Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minimensjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • minimensjes

    de minimensjes op zoek naar een verfrissing



    nikon d40 20mm 1/250 f 6.3

  • #2
    Re: minimensjes

    heel mooi compo,wel jammer dat de waterval wat overbelicht is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: minimensjes

      Knap beeld. De 'minimensjes' accentueren de grootte van de waterval.
      Tikje meer scherpte als puntje van kritiek misschien?
      Waar is het trouwens?

      Comment


      • #4
        Re: minimensjes

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Knap beeld. De 'minimensjes' accentueren de grootte van de waterval.
        Tikje meer scherpte als puntje van kritiek misschien?
        Waar is het trouwens?
        foto is gemaakt aan de voet van de krimmler wasserfalle in oostenrijk
        wat betreft die scherpte, daar maak ik me al een tijd druk over sinds ik digitaal fotografeer, zowel met mijn canon g5 deze foto, als met mijn nikon d40, ik heb nooit de scherpte die ik echt zou willen. is het mijn alsheim of is het de kwaliteit van de lenzen.
        ik heb al geprobeerd om manueel scherp te stellen, maar altijd een zekere flu over de foto's.

        Comment


        • #5
          Re: minimensjes

          Mensjes maar. En daar tegenover, weelderig als de baard van God.

          Comment


          • #6
            Re: minimensjes

            Ik zie het geweld wel maar ik voel het niet..De titel alleen verteld mij het gevoel..
            Maar hier weer de bewerking die veel te veel detail laat liggen om een sterk beeld te laten zien.
            Deze opname schreeuwt gewoon om meer...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: minimensjes

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Ik zie het geweld wel maar ik voel het niet..De titel alleen verteld mij het gevoel..
              Maar hier weer de bewerking die veel te veel detail laat liggen om een sterk beeld te laten zien.
              Deze opname schreeuwt gewoon om meer...
              heel weinig bewerking gedaan, liever tien minuten langer instellen en buiten in de natuur, dan avond aan pc zitten te prullen, lukt niet altijd geef ik toe, maar ik tracht toch de opname ideaal te maken, zodat er geen nabewerking hoeft, bij deze foto, door het uur van de dag groot contrast tussen zwart en wit, moeilijk te vatten met het beschikbare aantal stops of detail in waterval en rotsmassa zwart, of witte waterval en detail in rotsen , mss een grijsfilter gebruiken? om het contrast op te heffen?
              bij deze de originele geplaatst, lichte rotsen links storen mij enorm, daarom crop gemaakt, en lucht weg om meer drama te geven.

              Comment


              • #8
                Re: minimensjes

                Oorspronkelijk geplaatst door astriks65 Bekijk bericht
                foto is gemaakt aan de voet van de krimmler wasserfalle in oostenrijk
                wat betreft die scherpte, daar maak ik me al een tijd druk over sinds ik digitaal fotografeer, zowel met mijn canon g5 deze foto, als met mijn nikon d40, ik heb nooit de scherpte die ik echt zou willen. is het mijn alsheim of is het de kwaliteit van de lenzen.
                ik heb al geprobeerd om manueel scherp te stellen, maar altijd een zekere flu over de foto's.
                Was de foto inderdaad wat scherper dan was ie helemaal top.
                wellicht een overbodige melding,maar je moet de foto altijd iets verscherpen als je deze gaat verkleinen.

                gr.ron.
                http://exhi-fotografie.nl

                Comment

                Working...
                X