


                        • #13
                          Re: open

                          't is allemaal al gezegd dus ik houd het simpel:.
                          Ook je eigen uitleg mag er zijn. Getuigt van "liefde voor het vak".

                          Groeten, Bert
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: open

                            Ja hoor! Wederom een eenvoudig en sterk beeld!
                            Mooi!!
                            “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                            Scott Adams

                            Comment


                            • #15
                              Re: open

                              Alles is al gezegd, zelfs nog iets meer. Je moet het maar zien, en hij doet dat (zo zijn er nog hoor...)
                              grt.hogteneer
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X