Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie zonsondergang vandaag.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mooie zonsondergang vandaag.

    Hallo,
    Volgens de Standaard zouden we vandaag omwille van de vulkaanuitbarsting wel eens een mooie zonsondergang kunnen krijgen. Hieronder een citaat uit het artikel van de Standaard.
    Rode zonsondergang

    Een dergelijk natuurfenomeen heeft ook een mooie kant: als de factoren goed zitten, krijgen we vanavond een bijzondere zonsondergang te zien. De aspluim bevindt zich volledig in de troposfeer, lager dan 10 km. De stofdeeltjes absorberen de straling van de zon, waardoor de intensiteit van het zonlicht en ook van de UV-straling tijdelijk verminderd zullen zijn. Dit kan kleureffecten opleveren bij zowel de zonsondergang als zonsopgang, die sterker zijn als de hoeveelheid as in de atmosfeer groter is. De zon en de lucht zouden roder kleuren.

    Of we in België getuige zullen zijn van dit spektakel hangt van meerdere factoren af. Volgens de berekeningen van het KMI en volgens de VMM zou de aspluim ons land nog niet vanavond maar wel morgenochtend bereiken. De VMM zegt er wel bij dat een kleine wolk met de eerste stofresten toch al vandaag ons luchtruim kan betreden. Eurocontrol, dat instaat voor het Europees luchtruim, schat dat de grote wolk hier wel nog vandaag zal toekomen, en nog wel voor het donker wordt.

    Als de wolk er vanavond is, dan zullen we het fellere avondrood waarschijnlijk te zien krijgen, want het ziet ernaar uit dat het helder blijft vanavond, aldus het KMI. Morgenvroeg zou het wel bewolkt zijn, waardoor we een eventuele bijzondere zonsopgang missen.
    Mogelijkheden?
    Groeten,

  • #2
    Re: Mooie zonsondergang vandaag.

    allemaal gebakken lucht volgens mij.
    ik heb niks speciaals gezien.

    Comment


    • #3
      Re: Mooie zonsondergang vandaag.

      Inderdaad.
      Gisteren was hij vele mooier eigelijk.
      Maar het kon zijn dat de wolk pas morgenochtend hier zou zijn.
      Dus hopelijk morgenochtend of avond wat meer spektakel

      Comment


      • #4
        Re: Mooie zonsondergang vandaag.

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        allemaal gebakken lucht volgens mij.
        ik heb niks speciaals gezien.
        genoten gisteravond het was prachtig.
        vandaag zal ik wat opnamen plaatsen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment

        Working...
        X