Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zicht vanop Burnaby Mountain bij Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zicht vanop Burnaby Mountain bij Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Ik heb vorige week nog eens wat tijd gehad om erop uit te gaan, het was zonnig en bewolkt tegelijkertijd wat wel voor wat mooie foto's kan zorgen in de juiste omstandigheden. Ik ben naar Burnaby Mountain gereden, wat zo'n 10-15 minuten rijden is van mijn thuis. De bergen zaten een beetje achter de wolken en hadden pas nog wat verse sneeuw gekregen.

    Ik vond het mooi hoe het licht viel op de voorgrond en hoe het wat donker was op de achtergrond. Je kan hier op de voorgrond de Burrard Inlet zien, een inham van de Stille/Grote Oceaan alsook Indian Arm (een 20km lange fjord) op de achtergrond.

    Hopelijk valt deze foto ook een beetje in de smaak! Alvast bedankt voor het kijken!

    Groetjes uit een zonnig (met 20 graden) Canada,
    Ann








    Wat informatie over Burnaby Mountain voor diegene die geinteresseerd zijn: Burnaby Mountain is een beboste heuvel van een 370m hoog waar je kan genieten van zichten over het centrum van Vancouver, de bergen, de oceaan en de inhammen. Deze plaats is een 10 minuten rijden van mijn thuis en een 15-20 minuten van downtown Vancouver, Canada. Van hier boven heb je ook mooie zichten over Indian Arm. Indian Arm is een steile gletsjer fjord die parallel gelegen is met Vancouver en gevormd was tijdens de ijstijd. Indian Arm is ongeveer 20km lang en de steile berghellingen zijn zo onoverschrijdbaar dat er geen ontwikkelingen zijn, ondanks de nabijheid van Vancouver wat een grote stad is. Vandaar dat je hier nog een heel stuk pure natuur kan terug vinden.

    Burnaby Mountain is een populaire plaats voor locals en toeristen dankzij de prachtige zichten over de bergen, de oceean en de stad. Je kan hier wandelen, picnikken enzovoort. Het Centennial Pavilion met de prachtige Rozen Tuin, het dichtbij zijnde Horizons Restaurant en twee schitterende Indiaanse totem palen zijn een herinnering aan de trotse inheemse erfenis en geschiedenis van de gemeenschap. Torenhoog over de verre stad zijn de lange houten beeldhouwwerken van Kamui Mintara (Speelplaats van de Goden). Deze indrukwekkende beeldhouwwerken herdenken de goede daden tussen Burnaby en zijn zusterstad, Kushiro in Japan.
    Last edited by Ann75; 16 april 2010, 20:19.

  • #2
    Re: Zicht vanop Burnaby Mountain bij Vancouver, Canada

    Wat een diepte, prachtige kleuren op de voorgrond. Misschien de schaduw rechtsonder een beetje een ambetante aandachtstrekker.
    Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Zicht vanop Burnaby Mountain bij Vancouver, Canada

      beetje en mindere Ann.
      de berg zit links en rechts wat te krap in/tegen het kader.
      diepte zit er wel in.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Zicht vanop Burnaby Mountain bij Vancouver, Canada

        Ik kan maar 1 ding zeggen..zeer veel diepte en mooie compo.
        Ik vind het allen jammer van die schaduw rechts....

        Ik heb deze wat proberen naar voor terug te krijgen en wat meer diepte gecreerd in je fotos door wat meer tonal contrast te gebruiken...




        Als ik hem moet weg halen roep je maar ok?
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment

        Working...
        X