Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lomography

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lomography

    Heb ik er overheen gekeken ? Hier nog geen foto's gevonden gemaakt met dat supergoedkoop en -eenvoudig cameraatje. Ondanks zijn gebreken (plastic lensje, bv) of juist door al zijn mankementen soms geweldige foto's.

  • #2
    Re: Lomography

    Een Lomo is nog een analoge camera (met film)
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Lomography

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Een Lomo is nog een analoge camera (met film)
      Film kan gescand worden en dat zal de liefhebbers van dat genre niet tegenhouden.

      Als je hier eens een beetje zoekt kom je ze wel eens tegen hoor, de ene al wat beter dan de andere. Maar het is zeker zo dat het merendeel van de gebruikers hier vooral oog heeft naar de high tech plaatjes met een indrukwekkende exif en dat verklaart waarom die lomo's hier niet zo talrijk aanwezig zijn.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: Lomography

        Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
        Maar het is zeker zo dat het merendeel van de gebruikers hier vooral oog heeft naar de high tech plaatjes met een indrukwekkende exif en dat verklaart waarom die lomo's hier niet zo talrijk aanwezig zijn.
        wel, ik wou net hetzelfde zeggen.
        BD is vooral een technisch forum.
        creativiteit zoals bij het gebruik van lomo's wordt wat stiefmoederlijk behandeld.
        maar er zijn inderdaad al wel zo'n foto's verschenen op BD.

        Comment


        • #5
          Re: Lomography

          Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
          Film kan gescand worden en dat zal de liefhebbers van dat genre niet tegenhouden.

          Als je hier eens een beetje zoekt kom je ze wel eens tegen hoor, de ene al wat beter dan de andere. Maar het is zeker zo dat het merendeel van de gebruikers hier vooral oog heeft naar de high tech plaatjes met een indrukwekkende exif en dat verklaart waarom die lomo's hier niet zo talrijk aanwezig zijn.
          Jammer, want ik heb héél mooie "lomo's" gezien, oa op Fotokina in Keulen, de laatste keer. Wat dergelijke foto's "missen" aan technische perfectie compenseren ze door hun héél directe en pretentieloze aanpak. Als iemand hier een foto post gaat het altijd over de horizon die scheef staat, "uitgebrand" si, te dit-te dat. Ik weet niet hoe een beginner hier een foto durft te posten. Het lijkt wel of alleen technisch perfecte foto's recht van bestaan hebben.
          We zouden eens een onderzoek moeten doen en aan alle vrouwen in een winkelstraat vragen of we de foto's mogen zien die ze in hun portefeuille bewaren. Ik hoef maar naar mezelf te rade gaan : hier hangt een mini-foto aan de muur, gesneden uit een grotere foto. Zwart/wit (uiteraard) en misschien (ik meet het toch even na) 2,5 x 9 cm. Die foto is nu precies 30 jaar oud. Ik heb die ongeveer 20 jaar in mijn portefeuille bewaard maar omdat ik die 2x verloren ben (en ze gelukkig ook 2x terugkreeg met foto en geld & al) werd ik bang om die foto te verliezen en ik heb hem met een duimspijker boven mijn bureau gehangen. Een "goeie" foto ? Ab-so-luut niet maar een foto met - voor mij - een enorme emotionele waarde.

          Comment


          • #6
            Re: Lomography

            @oracle:
            Jammer, jazeker. Want een foto is zoveel meer dan een perfect geordende reeks pixels.

            Het feit dat je zelf belang hecht aan de waarde van een foto is hier het grootste bewijs van, iedereen zal dit wel hebben met een bepaald beeld.
            Voor mij, maar dat is persoonlijk, maakt de manier van opname en de fotografische regeltjes eigenlijk niet veel uit, als het beeld maar sterk is. Maar als het beeld niet sterk is dan ga je zoeken naar de technische zaken, de beweegreden dat die foto gemaakt en op het forum geplaatst is ed.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: Lomography

              Lomo: love it or hate it.
              Sommigen kunnen met die speeltjes superplaten schieten, mocht er een digitale versie bestaan, dan kocht ik er eentje !

              Laat je niet van de wijs brengen door al dat geleuter over dure lenzen, wees maar gerust dat je met het eevoudigste kitlensje (mits een beetje kennis) plaatjes kunt schieten die in kwaliteit niet te overtreffen zijn.

              I rest my case.
              A picture a day, keeps the doctor away.

              Comment


              • #8
                Re: Lomography

                Elk genre heeft z'n publiek hé. Ik krijg het ervan als iemand laatdunkend spreekt over een bepaalde soort foto's omdat ze toevallig met duurder materiaal gemaakt worden.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment

                Working...
                X