Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingsvermindering alarminstallatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belastingsvermindering alarminstallatie

    Ik heb pas een alarminstallatie laten installeren en om recht te hebben op belastingsvermindering moet ik de installatie elk jaar een onderhoudsbeurt laten geven. Komen die van de belastingen er achter als ik dat niet doe en kunnen ze mij beboeten of de vermindering terug eisen?
    Beetje onzin vind ik dat van die onderhoudsbeurt, het werkt of het werkt niet! En als er een storing is dan krijg ik wel een foutmelding.

    Bedankt,

    Wim

  • #2
    Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

    Bewijs van controle heb je ook nodig voor de verzekering, ik heb in elk geval een serieuze korting op mijn brandverzekering (die ook diefstal omvat) omdat ik een alarmsysteem heb met meldkamer en brand detectie.

    Ik meen ook gehoord te hebben dat als de buren een klacht indienen voor 'vals alarm' of als de politie drie keer moet 'uitrukken' voor een vals alarm je een boete kan krijgen als je alarm niet jaarlijks nagekeken is.

    Ik wordt elk jaar door Chubb gebeld om een afspraak te maken ... let wel, zo'n controle is niet gratis hé

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

      Brand en diefstalverzekering geeft mij ook een korting, gemiddeld geven verzekeringen minstens 10% korting als je een alarm hebt dat geïnstalleerd (of gecontrolleerd) werd door een erkende installateur. Daarvoor heb je het attest nodig dat je krijgt bij de ingebruikname. Geen enkele verzekering heb ik ooit nadien weten vragen naar het jaarlijks onderhoud ervan. Ook een aansluiting op een meldkamer is normaal geen vereiste, tenzei je een bedrijf hebt, zelfstandige bent of extreem waardevolle stukken wil laten verzekeren kunnen ze al wat meer eisen.
      De buren kunnen altijd klacht indienen, dat je alarm nu gekeurd is of niet ... lawaai is lawaai en vals alarm is vals alarm. Het enige verschil is dat indien je alarm niet onderhouden wordt door een erkende installateur je een boete riskeert bij vals alarm ... en dan enkel als je een buitensirene hebt.
      Onderhoud is niet verplicht als je geen buitensirene hebt.
      Met buitensirene is plaatsingsattest van erkende installateur verplicht alsook een onderhoudscontract met jaarlijks nazicht. Normaal moet dan ook om de drie jaar de batterij vervangen worden. Een onderhoudscontract kost gemiddeld tussen de 100 en 150€ per jaar (kan ook meer zijn).
      Als je een alarm hebt met buitensirene moet je dit alarm ook registreren via de website van de politie.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

        Jullie zitten er allemaal serieus naast. Elk meldingssysteem, dat geluid voortbrengt en wat hoorbaar is tot op de openbare weg, is een alarmsysteem.
        Nog meer de gemeenschappelijke delen van een appartementsgebouw wordt ook beschouwd als openbaar.

        Wat het jaarlijks onderhoud betreft: elk alarmsysteem hoe klein, MOET jaarlijks onderhouden worden en heeft niets te maken met verzekering of wat ook.
        Wanneer jij bij het afsluiten van een brandpolis, inclusief inbraak, een melding of aangifte hebt gedaan, waarbij de meeste verzekeringen korting wordt toegestaan. Afhankelijk van de waarde het verzekerd risico, zal de verzekeringsmaatschappij zelf in INCERT attest vragen. Dan moet de installatie zelf voldoen aan bepaalde regels volgends niveau of klasse, gaande van 1 tot en met 4. Hoe hoger de graad en strenge de regels worden.

        En als gebruiker van een alarmsysteem vergeet NOOIT de kleine lettertjes van je verzekeringspolis of van de wet van 10 april 1990, de zogenoemde wet Tobback, te lezen. Elk verzekering zegt, vanaf het moment u een polis heeft met vermelding van een alarmsysteem bent u steeds verplicht de wetgeving te volgen. Met een INCERT attest gelden tevens de regels van de maatschappij of INCERT als bijkomend op de wetgeving.
        Is er een inbraak of een brand en de verzekering kan aantonen, o.a. volgens het logboek van het alarmsysteem, dat uw beveiliging niet aanstond, trekt u geen cent en zal je opdraaien van alle onkosten. Zelfs meer, ze kunnen zelfs met terugwerkende kracht om de voordelen terug te vorderen met een schadevergoeding.
        De boetes van de politie en hun gevolg zijn niet min. Bijvoorbeeld in Antwerpen, wanneer de politie wordt opgeroepen voor een vals alarm (het 1ste of het 5de), een boete betaald u voor de geleverd prestaties en interventie u van de politie zijn niet goedkoop, de politie maakt van elk vals alarm een PV op, dat proces-verbaal wordt doorgestuurd naar Procureur des Konings (pakket), zijn sturen dit onvoorwaardelijk door naar FOD binnenlandse zaken en u ontvangt een retributie boete van € 500,00 sinds nieuw KB van 27/12/2012. Voorheen was deze € 375,00.
        Als dat nog allemaal niet genoeg is en de politie heeft de brandweer gevraagd om de buitensirene te komen uitschakelen, volgt hier ook nog onkostennota van de vergoedingen en verplaatsingen.
        De totale som van alle boetes en onkostennota’s is hier opgelopen tot 1.028,16 Euro’s
        Maak jij vooral geen illusies, en zeker de mensen die denken dat de wet niet voor hen bestemd is, lopen altijd tegen te lamp. Rij je 30 keer per jaar door het rode licht, je zal wel een prijs hebben, en misschien kan je het niet meer navertellen !.

        En vooral aan diegene die het altijd beter weten, zoals o.a. ik citeer: “Beetje onzin vind ik dat van die onderhoudsbeurt, het werkt of het werkt niet! En als er een storing is dan krijg ik wel een foutmelding.” Wie gaat bepalen dat jouw alarmsysteem perfect werkt, jij als leek ? En het zijn diegene die achteraf het hardst roepen, wanneer er is niet werkt of defect is, hoe kan dat nu. Hoe weet je dat je rookmelder nog perfect werkt, door één op het knopje te drukken op een jaar, dat is een simulatie van een gedeelte van de elektronica van de rookdetector. Of enkel de batterij vervangen, wanneer de rookmelder piekt. U ZAL NIET WAKKER worden bij een brand, de mijne rookmelders worden jaarlijks professioneel getest, waar ik staat kan opgaan.

        Een auto, fiets of uw huis laat je toch ook onderhouden en dat is geen overbodige luxe. Of laat je de verstopte toilet voor wat ze is.

        Toen ik 30 of 40 was, dacht ik ook geregeld anders en was dat je juiste ? Meestal kwam ik bedrogen uit en koste mij het nog meer.
        Een preventief onderhouden installatie geeft mijn veel meer zekerheid en heb geluk dat mijn installateur niet alleen naar zijn zak kijkt. Bij de grotere firma’s ben je toch een nummer.

        Comment


        • #5
          Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

          Hier wordt de alarminstallatie elk jaar gecontroleerd, wat ook maar goed is voor je eigen veiligheid vind ik. En er worden hier ook geen belastingen afgetrokken. Ik vraag mij ten andere af waarom dat allemaal van de belastingen moet afgetrokken worden. Toch een beetje raar, niet ?
          Last edited by enero; 25 februari 2013, 16:17.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

            Wij hebben een alarminstallatie en zijn aangesloten bij een bepaalde meldingskamer. Het is het bedrag dat wij jaarlijks aan de meldingskamer betalen dat wij kunnen inbrengen bij onze belastingaangifte, geloof ik toch... Wij ontvangen alleszins een document van de meldingskamer dat bestemd is voor de belastingen.
            Ook hier wordt de installatie jaarlijks nagezien, maar dat is voor de installateur. Hij moet daarvoor ook de nodige documenten invullen of leveren, maar ik geloof niet dat die naar de belastingen gaat. Dat heeft inderdaad meer met verzekeringen e.d. te maken.
            (of hoe een drie-jaar-oude draad toch nieuw leven kan worden ingeblazen)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              .........
              (of hoe een drie-jaar-oude draad toch nieuw leven kan worden ingeblazen)
              tja...?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

                Oorspronkelijk geplaatst door Lucvginderen Bekijk bericht
                U ZAL NIET WAKKER worden bij een brand, de mijne rookmelders worden jaarlijks professioneel getest, waar ik staat kan opgaan.

                Of hoe overdrijven een kunst is.
                Alles hangt af van type brand, locatie en persoon...
                Oh, en vergis u niet, hoe professioneel ook, fouten gebeuren altijd hoor
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lucvginderen Bekijk bericht
                  Jullie zitten er allemaal serieus naast.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Of hoe overdrijven een kunst is.
                  Voor zo'n lang epistel speciaal registeren om dan te reageren op een oude posting en dan niet meer terugkomen op het forum... vreemd.
                  Verborgen agenda?
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Voor zo'n lang epistel speciaal registeren om dan te reageren op een oude posting en dan niet meer terugkomen op het forum... vreemd.
                    zie het beroep van LvG.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      zie het beroep van LvG.
                      Leraar Nederlands?
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

                        Eigenlijk is het toch vreemd dat een belastingsaftrek zou kunnen aanleiding zijn om een alamrinstallatie te laten plaatsen. Een beetje de wereld op zijn kop. Wat hebben belastingen nu toch te maken met beveiliging van je eigendom. Schaf toch af gans die handel, en gebruik die centen voor mensen die ze nodig hebben. Dagelijks wordt ik geconfronteerd met patiënten die de eindjes niet maar aan mekaar krijgen. Erelonen moeten wachten tot mensen hun pensioentje krijgen of hun vangnet ontvangen hebben.
                        De wondere wereld van het profitariaat ...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Eigenlijk is het toch vreemd dat een belastingsaftrek zou kunnen aanleiding zijn om een alamrinstallatie te laten plaatsen. Een beetje de wereld op zijn kop. Wat hebben belastingen nu toch te maken met beveiliging van je eigendom. Schaf toch af gans die handel, en gebruik die centen voor mensen die ze nodig hebben. Dagelijks wordt ik geconfronteerd met patiënten die de eindjes niet maar aan mekaar krijgen. Erelonen moeten wachten tot mensen hun pensioentje krijgen of hun vangnet ontvangen hebben.
                          De wondere wereld van het profitariaat ...
                          Of de staat belastingaftrek geeft is een goede vraag. Misschien krijgen ze daardoor de statistieken van inbraken naar beneden, en sparen ze evenveel op politiekosten.

                          Maar ik vrees dat de patienten die jij profitariaat noemt, misschien wel eens nooit zouden betalen, of afzien van jouw diensten als ze geen vangnet krijgen....
                          Iemand die het water aan de lippen heeft staan, betaalt alleen nog wat echt nodig is, of waar hij niet meer langs kan.
                          En misschien zijn de dagelijkse sigaretten dan wel belangrijker dan ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

                            Moderator Note: We moeten wel oppassen voor een maatschappelijke discussie, want je kunt uiteindelijk niets aangeven aan (of terugtrekken van) de belastingen, als dat niet via regelgeving is vastgelegd. Als we hier zouden hebben over "het zou beter zijn als...", dan zijn we helaas bezig met een maatschappelijke discussie, en dan gaat deze topic dicht, hoewel ie eigenlijk al in coma lag.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belastingsvermindering alarminstallatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Of de staat belastingaftrek geeft is een goede vraag. Misschien krijgen ze daardoor de statistieken van inbraken naar beneden, en sparen ze evenveel op politiekosten.

                              Maar ik vrees dat de patienten die jij profitariaat noemt, misschien wel eens nooit zouden betalen, of afzien van jouw diensten als ze geen vangnet krijgen....
                              Iemand die het water aan de lippen heeft staan, betaalt alleen nog wat echt nodig is, of waar hij niet meer langs kan.
                              En misschien zijn de dagelijkse sigaretten dan wel belangrijker dan ....
                              U hebt dit volledig verkeerd begrepen. Mijn laatste zin was dan misschien wel slecht geplaatst zodat er verwarring mogelijk is.
                              Als ik het heb over profitariaat ging het wel degelijk over aftrekken allerhande (belastingsvoordelen) om verfraaiingen of ander meer comfort te creëren, in tijden dat minderheden het zeer moeilijk hebben.. En ik heb het hier helemaal niet over mijn patiënten die ik met veel plezier krediet verleen en uitstel van betaling geef, met in het achterhoofd dat ik het misschien wel eens beter zou kunnen hebben dan henzelf.
                              Jouw reactie was er ook wel één om op de pianist te schieten, of zie ik dat ook verkeerd?
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X