Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rome

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rome

    Vanaf 30 april ben ik een week in Rome te vinden, lekker met vakantie.
    Als er hier mensen zijn die ervaringen hebben met rome in het algemeen, zijn alle tips zijn welkom, van openbaar vervoer tot bezienswaardigheden tot fotografie, ik ben een en al oor
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Rome

    Gebruik zeker het openbaar vervoer. Een schitterende metro, alhoewel verouderd materiaal, uitstekende bussen ...
    Er bestaat zoiets als een dagkaart ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Rome

      Vergeet je fototoestel niet
      Veel plezier ...

      greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Rome

        Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
        Vergeet je fototoestel niet
        Veel plezier ...

        greetz
        Cheeta
        Oeps, die zou ik zomaar vergeten
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: Rome

          Als je goed wilt eten: La Scala in Trastevere

          Ik heb quasi 5 maanden in Rome gewerkt en dat was op den duur de vaste locatie om te gaan eten. Zeer goed en toch nog vrij betaalbaar.
          Op Campo de Fiori zijn ook een aantal goede locaties. Op het plein van het Pantheon en op de Piazza Navona ga je best niet eten: zeer duur, zeker voor toeristen.

          En verder is Rome natuurlijk 1 groot museum

          Comment


          • #6
            Re: Rome

            Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
            Als je goed wilt eten: La Scala in Trastevere

            Ik heb quasi 5 maanden in Rome gewerkt en dat was op den duur de vaste locatie om te gaan eten. Zeer goed en toch nog vrij betaalbaar.
            Op Campo de Fiori zijn ook een aantal goede locaties. Op het plein van het Pantheon en op de Piazza Navona ga je best niet eten: zeer duur, zeker voor toeristen.

            En verder is Rome natuurlijk 1 groot museum
            goeie tips, ik ga proberen dat restaurant te bezoeken.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #7
              Re: Rome

              Het Vaticaan niet vergeten en het St.Pietersplein en de kathedraal. En 's avonds de Spaanse trappen. Heel veel te doen daar. En koop een week ticket voor het openbaar vervoer. Want er is veel te zien in Rome.
              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

              Comment


              • #8
                Re: Rome

                Zorg dat er geen zakmes in je rugzak zit als je 't vaticaan wil bezoeken
                Was bij mij wel het geval en zo hadden we een goed excuus om niet binnen te gaan .

                Als je een dagje weg wil van al de steenbrokken en musea moet je op een weekdag eens de zoo bezoeken, lekker ontspannend en rustig. Te vinden in't park borghese.

                Een stadsgids (boekje) is geen overbodige luxe, zo weet je waar je voorstaat (wij hadden "100% Rome").
                Aan het colloseum word je door diverse knappe? dames aangesproken om met hun gids een rondleiding te volgen, kost een pak meer maar je krijgt wel uitleg (incl forum romanum) en mag zo voorbij de laaaaaaaange wachtrij en je mag dan wél foto's nemen van de verklede romeinen, aan jou de keuze ;-).
                Ik denk dat je door vooraf in te schrijven ook die rij kan ontwijken, er is hier al ergens een topic over Rome van net voordat ik vertrok met goeie tips in.

                Vermijd ALLE verkoopkraampjes die er uit zien als deze: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._5440410_n.jpg
                Zeker in't park borghese is er geen alternatief voor drank of eten, zorg dus dat je zelf iets mee hebt als je daar op stap gaat.
                Een flesje water kan je overal in de stad bijvullen, maar ook hier is't in park borghese iets minder wijd verspreid.

                Dit is wat ik 't snelste kan bedenken zo.

                Comment


                • #9
                  Re: Rome

                  Als je het Colloseum wil bezoeken, kan je in het Forum Romanum (ongeveer centraal bij de 'grot') ook ticketten daarvoor kopen en daar staat geen kat aan te schuiven en met die ticketten moet je ook geen rijtje schuiven in het Colosseum en je betaald dus geen speciale gunst of gids.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rome

                    als je het vaticaan in wilt (en dan vooral het museum), kan je best erg vroeg gaan. wij gingen met school een half uur voor het opengaan aanschuiven en stonden relatief kort bij de ingang, maar tegen openingstijd sta je enkele 100en meters in blakke zon of gietende regen aan te schuiven.
                    st pieter ingaan tot in de toren is zeker de moeite. Probeer om een statief of monopod en afstandbediening mee te nemen. de omheinig binnen in de koepel is nogal hoog (2 meter en iets) om te voorkomen dat je springt. en met vrij klein gaas. toestel er met een groothoek bovenuitsteken en met de afstandsbediening of zelfsontspanner werken.
                    op het dak zelf is het trouwens ook de moeite (een heus terras waar het niet eens opvalt dat je op het dak van een hoog gebouw zit, maar eerder op een pleintje van een hoger gelegen deel van de stad.
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rome

                      Metro: opletten voor de gauwdieven. Ze zijn zeer snel. En op een overvol metrostel kan je soms nauwelijks bewegen. Draag zeker geen heuptasje. Dat ledigt men zonder dat je het merkt! (In onze groep van een twintigtal personen hadden twee personen "prijs" tijdens onze eerste metrorit. En we waren op voorhand uitvoering gewaarschuwd door de gids.) Ook opletten voor kinderen (6 - 12 jaar) van het zigeunertype!!!

                      Vaticaans musea: Zeker de moeite. Wij hadden de pech om bijna 2,5h te mogen aanschuiven bij +35° in de volle zon. Zorg dus best voor enige bescherming. (Hoedje, paraplu)
                      St Pieters: Statieven blijven achter bij de metaaldetector/xray scanner. Geen shorts voor heren, noch voor dames. Hierop werd streng toegezien. (Meisjes met een topje dat de hele buikstreek bloot hield tot net onder de buste mochten dan weer wel binnen?)
                      (Short of vakantiekledij is trouwens "not-done in gans Rome. Een romein loopt meestal gekleed alsof elke dag een feestdag is.)


                      Voor de rest: geniet van de omgeving, en laat je onderdompelen in de romeinse sfeer.

                      Onze trip
                      Last edited by Walt; 19 april 2010, 10:43.
                      https://waltertalboom.be-
                      Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rome

                        Fijne reacties mensen, ga vooral door zo.
                        Ik lees het allemaal en print het zelfs uit, ik zal er nog veel aan hebben.

                        @Walt: mooie fotos
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rome

                          Neem vooral eens een vlieger.

                          Prettige reis!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rome

                            Als je voor de Trevi fontein staat kan je in de straat naar rechts, op 50 meter is er ook een goed restaurant, je herkent het aan de muren vol wijnflessen.
                            Vaticaan na het bezoek aan de koepel kom je op een soort dakterras, zeker een koffie gaan drinken, zeer sympathieke Siciliaan.
                            Vergeet niet dat zowat alles dicht is onder de middag (de scala santa en veel kerken) zelfs al zegt de gids (wij hadden een Capitool mee) anders.
                            Voor de rest besef ik net dat ik dringend terug moet, er ligt nog geld van mij in de Trevi fontein.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rome

                              Rome, een reisgids van Capitool Reisgidsen is een zeer handig boekje. Te koop bij alle boekhandels en zeker bij de Standaard boekhandel.isbn 978-90-410-3394-9
                              Zijn geld zeker waard.

                              http://www.cosmox.be/boeken/rome-cat...-9789018019853
                              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                              Comment

                              Working...
                              X